Hoe een arabier toiletteren voor shows?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

tweety_be

Hoe een arabier toiletteren voor shows?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-06 20:24

Hoi!

Weet iemand hoe een arabier wordt getoiletteerd voor shows?

Ik heb namelijk een half-arabier die ik eens deftig onder handen wil nemen en ik dacht eraan om haar te toiletteren als een echte arabier... Maar ja, geen idee hoe die worden getoiletteerd!

Ik wil later graag meedoen aan shows voor (half-)arabieren, dus zou het wel handig zijn als ik wist hoe een arabier getoiletteerd wordt natuurlijk haha!

Misschien heeft iemand wel goede tips of links naar een site waar dit wordt uitgelegd ofzo.

Alvast bedankt!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 13:39

In één van de nummers van Amazone was hier het één en ander over te vinden. Ben nu niet thuis, ik zal je straks PB'en mocht niemand anders reageren.
Vaak smeren ze met babyolie en bij schimmels gebruiken ze schoensmeer onder de ogen, ze schminken letterlijk.
Op de hoeven kun je hoefvernis smeren, maakt de hoeven superglanzend!
En de manen gewoon los met glansspray.
Verder worden de tastharen korter geknipt en de plukjes uit de oren, sommige knippen/scheren de hele oren uit, dat zou ik met dit weer nog niet doen.
Je kan eens kijken naar het boek 'Toiletteren' van Paardentips.

ArabStables

Re: Hoe een arabier toiletteren voor shows?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 16:43

ArabStables

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 16:54

Miirthe schreef:

Vaak smeren ze met babyolie en bij schimmels gebruiken ze schoensmeer onder de ogen, ze schminken letterlijk.

Schoensmeer is verboden bij schimmels (op shows, voor een fotoreportage kun je het best gebruiken)
Wel wordt het haar boven de ogen weggeschoren zodat je op de zwarte huid kijkt en daar wordt dan (doorzichtig!) vet opgesmeerd zodat het mooi gaat glanzen en het oog extra groot lijkt.

_Nann_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 19:46

ze scheren toch ook weleens een soort driehoek weg op het hoofd???? zodat ook die deuk ( gloof dat ze het ook wel "dish" noemen, correct me if i'm wrong ) wat mooier uitkomt ofzo?

en idd de oren, de tastharen allemaal kort en het zogenaamde 3e oor.. wordt veel verder weg gehaald dan dat je bij een kwpn'er zou doen, dat is gloof ik omdat het bovenste deel van de hals dan beter uitkomt ofzo.... >;)

Maysie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 11:05

er wordt vaak 20 cm achter de oren weggeschoren maar word niet meer veel gedaan. de oren mogen niet meer uitgeschoren worden.. en vaak word de neus kaalgemaakt met eens cheermesje en rond de ogen..some wordt er een klein hengsten vlechtje gemaakt aan het begin in de manen dat is zover ik nog weet want ik maakte altijd arabieren klaar voor keuringen..