Onrustig in nieuwe weide

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

mirtje27

Onrustig in nieuwe weide

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-06 20:34

Mijn pony van 26 is van haar winterland naar haar zomerland verhuist, maar nu is ze heel onrustig. De eerste paar dagen liep ze de hele dag heen en weer langs het draadje. Het gaat nu wel iets beter maar is nog lang niet over.
kan dit te maken hebben met d'r leeftijd. Ze staat elke lente/zomer op dit land. Zijn heel veel landjes naast elkaar. Staan zo'n 10 paarden naast elkaar. Andere jaren ging het altijd goed.

Mirjam

loesje688

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 01:00

Het kan inderdaad zijn dat je paard extra moet wennen nu hij wat ouder is, maar in principe zou het geen problemen op mogen leveren als het de voorgaande jaren ook goed is gegaan. IS er misschien iets anders veranderd? Een andere kudde, of een pony waar hij goed mee op kon schieten die weg is? Als het goed is zou dit gewoon over moeten gaan na een tijdje.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 13:41

Ik denk dat dit een questie is van afwachten.
De ene pony reageert niet als de andere pony.
Je zou eens naar rustgevende kruiden (kamille, st. janskruid, hop, passiebloem etc.) kunnen kijken, maar ik zou het gewoon laten gaan.

miss_penny

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 14:40

Is er misschien iets in de omgeving waar het aan ligt?

mirtje27

Re: Onrustig in nieuwe weide

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-06 20:46

Ze staat wel naast een andere pony, maar die kent ze ook wel. Voor de rest ze komt daar al 13 jaar in de zomer. Ze krijgt er elke dag een lekker vers stukje gras erbij.
Misschien ligt het wel aan de pony naast haar en moet ik haar omruilen met mijn andere paard die aan de andere kant naast haar staat.
Maar dan staat ze aan de andere kant ook weer naast een ander paard. Vind het wel vervelend. Dacht dat ze lekker bij kon komen van van de winter, maar met dat heen en weer lopen valt ze eerder af dan dat ze bijkomt.

Mirjam