paarden met een strak afgetraint lichaam, hoe?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Hollybolly

paarden met een strak afgetraint lichaam, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-06 15:37

ik zie soms paarden met een super gespierd strak lichaam, bijna geen buikje. NIet mager natuurlijk maar gewoon. Ik rijd best vaak, mijn vriendinnen ook, onze paarden zijn niet dik maar hoe krijgen die mensen het voor mekaar om de paarden ZO te trainen dat het een plaatje is om te zien? weten jullie dat soms? of hebben jullie zelf een afgetraint paard?

ikke

Re: paarden met een strak afgetraint lichaam, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 16:21

Strekkende kilometers maken, veeeeeel. Daarnaast heel goed trainen op correct spiergebruik.

En nee, mijn paard is niet afgetraind en zal dat waarschijnlijk ook niet worden. Gewoon goed is goed genoeg.

Nicole85

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 16:38

Ik voer veel hooi en ben matig met krachtvoer (wel dat hij genoeg krijgt), als mijn paard uit stal of van de wei komt heeft hij wel een hooibuik, maar na een kwartier lopen is dit eraf en dan ziet hij er strakgetraind uit, normaal gesproken... (momenteel is hij ziek, dus is hij wel wat te dik en niet strak getraind)
Hals is mooi bespierd en hij heeft een partij mooie billen Kwestie van goede manier rijden en een goed evenwicht vinden tussen voeren van hooi en krachtvoer.
Succes

lottehaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 19:13

wat ik soms doe is lange stukken achter elkaar draven, dat helpt bij mij errig goed.

Nadir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 21:26

Waarom zou je zo graag een afgetraind paard willen hebben?

Melia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 07:25

Nadir schreef:
Waarom zou je zo graag een afgetraind paard willen hebben?

ik denk omdat ze het er mooi uit vind zien, wat ze dus eigenlijk al vertelde in het begin

Dennis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 09:20

Bij Dennis en Roos hoef ik er weinig aan te doen. Die zijn allebei netjes mooi in conditie. Een klein beetje een hooi buikje, maar na ff werken is dat ook weg. Als ze op keuring moeten krijgen ze de dag van te voren iets minder hooi(gecompenseerd met wat luzerne waar ze minder van nodig hebben omdat er meer in zit) en zijn ze super strak.

Uk en Trendy zijn echt nog baby dus uit verhouding en wat buikig. Die zijn 2 en 3 dus die doen ook nog niets.
Angel krijg ik niet makkelijk meer strak, die is nu hoog drachtig van haar 3e veulen.

Elisa2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 18:15

Ik voerde mijn paard een tijdje Hypo brok,daar kreeg ze echt een strak lichaam van.

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-06 18:57

oke, bedankt alvast. jah, ik probeer mijn paard wat strakker te krijgen, maar niet zo super als die andere paarden hoor, maar een strak paardje is toch wel mooi om te zien en ik wil graag dat mijn paard er goed uit ziet. dus bedankt nogmaals voor alle tips. ik hoop natuurlijk dat er nog meer komen. mocht het me ooit gelukt zijn om zo'n modelpaard gecreeert te hebben dan komt dat in ITP hoor haha

ElskedZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 18:59

Consequent met je paard trainen, dus goede en afwisselende beweging geven. Daarnaast natuurlijk ook de juiste hoeveelheid voeding geven!!!
Zo'n afgetraind lichaam kost dus tijd. Je moet het vergelijken met sporters die afgetraind zijn.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 09:28

Goed rijden en goed voeren! Dat is niet afhankelijk van kwantitiet maar wel van de kwaliteit van het rijden en het voer.

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-06 16:22

oke bedankt, dus gewoon rijden, maar er zijn bijvoorbeeld niet echt buikspieroefeningen toch? wanneer je gewoon dressuur of springen doet is het voldoende neem ik aan?

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 18:45

Goed, regelmatig en consequent trainen.
Niet plotseling voer minderen; doe je ook niet veel goed aan.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 21:22

En niet ieder paard is zo te krijgen, de een heeft gewoon een wat ronder/buikiger model dan de ander...

