Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Arabesk schreef:ja als ik dat wist, was het niet kwijt....
een nieuwe chip laten plaatsen en paspoort aanvragen zou goedkoper zijn, maar dat kan dus niet zonder meer
je moet een duplicaat aanvragen 180 euro.....
nl-paardenpaspoort.nl schreef:4. Tarief
1 Het tarief voor een duplicaatpaspoort voor een paard of pony mag maximaal € 175,-
bedragen. De paspoortuitgevende instantie dient het in rekening gebrachte bedrag richting
aanvrager desgewenst te kunnen onderbouwen.
2 Het tarief voor een duplicaatpaspoort voor een paard of pony mag niet meer bedragen dat de werkelijke kosten.
anti-chip site schreef:Meyer besteedt ook aandacht aan het argument dat hackers in staat zijn om de code van de transponder te wissen c.q. te wijzigen. Wissen is volgens hem alleen mogelijk met behulp van een (zéér) sterk electromagnetisch veld waarbij het materiaal in de transponder (halfgeleider) wordt vernietigd en het paard zeer waarschijnlijk overlijdt. Meyer vermeldt echter geen empirisch bewijs.
ikke schreef:Je hoeft helemaal geen nieuwe chip te laten zetten. Als een duplikaat 180 euro kost, dan ging ik gewoon naar een andere paspoort-uitgevende club met een of andere K-smoes van paard gekocht zonder papier, blijkt chip te hebben, help?
Bij-de-weg, dat gaat je toch niet tegenhouden om vandaag te komen, hoop ik? Ik wil je wel in-het-wild tegenkomen hoor!

. Het kost idd zo duur. Reden om extra zuinig te zijn op dit document. Het zal je maar gebeuren
.