paardenrusthuis

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

mhtimmerwerk

paardenrusthuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-06 11:40

heeft een van jullie toevallig een paard op een rust huis staan voor oude/geblesseerde paarden, en hoe bevalt dat bij jullie ( niet op paarden kamp zoest)
alvast bedankt
groetjes linda

ElCamino

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 12:29

miss_piggy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 12:43

´t Olde Manegepeerd.
Stchting ManegepaardenPensioenfonds
Daar gaan alle pony´s van mijn oude manege naartoe. Zal wel alleen voor manegepony´s zijn, maar schijnt wel zeer goed te zijn.

cannie

Re: paardenrusthuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 16:12

mijn oom en tante hebben een paardenrusthuis in Rockanje (Zuid-Holland), de st. anna hoeve.
maar paard staat er ook en het bevalt prima.
kijk eens op: www.anna-hoeve.nl

Esther28

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 07:53

De mijnes gaat as zondag naar Den Bommel, daar staan zowel oude uitgewerkte paarden als paarden met een (pees)blessure.
Lester gaat vanwege een peesblessure, ben er wezen kijken en kreeg een goede indruk. Dus ik ben benieuwd hoe ie het er vindt.
Hij gaat niet voor vast,maar om verder te genezen van zijn blessure.

Gwenda

Re: paardenrusthuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 08:04

Ik was voor mijn paardje ook op zoek naar een paardenrusthuis. Hij had toen ook een blessure aan zijn been.
Maar overal waar ik informeerde vond ik ze wel verschrikkelijk duur. (ik heb namelijk al een 2e (super)paardje gekocht, en 2x hoge stalling is voor mij niet haalbaar)
En tuurlijk, ze nemen de gehele zorg van je over, maar wat heb ik eraan als ze aanbieden met je paard langs de fiets te fietsen, terwijl hij een blessure heeft?
En bij sommigen ben je gebonden aan bepaalde "bezoekdagen". Nou, dat weiger ik, ik wil wel vaker dan eens in de 3 weken mijn paardje kunnen bezoeken, gewoon wanneer ik daar zin in heb en tijd voor heb.

Nu heb ik het gelukkig heel goed voor elkaar. Hij mag gewoon bij mijn huidige stal blijven staan, voor een gereduceerde prijs. Kan ik hem gelukkig lekker bij mij houden. Hij is nu niet meer geblesseerd, maar kan alleen nog recreatief gereden worden.
Maar we hebben weer de grootste lol samen.

Maar ja, een rusthuis is wel ideaal als je je paard een lekker pensioen wil geven en zelf dan geen tijd meer hebt om voor hem te zorgen door welke reden dan ook.

Mendi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 13:01

Mijn geblesseerde paard staat sinds vorig jaar in Leende, bij Het Paardenrusthuis. Supergoed heeft hij het daar! Er staan zowel oude bejaarde paarden en pony's als gevallen zoals mijn paard, met blessures die rust en ruimte nodig hebben.
Ze staan nu nog (geloof ik) alleen overdag buiten en 's nachts in groepsstallen binnen, maar ik denk dat ze binnenkort 24/7 buiten staan.
Als je meer informatie wil moet je even kijken op www.hetpaardenrusthuis.nl
Er zitten nog meer mensen op Bokt die daar een paard hebben staan.

Sanniej_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 13:16

Zhivago heeft in het rusthuis gestaan.
In ermelo.
Daar had hij het erg naar zijn zin en er werd heel erg goed voor hem gezorgt.
Sinds kort hebben ze een eigen pension stal en ook stallen voor de rusthuis paardjes en weidegang enzo dus dat kost wel geld per maand.
Site: http://www.paardenopvangellugarbueno.web-log.nl/

Bianca6

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 13:21

Ben ook in Leende geweest. Heel mooi en leuk daar! Helaas heeft mn paardje met zware artrose veel zorg en poeders nodig en heeft ze een deken op nodig in de winter etc voor haar stramheid. Met een kudde met inloopstal dus ideaal voor een artrosepaardje maar voor haar teveel terug naar de natuur.
Gelukkig heb ik nu een huis met wei en staat ze hier het gras te maaien!

Mendi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 15:26

atreyuevita schreef:
Ben ook in Leende geweest. Heel mooi en leuk daar! Helaas heeft mn paardje met zware artrose veel zorg en poeders nodig en heeft ze een deken op nodig in de winter etc voor haar stramheid. Met een kudde met inloopstal dus ideaal voor een artrosepaardje maar voor haar teveel terug naar de natuur.
Gelukkig heb ik nu een huis met wei en staat ze hier het gras te maaien!

Fijn dat ze toch nog bij je aan huis staat!
In Leende is wel individuele stalling mogelijk met de daarbij behorende zorg en aandacht voor die paarden. Dat wou ik maar even zeggen voor eventuele andere (toekomstige) klanten.