weide wat mul is dat erg voor de benen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Bonny4life

weide wat mul is dat erg voor de benen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-06 17:06

hoihoi

mijn pony staat met de anderen in de paddock,
nu is er vorige week stuk wei bij gezet,konden ze lekker knabbelen,
maarja dat is natuurlijk ook rennen!!

dus het is aardig vertrapt nu.. en omdat het nog best nat is wat mul. is dit erg voor de benen als ze daarop grazen? dat ze er zeg maar wat inzakken. of maakt dat verder niet uit? verder hebben ze het erg naar hun zin met het zwarte weitje met sprietjes! meer als alleen de paddock zeg maar, maar ik vroeg me af is het niet erg voor de pezen ofzo? misschien domme vraag..

xxx

Manon

Re: weide wat mul is dat erg voor de benen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 21:47

Echt goed lijkt me dat niet, maar het hangt ervan af of ze daar heel wild doen of gewoon rustig lopen. Gaan ze echt veel rennen enzo, dat is dat voor zowel paard als weiland niet goed.

Bonny4life

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-06 10:39

ja ze hebben er in gerend maar nu is het weer gewoon dat het weiland erbij is en grazen ze de sprietjes weg zeg maar, dus rennen ze er niet in,maar je ziet ze er een beetje in zakken met de benen tijdens het grazen, is dat niet erg?

Solide

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 10:42

Mijn paard staat weer of geen weer buiten en regelmatig met haar benen in de modder.
No problem hoor
Je kan desnoods als ie naar binnen gaat de benen afdrogen (tegen mok) maar ze kunnen echt wel ergens tegen.

Paarden in het wild gaan ook niet naar een stukje land waar het wat harder is als ze een beetje inzakken op een stukje land.

Bonny4life

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-06 10:50

Solide schreef:
Mijn paard staat weer of geen weer buiten en regelmatig met haar benen in de modder.
No problem hoor
Je kan desnoods als ie naar binnen gaat de benen afdrogen (tegen mok) maar ze kunnen echt wel ergens tegen.

Paarden in het wild gaan ook niet naar een stukje land waar het wat harder is als ze een beetje inzakken op een stukje land.

dat is zo!

en afspuiten doe ik altijd na de wei. ff de klodders eraf.