Paspoort overschrijven ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Roxatte

Paspoort overschrijven ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-06 07:30

Hallo, afgelopen weekend hebben wij een haflinger gekocht met alleen een paspoort. Moet deze op onze naam worden gezet? En hoe doen we dat? Alvast bedankt voor de reacties.

Jiske_Nilis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 07:35

Volgens mij moet dat wel ja..
anders moet je even naar de KNHS bellen, volgens mij worden die dingen daar geregeld?

MirjamN

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 07:39

Gefeliciteerd! Wanneer komen er foto's op bokt?

Ik denk dat er een Haflingerpaspoort bij zit en dan zul je contact moeten opnemen met de KvTH, kvth.nl.

Succes!

Roxatte

Re: Paspoort overschrijven ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-06 08:37

Er zit geen stamboom bij dus ik denk dat ik beter de KNHS bellen ipv KVTH. Foto's heb ik natuurlijk wel maar weet nog niet hoe ze moet plaatsen...
Bedankt voor de tips!

aerdenhout1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 08:44

Heb dit alles net bij een van mijn haflingers gedaan.Ik neem aan dat hij niet gechipt is?Dan moet je als eerste de dierenarts laten komen om hem te chippen.Die neemt dan je paspoort mee en stuurt dat op naar het stamboek.Je krijgt dan na een paar dagen de rekening thuis voor het inschrijven van het chipnummer.Als dat is betaald sturen ze je paspoort weer op met het chipnummer er bij geschreven.

aerdenhout1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 08:49

Het is nog vroeg zullen we maar zeggen!Ik las je topic nog een keer en heb het denk ik een tikkie verkeerd begrepen?Hij is wel gechipt?Dan hoef je eigenlijk niets te doen want in het paspoort staat geen eigenaar vermeld.Met andere woorden als hij geen stamboekpapieren heeft hoef je niets over te schrijven.

Roxatte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-06 09:03

Hij is idd wel gechipt maar heeft nooit zn inentingen gehad! Vind ik trouwens heel slordig, snap niet dat er nog zulke mensen zijn.
In het paspoort staat wel de naam van de vorige eigenaar . Er staat bij vermeld: "Bij deelname aan evenementen moet het paard op naam van de eigenaar staan"
Maar er staat niet bij hoe ik dat moet doen, het paspoort is uitgegeven door Produktschap voor Vee Vlees en Eieren....

stipkick

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 09:11

volgens mij staat een chip ook op de naam van de eigenaar dus dat moet je volgens mij wel op jou naam over laten schrijven misschien weet de dierenarts van hoe en wat

felicity

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 09:22

Het stamboek van vee vlees en eieren bellen.
Die geven je een adras. Paspoort aangetekend versturen met een briefje erbij dat je hem die datum gekocht hebt en dat je hem op jou naam wil laten zetten. En dan je naam en adres erbij.
Als hunhem hebben ontvangen krijg je een acceptgiro thuis.
Die betaal je en daarna word het paspoort weer na jou opgesuurd.

Roxatte

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-06 10:01

aerdenhout1 schreef:
Het is nog vroeg zullen we maar zeggen!Ik las je topic nog een keer en heb het denk ik een tikkie verkeerd begrepen?Hij is wel gechipt?Dan hoef je eigenlijk niets te doen want in het paspoort staat geen eigenaar vermeld.Met andere woorden als hij geen stamboekpapieren heeft hoef je niets over te schrijven.

Dat je nog tijd hebt om achter de computer te kruipen met zoveel paarden, knap hoor !!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 13:00

Woon je in Nederland of in Belgie? Als het Nederland is, gewoon even de PUI bellen (Paspoort Uitgevende Instantie, in dit geval het productschap voor vlees, vee en eieren.) Woon je in Belgie? Dan even nagaan of ie gechipped is, en toch ook even de PUI bellen. In Belgie gaat het zeker anders dan in Nederland.

aerdenhout1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 16:14

Roxatte dat is onder de koffie na het voeren een kwartiertje onder het middageten een kwartiertje en als alles klaar is om een uur of vijf en ik moet wachten op de eerste lessers.Dan sávonds als iedereen naar huis is .Tja dat bokt is verslavend he? En als je computer op stal staat is het wel heeeeeel verleidelijk!