wat te doen tegen mok??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Anne

wat te doen tegen mok??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-06 16:39

Oke.. Het zal wel erg vaak gevraagd worden. Maar mijn paardje heeft het nog nooit gehad (zover ik weet).. Hij heeft het ook nog niet heel erg. Op zijn achter benen onder heeft hij (op allebei de benen) een paar plekjes met zwarte puntjes. Had gevraagd of het mok was. Maar wat kun je nou het beste doen tegen mok?

Melia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 18:00

elke dag een paar keer insmeren met een zalfje (speciaal tegen mok) maar weet zo even niet meer hoe dat zalfje heet

raswantje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 18:03

mok zalf werkt erg goed.
je kan gewoon een pot bij de praarden winkle halen ik vind het alleen erg prijzig!!
ik had laatst iets gehoord over een andere zalfje maar daar weet ik de naam even niet meer van....
groetjes

Jes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 18:05

Als de mokzalfjes niet werken kan je XA10 FUNGA proberen...... Ik zal vanavond nog ff t internet adres opzoeken..... Werkte bij mijn paard echt super.... Terwijl normaal helemaal nix werkt! Ik had het ook van de DA gekregen om te proberen of het werkte....

Zinkzalf (Supermarkt, Baby's) En uierzalf helpt meestal ook goed....

amanda2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 18:09

Ik gebruik altijd betadinezalf met een laagje sudocream (tegen luieruitslag, zit zink in) er daarna overheen. 2x per week wassen met betadineshampo en dan de korstjes eraf pulken, goed drogen! en dan de 2 laagjes creme,
bij mij was de mok in 10 dagen weg.

Viet

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 18:15

ik was het altijd met betadineshampo, en smeer er daarna lekker veel mokzalf op, wel zorgen dat de korstjes weg zijn..!! Die spullen haal je gewoon bij de welkoop..!!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 18:42

Uppojono

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 18:46

Ik smeer er een dikke laag mokzalf op.. Dan worden de korstjes mooi zacht, de volgende dag met een droge handdoek zoveel mogelijk korsjes eraf wrijven en er dan weer mokzalf op doen.. Dit net zolang totdat alle kostjes weg zijn en dan eerst nog wel licht mokzalf blijven smeren.. Bij 2 paarden bij ons op stal werkte deze methode super.. Weet zo niet meer welk merk Mokzalf het was.. Zal eens even kijken..

Uppojono

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 18:50

Afbeelding

Nou ja, mokzalf van dit merk..

_Anne

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-06 19:25

Oke dankjewel.. Hij heeft nog geen wondjes ofzo alleen maar zwarte puntjes.. Ik zal dit weekje nog even aanzien hoe het gaat en of het erger wordt anders even da bijhalen. Bedankt voor alle reactie's!

ImkeTarek

Re: wat te doen tegen mok??

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 19:43

alleen mokzalf smeren werkt niet! je moet goed zorgen dat de benen droog zijn (dus ook na eventueel wassen met betadine GOED droog maken!!) en als je de korstjes eraf haalt moet je wel zorgen dat daar geen infecties in komen!
bij mij hielp het gewoon iedere dag een dikke laag mokzalf in de DROGE kootholtes smeren, verder niks. binnen een week was het over!

je kunt ook uierzalf smeren om te zorgen dat er geen vocht in de kootholtes komt (dit is vet, vet met water mengt niet!)

_Anne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-06 20:09

Eventjes voor de duidelijkheid... Loeka heeft geen wondjes, kortstjes of dat soort dingen.. Hij heeft alleen maar wat zwarte rare vreemde puntjes.. Had gevraagd wat het kon zijn en ze zeiden dat het misschien wel mok kon zijn.. Maar het is nog niet zo erg alleen wat plekjes met zwarte puntjes dus geen korstjes of dergelijke..
Ik wou alleen weten wat je er tegen kunt doen als ze nog geen korstjes of dergelijke hebben.. Om dat juist te voorkomen.. Maar ik ga het deze week even aanzien als het erger wordt DA erbij halen om er eens naar te laten kijken.. Misschien is het geen mok maar gewoon want anders.. Ik zal binnekort een foto plaatsen als dat gaat lukken..

Maar wel bedankt nog een keer voor alle reactie's toch fijn!

ImkeTarek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 20:19

Loekjuh schreef:
Eventjes voor de duidelijkheid... Loeka heeft geen wondjes, kortstjes of dat soort dingen.. Hij heeft alleen maar wat zwarte rare vreemde puntjes.. Had gevraagd wat het kon zijn en ze zeiden dat het misschien wel mok kon zijn.. Maar het is nog niet zo erg alleen wat plekjes met zwarte puntjes dus geen korstjes of dergelijke..
Ik wou alleen weten wat je er tegen kunt doen als ze nog geen korstjes of dergelijke hebben.. Om dat juist te voorkomen.. Maar ik ga het deze week even aanzien als het erger wordt DA erbij halen om er eens naar te laten kijken.. Misschien is het geen mok maar gewoon want anders.. Ik zal binnekort een foto plaatsen als dat gaat lukken..

Maar wel bedankt nog een keer voor alle reactie's toch fijn!

dan moet je dus ook zorgen dat het goed droog blijft! je kan er alvast wat mokzalf of uierzalf erop smeren, gewoon om erger te voorkomen. zorgen dat er geen vocht bijkomt, kan het ook niet (veel) erger worden !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 13:40