Paard voelt zich niet op haar gemak..

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Djesseka

Paard voelt zich niet op haar gemak..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-06 14:12

Sparkling is een heel lekker dier, maar wel erg onzeker. Ze hangt behoorlijk aan mij en zolang ik in de buurt ben, is het geen probleem. Met andere paarden om haar heen is ze erg onrustig. Zo zal ze nooit rollen in de paddock als er naast haar een ander paard staat. Of ze doet het pas na een half uur en dan alleen als ik erbij zit en dan ook echt liggen en weer staan, zonder uitgebreid rollen. Ze zal altijd uit de weg gaan voor andere paarden en is alleen op haar gemak als ik in de buurt ben. Zodra ik wegloop, raakt ze in paniek. Ze heeft wel een wei-maatje (ons andere paard) en dat gaat redelijk, maar ook alleen als ze beide op een ander stukje land staan. Ik kan dan wel weglopen.

Heeft iemand ervaring met een paard als deze en is er iets waardoor ik haar kan helpen? Ik denk dat het erg fijn voor haar is als ze wat zelfstandiger wordt en meer rust heeft.

Alvast bedankt

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 07:35

Jouw paard is blijkbaar erg onderdanig en zal wel eens een haal hebben gehad van één van de paarden. Hoe paarden onderling zich gedragen, daar kun je weinig aan doen. Ik zo'n groep heerst een rangorde..
Is er geen plek waar ze zich ook lekker kan uitleven zonder al die andere paarden?

(Dit topic staat hier denk ik niet goed?)

Djesseka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-06 17:54

(Ik wist al niet zeker of het hier hoorde inderdaad.)

Mijn paard staat maar met één ander paard samen, maar het probleem doet zich ook voor als er een paard in de andere paddock staat of als er een paard langsrijdt in de bak.

In ieder geval bedankt.