kuilen graven

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

esperance

kuilen graven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-06 15:57

een van onze hengsten staat overdag buiten in zn paddock, nu is het probleem dat hij enormen kuilen graaft, hij doet dit niet uit vervelling maar omdat hij naar de merrie's ofzo wil.. ik gooi er regelmatig hooi/voordroog, wortels of brokjes in maar daar heeft hij niet echt intressen in..

wie weet een goeie oplossing dat hij niet meer graaft?

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 16:06

Betegelen die paddock

Nee, sorry, geen idee eigenlijk.

esperance

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-06 16:08

was ik ook aan het denken, met rubbere tegels ofzo..

Melia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 17:17

ja bijv. rubberen tegels.. en dan een laagje zand erover.. zodat het dan geen zin meer heeft als hij gaat graven (of er gras inzetten?)

esperance

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-06 19:11

hij staat nu in de zand paddock omdat zn stukje weiland bemest is.. maar daar gaat hij het straks ook doen, wel zonde van al dat lekkere gras :S

is trouwens een goeie tip van je.. ga eens kijken als dat kan werken super bedankt

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 20:07

Het kan verveling/gewoonte zijn (geef hem iets te spelen als ie dat leuk vindt) maar kan ook duiden op een tekort aan iets in zijn voeding.

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 20:09

bij ons staat er in de zomer ook ze eentje bij, hij graaft altijd enorme kuilen vlak achter het hek, waar ze dan allemaal 1 voor 1 in gaan liggen rollen, vooral erg irritant als het gaat regenen, want dan ligt er een diepe plas vlak achter het hek.....
Paard is vast van Duitse afkomst....

Cookies

Re: kuilen graven

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 20:30

Ja bij ons is dit ook een favoriete hobby. Soms staan ze gewoon in de rij om in de zelfde kuil te graven. Als de een er uit stapt dan kan de volgende verder. Als er iemand nog een vijver nodig heeft en geen zin om te graven.... Laatst heeft mijn man en kuil dicht gegooit en hij stond er bijna tot aan zijn heupen in!! En nee mijn man is geen liliputter

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 20:47

wil vaak wel helpen als je zijn eigen poep in de kuilen gooit.

de mijne doet het soms ook, beetje poep erin en t is klaar

Buckje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 20:52

Ik zou er toch eens een skippybal, neergooien. Kuilen graven doen ze niet zomaar. Met verveling doen ze het vaak, en anders die merries daar weghalen.

jomaro

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 20:54

Ja oké poep erin maar dan graven ze weer een andere kuil toch?
Maar het schijnt dat als ze graven er een mineralen te kort is!
Die van mij heeft een mineralen blok en een zout blok en graaft nog steeds om lekker in het zand te kunnen rollen i.p.v. het gras. Ach ja zo houden we werk om het weer netjes te houden.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 20:54

Nou bij ons is het geen verveling, maar gewoon een hobby. Mijn pony vind het ook heerlijk om een kuil te graven en er dan met zijn kont in te gaan liggen. Net een Duitser op het strand

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 21:10

de mijne doet het uit ongeduld, hooi op en vervelen?

dan gaat ie gaten graven, zeewier krijgt ie al en hooi en brok, dus absoluut geen vitamine tekort, puur "ik wil eruit dus ik graaf een gat"

esperance

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-06 21:16

hij schraapt trouwens ook graag in zn stal, hij vraagt om enorm veel aandacht... iets in de padock gooien heeft geen zin, daar kijkt hij niet naar om..
hij eet buiten ook niet echt van zn hooi/en voordroog..

merrie's kunnen we niet weg halen, ze blijven voor hem altijd overzichtelijk..

aerdenhout1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 16:41

Tja sommige paarden denken nou eenmaal dat ze een hond zijn!Wij hebben hier ook een aantal van die mafkezen op stal.En dan in de kuil gaan rollen he???Dat is het leukste natuurlijk en dan lig je eenmaal en dan kan je er zonder hulp niet meer uitkomen!Het aller aller leukste is natuurlijk als er water in de kuil ligt!!!!Dan eerst even flink met je voorbenen erdoorheen spattenen ,graven, en je dan voluit erin laten vallen!!!!EEEEENIG!!!Maar als het koud is is het spelletje na een paar minuten niet zo leuk meer want dan krijg je het koud!Dit verhaal esperance is zooooo herkenbaar!Het enige wat je eraan kan doen is .....om hopeloos van te worden......de kuilen iedere keer weer dicht spitten zodat ze hun nek er niet in breken als ze gaan rennen.Sterkte !!!!!

esperance

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-06 17:34

haha ja idd,, je word er ook helemaal simpel van, iedere dag kuilen dicht graven.. die na 5 minuten weer kuil zijn..
vandaag had hij het helemaal klaar gemaakt zeg, kom ik thuis van het trainen had hij wel van een meter diep een kuil gegraven.. oke een meter is wat overdreven maar toen ik er in ging staan kwam de normale grond boven mijn knieen..

ellenlouise

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 12:14

Een berg(je) zand storten. Hebben ze nl. ook de grootste lol mee. En als ze klaar zijn dan heb je geen gat maar is alles gewoon weer glad

Ik heb wel eens gehoord dat ze naar plantenworteltjes e.d. graven. Je ziet ze dan ook aan het zand likken.