schuren

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

laurens_vh

schuren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-06 12:30

mijn paard schuurt met zijn staart tegen de achterbaar van onze trailer. om wonden te vermijden heb ik een staartbeschermer gekocht maar nu schuurt hij nog, hij heeft wel geen wondjes meer maar zijn haar van zijn staart valt uit op die plaats. heft er nog iemand andere oplossingen of tips

Kyona

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 13:22

Is hij goed ontwormd? Daar willen ze ook wel eens van schuren. Als hij het alleen in de trailer doet en anders nooit, dan zal het daar wel niet aan liggen. Je zou kunnen proberen hem in te bandageren met een dikke onderlap ertussen, zodat het extra zacht is.

laurens_vh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-06 13:32

mijn staartbeschermer heeft een binnenvoering uit schapenwol dus zacht zal het wel zijn, denk ik

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 14:45

Als paarden een keer gechuurd hebben zitten er vaak piepkleine wondjes. Als deze wondjes gaan genezen gaat het jeuken, waardoor het paard weer gaat schuren, weer piepkleine wondjes, weer jeuk, weer schuren...
Dit zou je dan moeten doorbreken met bijvoorbeeld een antie jeuk middel zodat de piepkleine wondjes helemaal kunnen genezen zonder dat het weer open geschuurd wordt

_Nann_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 12:15

wassen met betadine shampoo of tea tree shampoo... je kan het ook insmeren met en lotion waar tea tree in zit.. het helpt tegen de jeuk, en houdt ook somers vliegen enzo erbij weg.... ook bevordert het de genezing van de wondjes...

zou idd die staartbeschermer blijven gebruiken, of een staartbandage omdoen... let ook op dat die niet te strak zitten! dat kan namelijk ook gaan irriteren...

Fredt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 14:13

Met tea tree tegen de jeuk heb ik ook goede ervaringen. Sprayde ik altijd als een olie op de huid, goed inwrijven daarna!

laurens_vh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-06 17:58

waar kan je die tea tree kopen ? het is wel raar dat hij hem dan niet in de stal schuurt ????

lottehaf

Re: schuren

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 21:57

je moet er vaseline of uierzalf op smeren van de trekpleister dan voelt hij de jeuk niet meer en de wondjes gaan weg,
1 nadeel is dat de staart heel vies word, maarja.

lottehaf

Re: schuren

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 21:57

je moet er vaseline of uierzalf op smeren van de trekpleister dan voelt hij de jeuk niet meer en de wondjes gaan weg,
1 nadeel is dat de staart heel vies word, maarja.

_Nann_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 11:17

tea tree producten kan je krijgen bij de paardendrogist... ik heb ook weleens gewoon tea tree lotion gekocht wat voor mensen was.. gewoon bij de drogist ofzo... dat spul werkte wel vond ik, want orisse heeft toen niet meer geschuurt met die staart.. dus blijkbaar nam de jeuk wel af....

de paardendrogist verkoopt ook tea tree shampoo... ik was zowiezo staart en manen altijd bij elk paard standaart met een milde babyshampoo of betadine of tea ree.. omdta veel paarden er toch niet tegen kunnen als je gewone shampoo gebruikt... doe ik simpelweg om het al te voorkomen...

vaseline enzo zou ik er niet opsmeren... lijkt mij dta het alleen maar een vieze bedoeling ervan gaat worden, het vuil zal er allemaal aan blijven plakken enzo.. en dat irriteerd alleen maar meer lijkt mij...

ik snap ook niet waarom je paard wel op de trailer maar niet in stal schuurt... het kan ook zijn, dat die staart er zo uitziet, omdta ie op die achterbar in de trailer gaat hangen... dat deed die van mij ook... kwam ik op wedstrijd aan, heel die staart zag er niet uit dan word je ook niet vrolijk hoor...

maar je kan natuurlijk ook die achterbar bekleden met iets he, wat van een soort zacht materiaal is gemaakt... zodta je het schuren wel iets beperkt...misschien

laurens_vh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-06 11:38

hoe heb jij het opgelost als je paard steun zocht op de achterbaar??

laurens_vh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-06 13:23

bedankt voor de tips
ik ga vannamiddag tea tree gaan kopen

Melia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 15:23

misschien dat om de 'achterbaar' een stukje zachte stof of bijv. een stukje fleece/wol dekentje erom heen doet zodat het zacht is? En natuurlijk de staart behandelen