Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

sax89 schreef:snijden

ingvdh schreef:Nog een tip, doe er nooit equistar oid dergelijks in, ik moest laatst een paard vlechten waarvan de verzorgersters dachten te helpen door de dag daarvoor de manen goed te behandelen met equistar, alle vlechten gleden er onmiddelijk uit. Nooit doen dus.
, hij zelf kan niet invlechten en tja ikke vlecht niet vaak in, maar voor de veiling moet dat dus wel gebeuren doe ik samen met ander iemand van mn werk. Dus ik dacht gisteren mooi pakff een hengst om te proberen, nou ik kreeg er geen vlecht in
, wat later bij de merries geprobeerd en jah hoor daar lukt het wel
maar die hebben ook geen zooi in hun manen.
dikke vacht en haar. Maar die doen we enkelt invlechten en trekken als het werkelijk waar nodig is, maar dan moeten we haar in de opvoelbox zetten en de dierenarts laten komen om even plat te spuiten, niet de manier maar jah kan echt niet anders bij haar.
een dubbele zorgt gauw voor happen, of gewoon snijden maar let dan wel goed op dat je het niet te netjes doet
ik ben niet zo'n supervlechter, by mn vorige pony (ruin) maakte ik een hengstenvelcht, mja die had machtige lange manen, en mn merrie nu heeft ook al weer niet zulke lange manen en een hengstenvlecht by n merrie
tsja
dat vind ik ook zoiets en mn paardje heeft al vrij dunne manen, dus uitdunnen is niet eens nodig
dank je wel, als het manen snijden en/of knippen niet lukt ga ik dat eens proberen
" ook een officiele naam ? en wat kost t ongeveer
ingvdh schreef:Ik snij ze tegenwoordig, als ik trek dan kom ik niet verder dan 20 cm en mag ik niet meer in de buurt van zijn hals komen met een manenkam, ook als ik dan 2 maanden later wil vlechten wordt hij helemaal panisch.
Ik heb nu een heel mooi snijding en het ziet er erg netjes uit, ik kan ook weer lekker vlechten en het paard is ook weer blij![]()
Het enige nadeel is dat zijn manenbos vrij dik blijft en met trekken dun je het automatisch uit.
Overigens maak ik meestal roosjes en daarvoor moeten de manen wel wat langer zijn dan een handbreedte.
Nog een tip, doe er nooit equistar oid dergelijks in, ik moest laatst een paard vlechten waarvan de verzorgersters dachten te helpen door de dag daarvoor de manen goed te behandelen met equistar, alle vlechten gleden er onmiddelijk uit. Nooit doen dus.
ingvdh schreef:in dit topic heb ik een hele beschrijving gemaakt van het vlechten van roosjes, succes!!
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=13&t=568179&hilit=

ik heb even foto's gemaakt, wel wat donker maar evengoed zichtbaar