Hulp gevraagd :)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

BlacKjee

Hulp gevraagd :)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-06 23:40

Hallo Bokkers,

Ik ga per 1 juni een paardje van de manege kopen en nou was ik aan het uitrekenen wat er ongeveer allemaal bij komt kijken.
M'n ouders betalen de stalling en zelf werk ik en verdien 260 euro in de maand.
Ik heb zelf al de belangerijkste dingen :

Hoefsmid ong om 6/8 weken.
Ontwormen.
Verzekering
Enten.

Eventueel muesli etc.
Weten jullie nog meer? Alvast bedankt.

Rukaro

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 23:51

Veearts kosten Denk wel dat je het met 260 euro red hoor. Leg iedere maand een bedrag opzij om zo een potje te maken voor onverwachte kosten.
Voor het verzekeren moet je je goed laten informeren, het is soms namelijk helemaal niet nodig.

Anne_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 00:04

Nou, kliniekkosten kunnen ook aardig oplopen als je wel een keer iets hebt.
Je kunt het hebben van een paard (net als alles in dit leven,,, wijze woorden) zo duur en goedkoop maken als je maar wilt..

Maar het komt áltijd duurder uit dan je verwacht van tevoren..

Whiz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 00:25

Uhm tuig en dergelijke???? Dekens??

Imker

Re: Hulp gevraagd :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 08:46

Verzekering vind ik persoonlijk niet belangrijk, ik heb er meer problemen mee gehad dan dat het me nuttig was en dat het geld heeft opgeleverd in tijden dat het nodig was...

Denk verder aan tuigage, onvoorziene kosten, trailer (vervoer), DA en dergelijke.

BlacKjee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-06 08:59

Ik heb eigenlijk alles al, zadel hoofdstel dekens, beenbescherming noem maar op alleen het paard nog, Trailer kunnen we daar onderling regelen. dat is dus ook geen probleem, Ja ik weet ook niet wat ik moet doen met de verzekering. Ik weet niet of iemand Horses4sure kent? (hippozorg heet het geloof ik)

magicrover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 09:25

Toen ik met 1 paardje begon, heb ik elke maand een bedrag op een speciale rekening gezet ivm eventuele veeartskosten. Met dit paard heb ik nooit wat gehad. Voor nummer 2 en 3 heb ik wel een verzekering, nou ik ben heel blij dat ik die heb. Koliekoperatie en een fikse draadwond kosten heel wat geld.

cloaca

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 09:43

met 260 euro haal je het makkelijk denk ik, vooral als je ouders de stalling betalen! als je je paard verzekert heb je ook geen erg hoge veeartskosten, denk ik?? maar ik zou altijd wat geld opzij leggen....

Fredt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 09:55

Met 260 euro in de maand haal je het denk ik wel makkelijk. Je ouders betalen tenslotte al de grootste vaste last. Houd wel rekening met onvoorziene kosten!

__Marloes__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 11:38

Dat denk ik ook wel.
Verzekering zou ik toch doen. Ik heb er tot nu toe geen problemen mee gehad, ze hebben netjes uitbetaald. En als je een beetje pech hebt (zoals ik had) scheelt het echt wel geld!

benangelique

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 11:42

les?
lid worden van een vereniging?
wedstrijden?
potje onvoorziene omstandigheden (tuig kapot e.d.)
hoefsmid alleen bekappen of ijzers?

BlacKjee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-06 18:45

@ benanqelique
Ik krijg 2x per week les van iemand op een andere stal.
En lid worden hoeft van mij niet. Paard is 14 het gaat mij alleen om het paard en niet om bijv wedstrijden of iets anders. Wel dressuur rijden of lekkere buitenritjes etc
Ik zet elke maand een bedrag op een speciale rekening voor het geval dat. daar heb ik al rekening mee gehouden heb ik 5 jaar geleden al gedaan toen ik hem wou kopen.
en hoefsmid voor alleen voor ijzers en rondom bekappen. en daar weet ik ook de prijzen al van.
@ loesjuh ik neem wel een verzekering want je weet maar nooit. Ik heb me nu laten informeren door horses4sure ken je die?(hippozorg heet het geloof ik)

__Marloes__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 22:53

Nee die ken ik niet.
Efo kan ik je in ieder geval aanraden, met andere verzekeringen heb ik geen ervaring. Misschien een andere bokker?

luuntje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 12:57

Mijn paard is verzkerd bij HippoZorg.
Ik heb een uitgebreide basisverzekering + uitgebreide ziektekostenverzekering.

