Want volgens mij zijn mijn tinkertje en ik een apart stel... Ik hoor namelijk van veel mensen dat hun tinker alleen op onderhoudsbrok (of ponybrok) en hooi staat... Als ik dat alleen aan mn tinker voer dan heb ik echt een scharminkeltje hoor!
Die van mij krijgt sportbrok, granenmix (allebei van de subli), hooi en staat overdag de hele dag op het weiland... Van de brok krijgt ie gemiddeld 2 à 2,5 schep per dag en van de granenmix hooguit 3/4 schep. (hij kreeg eerst mueli, maar ik ben nu even aan het proberen hoe hij hier op reageert) (verdeeld over twee porties, 's morgens en 's avonds om een uur of 6 brok) Maar dat ligt er ook aan wat hij op die dag moet werken.
Hij staat dus overdag buiten op een wei met geen superhoog gras maar waar nog wel aardig wat in staat (en af en toe hooi buiten) en gaat ongeveer twee uur naar de nieuwe wei die nog aardig vol staat
als ie 's avonds weer op stal staat krijgt ie nog een flinke berg hooi in z'n stal.Dit is geen oproep o.i.d hoe ik mn paard beter moet voeren, maar ik ben gewoon heel nieuwsgierig hoe anderen hun Tinker (of andere koudbloedjes) voeren.
Liefs, Renée