kosten van knoflook snipers poeder maakt niet uit

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

moyra

kosten van knoflook snipers poeder maakt niet uit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-06 21:13

zoals titel luid weten jullie dat. en weten jullie ook of het helpt voor de zomer mugjes ?

ellepel

Re: kosten van knoflook snipers poeder maakt niet uit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 21:17

nee, het werkt niet.

knoflook zuiverd de huid, bij dieren met "vuil bloed"zou het kunnen helpen,maar ik heb nog nooit van iemand gehoord dat die zijn paard knoflook gaf en het niet meer geprikt werd.

beter is een vliegendeken

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-06 21:25

ellepel schreef:
nee, het werkt niet.

knoflook zuiverd de huid, bij dieren met "vuil bloed"zou het kunnen helpen,maar ik heb nog nooit van iemand gehoord dat die zijn paard knoflook gaf en het niet meer geprikt werd.

beter is een vliegendeken

misschien moe tik beter omschrijven mijn pony heeft zomer exeem en nu heb ik wle eens gehoord dat knoflook nog wel eens zou kunnen werken om ze weg te houden

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 21:39

hmm.. de mijne heeft ook zomereczeem en heb al kilo's knoflook erin gestopt

je kunt t altijd proberen, neem gewoon de goedkoopste, doseer niet te hoog( veel knoflook is heel slecht voor de maag) en je merkt t vanzelf!

via de paardendrogist is t niet te duur geloof ik, en welke vorm je neemt maakt niet uit, t word toch allemaal in dezelfde maag verteerd

moyra

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-06 22:02

bij mijn paardje helpt sweet itch niet dus wil eigenlijk nu haar manen wel besparen ze zijn net zo lekker aan gegroeit... heb jij misschien tips ? ze gaat niet het land op maar op stal heeft ze er ook last van

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 08:26

kijk even in medisch...daar is een heel topic over zomereczeem.
viewtopic.php?f=3&t=513314

staat vast wel informatie voor je tussen waar je wat aan hebt.

er zijn zoveel middeltjes die je kunt proberen, t is gewoon uitproberen..
een vliegendeken helpt vaak al heel veel,dan kunnen de vliegen niet prikken...

maar lees dat topic eens door, staat vast wel info in!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 10:30

Knoflook wil alleen nog wel eens helpen vanwege de bloedzuiverende werking, bloedzuigende insecten vinden schoon bloed minder lekker.

Qua middeltjes enzo; Zie het Centraal Topic.
(Link gegeven door Ellepel)

MISTRAL94

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 21:13

Ik voer die van ons ook knoflook. Ze worden idd nog wel gestoken maar naar mijn idee wel in mindere mate. Voorheen kregen ze knoflookpoeder, nu ben ik op snippers over gestapt omdat dit makkelijker voert (1 van beide heeft ontdekt als je maar hard gaat snuiven je het meeste er wel uit kunt krijgen )

moyra

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-06 06:31

MISTRAL94 schreef:
Ik voer die van ons ook knoflook. Ze worden idd nog wel gestoken maar naar mijn idee wel in mindere mate. Voorheen kregen ze knoflookpoeder, nu ben ik op snippers over gestapt omdat dit makkelijker voert (1 van beide heeft ontdekt als je maar hard gaat snuiven je het meeste er wel uit kunt krijgen )

ik zat zelf ook te denken aan snippers maar naar mijn idee moet je wel op tijd beginnen met voeren van knoflook zodat als die mugjes er zijn het al in hun bloed zit. ik vind het zo zielig voor me paardje dat ze de hele dag jeuk heeft en verdwijnen zal het nooit maar als het maar af neemt vorig jaar toen ik sweet itch gebruikte zaten de wonden in haar nek wil ik dit jaar echt zo veel mogelijk voor komen

crazycactus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 13:37

Ik heb alle vormen van knoflook al geprobeert en de snippers vind ik nog steeds het makkelijkst.. Poeder vliegt je de emmer uit en olie verdeelt niet goed waardoor ze makkelijk eromheen eten...

More

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 19:29

Ik geef het ook altijd, de hele zomer en winter door. In de zomer iets meer...
Het helpt niet echt hoor,, merk eigenlijk niet veel verschil.
Maar het is verder ook goed voor de bloedbanen enzo geloof ik iig niet slecht, je kunt het altijd proberen!!!
In de bit stond deze winter ook een heel groot stuk over knoflook!

MISTRAL94

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 22:16

Moyra: Als je nu begint ben je nog niet te laat. Ik voer ook pas sinds een paar weken weer. Het kan altijd iets helpen

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 07:54

Bij mijn merrie hielp het totaal niet, ze was van knoflook granulaat ook nog geen eens zo gek niet. Maar ik heb eigenlijk alleen maar Feneknof gevoerd, dus dat misschien niet helemaal 'eerlijk' .
Het zit nu door de Kruidenmelagne die ik dagelijks voer en dat is te ruiken, ondanks dat het ook thijm, rozenbottel, goudsbloem, fenegriek, zeewier, appel, wortel, brandnetel etc. bevat

HomerunJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 10:04

Ik geef mijn paard door zijn eten appelazijn met knoflook (van de paardendrogist) Het helpt ook bij de afvoer van afvalstoffen uit het lichaam. Tegen de zomer verhoog ik de dosis wat (in verhouding met lichaamsgewicht paard) en ik vind het wel degelijk helpen. Hij wordt niet zo vaak gestoken en de bulten worden niet groot en zijn binnen een dag weer weg. Voor mijn paard werkt het dus wel en dat is meteen ook de moeilijkheid. Wat voor mijn paard werkt, hoeft nog niet voor jouw paard te werken. Dat blijft toch een kwestie van uitproberen. Succes ermee!

CarinaR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 10:15

knoflookpoeder geef ik alleen van begin maar tot eind oktober... swinters dus niet!
Kindness lijkt minder last van de vliegen te hebben

crownjumper

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 10:21

Ik geef mijn paard ook knoflook en ik merk ook verschil.
De man bij wie ik het kocht zei ook dat het met de geur te maken heeft(ze houden niet van knoflook ofzo)

Ik zelf geef mijn paard poeder omdat dat voor hem het makelijkste eet.
En ik betaalde voor een emmertje knoflookpoeder € 20.81

moyra

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-06 15:28

nu heb ik nog een vraagje ja ik hou niet op ik had een soort van discussie met een klas genoot van mij die voert haar paardje gewoon verse knoflook. (bezuiniging). ik heb een koliek gevoelig paard dus ik zeg tegen haar denk dat speciaal paarden knoflook niet voor niks is. iemand ervaring met gewone knoflook?

_bonny_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 16:23

knoflook en welke maten en soorten dan ook is en blijft het zelfde,
of het vers is of niet.
Knoflook snippers is een droge vorm van knoflook en in snippers gemaakt.
vers of niet maakt niks uit!

helenn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 21:17

Ik weet het allebij niet

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 11:47

Ik voer meestal knoflookpoeder. Kun je in zakken van een kilo halen bij de Makro, kost een fractie van wat "paardenmerken" er voor vragen (iets van 6 euro per zak).
Snippers voert makkelijker, poeder moet je eigenlijk iets nat maken zodat het aan de brok of de muesli plakt.
Het verschil van geen knoflook of wel knoflook is bij mijn paard goed merkbaar, maar dat is geen exceempaard. Bij haar gaat het om gewone "prikkers"