Ik heb € 50,- eigen risico de rest wordt vergoedt.

Mendi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 14:47

Laat je hem wel keuren Melis? Ook foto's e.d. of alleen klinisch? Hij mankeert natuurlijk wel het een en ander en dat zal de verzekering ook graag willen weten, dus je moet heel goed uitrekenen of het dan nog zin heeft om hem in de verzekering te doen.
Ik weet zeker dat Black een hele fijne tijd met jou tegemoet gaat. Waar ga je hem neerzetten?

BlacKjee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-06 15:14

He nandoman!! Ja dat weet ik en ik heb ook de uitgebreide basis en ziektekosteverzekering hierbij moet hij wel alleen klinisch gekeurd worden zonder foto's. is mij verteld ik ben erg tevreden over welke informatie zij mij gegeven hebben. Ik weet dat hij artrose heeft en dat heb ik de verzekering ook verteld dat ik weet dat hij het in allebei zijn achterbenen heeft. die vallen uit de verzekering wat logisch is. Verder wil ik hem eigenlijk in de verzekering doen als hij bijvoorbeeld koliek krijgt niet dat hij daar gevoelig voor is maar een ongeluk zit in een klein hoekje. Hij gaat bij mij aan de overkant als ik wakker wordt s'ochtends zie ik gewoon Black op het land staan ongeveer een paard in de achtertuin alleen een slootje er tussen haha!! Stal is echt perfect ze komen swinters bijna de hele dag buiten en zomers de hele dag buiten met andere vriendjes hij heeft een box van 3x3 en kan naar buiten kijken. Eeerst maar afwachten wat ton allemaal te zeggen heeft haha.. maar is echt perfect!!

mo_mo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 18:01

heej wat leuk dat je je eigen paard krijgt man super zeg !!

over verzekeringen kan ik je niet veel vertellen maar ik denk dat je het met 260 euro wel red hoor want de stalling doen je ouders dus dat heb je super geregelt hihi

alvast veel plezier met je nieuwe paardje

BlacKjee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-06 19:29

A mo_mo
Ja he? Ben ook echt zo blij!! Hij heeft wel artrose daarom wil ik hem juist een fijn leventje geven met niet al te veel pijn. Heb er ook lang voor moeten sparen maar heb zulke lieve ouders die ook mee willen betalen omdat zij ook stiekem gek op hem zijn hihi !!
Ben echt onwijs blij..
Bedankt gaat zeker weten lukken.

Blackje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 16:33

Die artorse zit idd in zn beide achterbenen, misschien is het handig om hem iets ertegen bij te voeren. Zoals wij hem 2x per dag primeval artorse poeder geven
Nogmaals heel veel geluk met mn oude schatje!

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 17:18

14 jaar en artrose, ik zou iig niet verzekeren. Mocht je dat toch willen doen, dan zal waarschijnlijk kreupelheid op die benen uitgesloten zijn. Zul je zien (net als bij mijn paard bijv.) dat dát weer uitgesloten is. Zit je met honderden euro's premie die je betaald hebt voor nop PLUS dat je met medische kosten (die niet mals zijn) in je maag....

BlacKjee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-06 10:12

Ik weet dat zijn achterbenen uit de verkzering valt, een veearts kan niet veel doen aan artrose, en stel dat er iets anders gebeurt waar hij wel voor verzekerd is, hoef ik maar een deel te betalen en de rest wordt vergoed, en als je hem niet verzkerd heb zou er niet aan moeten denken om dat zo op te hoesten, ben je echt blij dat je hem in de verzekering hebt, en meer mensen raden mij dit aan ook omdat het al wat een ouder paardje is,
@ Iris,
Ga hem omega-olie en appel azijn bij voeren..