Wie least er een paard of heeft een paard geleast?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Viev1

Wie least er een paard of heeft een paard geleast?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-06 10:36

Ik ben benieuwd hoe dat in zijn werk gaat.
Hoeveel betaalde je?
Hoeveel dagen mocht je rijden?
Zat er ook een les inbegrepen?
Mocht je ook bosritten maken?

Wat vindt/vond je van het leasen?

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 11:06

Bedoel je nou leasen of een bijrijdpaard?

Als je least betaal je nl. altijd het onderhoud van het paard plus een leasebedrag en is het tot het einde van je contract je eigen paard, dus je mag er dan mee doen wat je wil (behalve verkopen), dus ook ermee naar buiten, op concours, op kamp, naar clinics enz. Per jaar dat je least krijg je normaal korting op het aankoopbedrag als je het paard wilt overkopen, raakt het paard geblesseerd dan heb je recht op een vervangend paard en het aankoopbedrag blijft het bedrag wat het paard waard was toen je ermee begon.

Verder kun je ook betalen voor een aantal dagen in de week rijden maar dan heb je geen leasepaard maar een betaald bijrijdpaard. Sommige maneges maken zo'n constructie voor manegepaarden en ook kan het van een particulier. Daarbij zijn de regels altijd wisselend te bepalen door de eigenaar van het paard en dat staat dan in je contract.

Viev1

Re: Wie least er een paard of heeft een paard geleast?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-06 11:30

Urielle, bedankt voor de uitleg.
Ik bedoelde idd leasen bij een manege

Flabbergast

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 12:40

Ik heb Hester, ik betaal 60 euro in de maand en daar is het mijn paard gewoon voor. De eigenaar sleept ons overal mee naar toe en ik mag alles en kan alles. Heel fijn .

horses_freak

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 12:41

hej ik heb nog niet zo lang een lease paard.....

horses_freak

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 17:46

ik betaal 5 euro per keer en dan krijg ik ook les

tollie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 20:30

Lijkt mij moeilijk om een paard te leasen, omdat je als het er op aan komt eigenlijk vrij weinig over het paard te zeggen hebt. Het blijft toch een paard van een ander.

gekke_koei

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 12:24

ikleaste wilem via de manege. ik betaalde alles voor hem. stalling 300 euro + 45 lease kosten, veearts, hoefsmid, entingen, spullen, zadel enz.

hij was dan ook alleen van mij. behalve dat hij officieel nog van de manege eigenaar was, kon ik hem mijn paard noemen.
ik heb hem na 1,5 jaar gekocht en ben toen weg gegaan van de manege.

dus in mijn geval was het gewoon echt je eigen paard hebben. enige wat ik niet mocht doen was naar een andere stal verhuizen

wouterpaardJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 13:11

Ik heb Wouter eerst een jaar geleasd. We betaalde toen 60 euro per maand. Ik mocht 6 dagen in de week rijden, alleen niet onder de lessen.

We mochten naar buiten maar dan moest je wel in bezig van je ruiterbewijs. Ik had 1 x in de week les.

Ik vond het leuk om te leasen, ik kon toen goed nagaan en m'n ouders of ik toe was aan een eigen paard. uiteindelijk isdie te koop komen te staan en heb ik hem gekocht.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 13:27

ik heb geleasd voor 20 gulden (later 10 euro) in de week.

mocht 7 dagen per week rijden. ook buitenrijden (vantevoren wel ff vragen voor ik naar buiten ging)

alleen tijdens de lessen kon ik niet rijden. die waren 2x per week 2 uur. ik had alleen het geluk dat mijn pony nooit mee liep in de lessen omdat hij te druk was voor de kinderen.

we mochten daar eigenlijk alles met de pony's

toen mijn pony naar een paar jaar verkocht zou worden (omdat ze niet mee kon lopen in de lessen) heb ik haar gekocht

Villa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 16:58

Ik lease een haf op mijn manege.
Ik betaal 185 euri in de maand en dan is ze 3á 4dagen in de week van mij. De rest van de week is ze van iemand anders. Ik mag alles met haar doen, behalve verplaatsen of verkopen natuurlijk
Ik mag elke dag de (groeps)les in, alleen voor priveles moet ik bijbetalen.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 17:02

ik lease ook een paard, is 210 euro per maand en ze is helemaal van mij, elke dag behalfe op zondag.. ik amg dus ook alles met haar don zonder toestemming te vragen, heb alleen geen DA kosten.. moet wel zelf eigen tuigage kopen, maar dat is omdat het zo goed als je eigen paard is.. ergens anders stallen mag ook, zolang je maar blijft betalen!
je krijgt overigens geen les, en we hebben ook geen binnenbak op stal, wel een buiten en longeerbak.. ook geen echte wasplaats maar dat maakt niet uit allemaal..
ook eengroot voordeel is, is dat de eigenaar het paard niet mag verkopen zonder toestemming van de huurder..

xandra17

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 17:06

Ik heb een eigenpaard en heb iemand die mij helpt, omdat ik zelf nog studeer en erg druk ben! Zij betaald 30 euro per maand en rijd dan 1 a 2 keer in de week en mag er alles mee doen, mee naar buiten springen! Van de zomer ben ik 3 maanden weg en dan rijd ze 6 dagen in de week (1 rust dag) , ze betaald dan gewoon 30 euro per maand!