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 08:01

Tja, met zo één ben ik er gezegent
Althans, het dieet-en is nu aardig op dreef, net als dat je een merrie hebt die al aardig gefokt heeft, die buik krijg je er nooit helemaal vanaf.

Arrabel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 12:53

Het ligt ook aan de bouw van je paardje, die afgetrainde paarden die jij ziet zijn waarschijnlijk top-dressuurpaarden en dekhengsten.
Niet elk paard kan dit bereiken.
Hoe jammer ook....

Ik heb een Engels Volbloed, die heb ik ook als een dikketje dap gekregen terwijl Engels Volbloeds ook heel gespierd en slank horen te zijn.
Maar ja, dan heb je het alweer over de top-race paarden, en dat is die van mij niet...
Ik vind het ook prachtig hoor, die gespierde paarden, en dan het liefst nog een beetje slanke ranke bouw...

Gewoon goed trainen, lekkere lange bos/hei/strandritten maken dat moet vast wel helpen.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 13:12

Ja, wij hebben er enkele op stal staan! Onze wedstrijdhackney's zijn ook zo. Goede training en voeding geven dit resultaat. Ik zet express overigens niet "goede" voor voeding! Onze hackney's krijgen absoluut geen gras namelijk. Voordroog wel, vrij ruim in het seizoen, maar er wordt wel op het oog gevoerd. Beetje dikker en er wordt direct gerantsoeneerd!
Dit zijn wel hackney's die echt topsport lopen, niet te vergelijken met 99% van de paarden van de bokkers hier. 3 wedstrijden in de week zijn geen uitzondering, met een rubriek of 4 op een dag! 1 rubriek kun je denk ik vergelijken met een dressuurpaard dat normaal losgereden wordt en 2 proefjes loopt.

Voor deze pony's is een afgetraind lichaam erg belangrijk, vooral omdat ze een enorm explosieve prestatie neer moeten zetten.

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 13:48

Training training training. Ik heb in een aantal vorige banen de meeste simpele paarden zien veranderen in luxe sportpaarden (voor het oog) maar daarvoor werden de paarden heel hard getraind.

Arrabel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 13:51

Urielle schreef:
Training training training. Ik heb in een aantal vorige banen de meeste simpele paarden zien veranderen in luxe sportpaarden (voor het oog) maar daarvoor werden de paarden heel hard getraind.

Heel hard getraind, maar wat voor training?

Ludora

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 14:00

Ik denk ook dat het wel iets van bouw moet zijn hoor !!!

Mijn paard staat al ruim 7 maanden ongetraint, een 5 jarige, oke hij is heel wat spiermassa kwijt, maar hij is nog best mooi in model !! Hij is geen papzak geworden en heeft nog een redelijk strak buikje...

Waratje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 14:36

Arrabel schreef:
Het ligt ook aan de bouw van je paardje, die afgetrainde paarden die jij ziet zijn waarschijnlijk top-dressuurpaarden en dekhengsten.
Niet elk paard kan dit bereiken.
Hoe jammer ook....

In principe kan elk paard wel afgetraind eruit zien, alleen kost dat een hoeveelheid werk waar de gemiddelde paardeneigenaar geen zin in heeft

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 14:59

Bouw scheelt altijd maar ik heb echt bokken van paarden totaal zien veranderen, dus ik heb tegenwoordig voor elk paard dat niet totaal verkeerd in elkaar zit nog hoop Maar idd wat Waratje zegt, het kost heel heel heel veel werk.

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-06 15:42

ja dat snap ik wel, maar door gras worden ze wel wat dikker denk ik, dus maar als je een paard op een wat kalere wei zet, is dat dan beter zeg maar, of kan je dr gewoon op een wei zetten waar toch redelijk wat gras op staat.

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-06 15:43

mijn merrie is namelijk kwpn x hackney dus jah, echt breed gebouwd is ze niet dus dat geluk heb ik wel weer. (foto's in mijn profiel)

RhealLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 15:45

met de juiste training kom je heel erg ver

Ik heb een arabier, en arabieren zijn normaal erg smal gebouwd, dat is de mijne ook wel, maar die heeft flinke bespiering van achteren en in zijn voormasse.