gele achter voetjes

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

irmaaatje

gele achter voetjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-06 16:48

mijn pony had altijd last van gele achterhoeven, in haar stal liggen rubberen matten, met een klein laagje saagsel erin, als ze dan plast spetterde het overal heen, ik kreeg het nooit schoon!
ik ging een keer met de ponyclub een strandrit maken, en aan het eind waaren zijn voetjes harstikkemooi wit.
maar als ik haar staart ging wassen, was die ook ontzettend goor! als ze dan aan het plassen was, deed ze ineens haar staart in de straal

heeft een van jullie een idee hoe je dat het beste schoon kan krijgen?

_Dunja_

Re: gele achter voetjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 17:15

misschien een stomme tip maar het helpt wel.
vochtige baby doekjes.
Dit gebruikte ik ook voor mijn schimmel om haar wit te krijgen.

En ik had ook zo'n groene fles dat spoot ik op de vieze plekjes en met een natte spons eroverheen wrijven en het was weer spierwit.

Renske_W

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 20:29

Bij de kruidvat oid een flesje shampoo halen voor oude mensen.
(paarse shampoo) echt wonderbaarlijk spul (vind ik)

Melia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 07:13

of misschien iets anders erin leggen ipv vlas? Bijv. krullen ofzo? Of stro? Want mijn vzpony's staan ook op rubberen matten met krullen en die hebben nergens last van.. maar het kan natuurlijk ook aan de manier van het plassen van jou pony liggen

Fredt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 08:40

DunDijk schreef:
Bij de kruidvat oid een flesje shampoo halen voor oude mensen.
(paarse shampoo) echt wonderbaarlijk spul (vind ik)

Zilvershampoo .

Inderdaad hele goede shampoo om alles wat wit hoorde te zijn, weer wit te krijgen!
Zelf was ik de beentjes altijd met Betadine shampoo, worden ze ook heel mooi wit/schoon van!

Horsesandme

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 08:44

vlasta schreef:
vochtige baby doekjes.

.

klopt en het werkt

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 10:59

Je moet haar eerst even na laten kijken door de dierenarts, mijn paardje had ook erg gele achtersokken en zij heeft een vaginale verlamming, waardoor ze "onderweg" ook urine verliest. Tijdens het mesten en bokken bijvoorbeeld. Dit hoeft bij jou niet het geval te zijn, maar dan heb je in ieder geval een medische oorzaak uitgesloten.

Verder kan het ook komen doordat de urine uit haar staart op haar achterbenen komt als die uitlekt na het plassen.

Verder kan je haar benen goed en veilig wasssen met sodawater.

irmaaatje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-06 12:38

Wan schreef:
of misschien iets anders erin leggen ipv vlas? Bijv. krullen ofzo? Of stro? Want mijn vzpony's staan ook op rubberen matten met krullen en die hebben nergens last van.. maar het kan natuurlijk ook aan de manier van het plassen van jou pony liggen

ja, als mijn pony plaste sloeg ze haar staart in de straal, en zo spetterde ook alles onder.

maar verder bedankt voor de reacties

loontje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 20:13

Zilvershampoo vind ik niet werken althans je moet te vaak wassen voordat het gaat werken en ik vind het te agresief.Ik gebruik altijd betadine shampoo daar wordt het echt wit mee.Agresief is het niet en de benen worden goed ontsmet ook.

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 08:19

Ik heb van de week ook voor het eerst zilvershampoo gebruikt, inderdaad die paarse van de Kruitvat. En ik vond het wel goed werken hoor!
Had een pony met een heeeeeeele gele staart (een manegepony, dus kan je nagaan) en hij was na het wassen toch echt spierwit.

lieflampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 08:31

vlasta schreef:
vochtige baby doekjes.

Bij mij op stal gebruikt een vrouw ook van die babydoekjes (snoetenpoetsers ofzo?) maar ik kan me zelf echt niet voorstellen dat die doekjes goed voor je paard zijn

De samenstelling van een paardenhuid is toch heel anders als die van een mensenhuid, en als ik die doekjes ruik dan vind ik ze toch wel heel chemisch.

Machonito

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 08:51

Klein vraagje
waarom staat je paardje op weinig zaagsel
als een paard wil liggen dan ligt het toch veel lekkerder in een bedje met zaagsel of stro
op rubber matten lijkt me ook niet lekker warm liggen

Maar ik kan het mis hebben
komt omdat ik altijd mijn paarden dik in het stro hebben staan
(beetje verwend)

Mijn andere paard heeft ook op zaagsel gestaan maar wel dik zodat hij lekker zacht lag .

irmaaatje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-06 20:39

Machonito schreef:
Klein vraagje waarom staat je paardje op weinig zaagsel als een paard wil liggen dan ligt het toch veel lekkerder in een bedje met zaagsel of stro op rubber matten lijkt me ook niet lekker warm liggenMaar ik kan het mis hebben komt omdat ik altijd mijn paarden dik in het stro hebben staan (beetje verwend)Mijn andere paard heeft ook op zaagsel gestaan maar wel dik zodat hij lekker zacht lag .

ja, dat vind ik ook hoor, daar heb je wel gelijk in. Maar het saagsel wat wij hadden was best duur( dat is heel erg fijn saagsel) dus ik mocht nooit meer als een klein laagje doen van mijn vader. Heel erg is dat ook niet hoor, ze stond eigenlijk altijd buiten alleen 's avonds laat ging ze naar binnen, en 's ochtens op 7 uur weer naar buiten. En in de zomer bleef ze buiten! Ze was een New Forest, dus dat kon ze makkelijk hebben.

Ze stond in iedergeval zo veel mogenlijk buiten.
op stro wilde ik haar liever niet, want ze at al haar stro op en dan ben je net zo ver! en geloof dat ik ook van iemand hoorde dat dat niet goed is, als ze heel veel stro eten, ik weet niet of dat ook echt zo is.