Kan dat zomaar?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

fUrytjj_04

Kan dat zomaar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-06 19:21

Kan een paard wat in de winter hooi en brok heeft gehad en overdag in het land heeft gestaan( waar niks groeide, savonds op stal).
Is de voedselovergang niet te groot, als je hem van de ene dag op de andere dag alleen maar gras krijgt, en niet bijgevoerd word met hooi en brok.
Heeft die dan ook niet meer kans op koliek?
Kan dit???

This_is_me

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 19:26

Ik denk dat de overgang groter is als je een paard van stal in eens in het land zet. Andersom zou wel kunnen, maar als hetpaard altijd op stal staat dan zou ik het zelf eerst opbouwen. Eerst een paar uurtjes naar buiten en na een paar dagen 24h per dag. Zo kan hij wennen aan de eiwitten ed die in het verse gras zitten.

Andersom is er wel kans op stal benen. Als hij altijd buiten staan en opeens op stal staat, kunnen zijn benen dikker worden. Als het dan om voer gaat denk ik dat je dat aan zou moeten passen aan zijn werk. Hooi kan hij daar in tegen genoeg krijgen..

fUrytjj_04

Re: Kan dat zomaar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-06 19:35

bedankt.
We hebben net de dierenarts gebeld en die zei hetzelfde.

This_is_me

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 19:37

haha das mooi, weet ik dat ik het altijd goed doe

Manon

Re: Kan dat zomaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 21:44

Niks meer aan toe te voegen eigenlijk. Je zou hem ook op een schraal landje kunnen zetten en gewoon hooi of kuil bijvoeren en dan zo geleidelijk laten wennen