knabbelen op bit

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

veerle123

knabbelen op bit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-06 08:25

Jullie weten waarschijnelijk dat ik een verzorgruin heb!!Nu hij heeft een bit met rubbertje.Vroeger liep hij totaal niet te schuimen maar u zodra dat hij in stap gaat begint hij al te schuimen maar soms begint hij ook te knabbelen op het bit.nu gaat dat rubbertje kapot,we gaan waarschijnelijk een ander bit nemen.maar hij is heel gevoelig in zijn mond en moet bijna nooit trekken aan de teuegls ofzo omdat hij heel goed naar mijn stemhulpen luistert.Maar nu zou ik van bit veranderen en kwnabbelen op het bit en eschuimen is dat goed of niet????

groetjes veerle

Melia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 12:07

op het bit schuimen is wel goed, maar knabbelen is niet goed voor je bitje dus ik zou als ik jou was een ander bitje proberen, omdat dit natuurlijk jammer is van het bit. Maar knabbelen aan het bit kan ook betekenen dat hij last heeft van z'n mond.. ik zou dus de pony even na laten kijken (iig even vragen aan de eigenaren) door een tandarts succes ermee

veerle123

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-06 12:11

dankje!!!

Lise81

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 15:44

Knabbelen op het bit is vaak juist wel goed, ligt er aan in welke mate. Maar nakijken is altijd een keertje goed, vooral omdat hij al zo gevoelig is.
Een bitje met aurgentan er in vinden paarden soms ook heel fijn. Wat ze bij mennen/renpaarden nog wel eens doen is een soort rubber om het bit wikkelen, is te koop bij grotere ruitersportzaken.

Coconut

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 15:48

Meeste gevoelige paarden zijn op een dikke trens ook goed te rijden. Deze is ook heel rustig in de mond en daar kan ie op knabbelen zoveel als ie wilt

veerle123

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-06 17:08

dankje!!!

marlin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 17:21

ik ga met siebjelover mee :wink: