Voorpluk invlechten!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Woest

Voorpluk invlechten!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-06 14:29

volgende week zaterdag is er onze clubkampioenschap deel 1
ik heb tegen die tijd een nieuwe front
en ik wil fanny haar voorpluk zo invlechten en "dot" maken,
wie heeft hier voorbeeld foto's van?

en fanny heeft ook niet zo HEEL lang manen, ik wil er altijd een hengstenvlecht van maken, en dat lukt prima, maar het gaat altijd los hoe hard ik het ook aantrek!

iemand tips hiervoor?
dit si foto dan kan je zien hoelang fanny der manen zijn (ze zijn best dik!!)
Afbeelding

Jitske

Re: Voorpluk invlechten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 14:35

probeer bij je hengstenvlecht zo klein mogelijke plukjes te pakken. ik nam vroeger ook altijd hele grote plukken, en hoe strakker ik ze deed hoe eerder de vlecht los was als mijn paard (een fries) haar hoofd boog. en met kleine plukjes 'buigt' de vlecht makkelijker mee. en de voorpluk, ehhh daar ben ik ook niet zo goed in. ik zou zeggen lekker los laten, maarja als je het voor je frontriem wil doen is het een ander verhaal. veel oefenen dus maar succes!

So0p_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 14:39

de hengsten vlecht volspuiten met haarlak/gel enz... (hielp bij mij altijd maar heb weer korte manen nu bij mijn pony)
na de wedstrijd wel al het gel / haarlak eruit wassen

Woest

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-06 14:51

Bugsje_loveu: dat mogen we niet van de eigenaar!
helaas

Charaz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 15:10

Ik denk dat de manen gewoon te kort zijn en dan lukt het niet, vind je een matje maken niets?

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 15:30

Je kan ook een matje proberen, of kleine knotjes.. grote knotten; is een lastig knotje maar veel opties heb je zo te horen niet.
Mag je het ook niet voor één keer gebruiken, haarlak of iets dergelijks? Je kan het na afloop grondig uitspoelen, dus om schuren hoef je je niet gauw druk te maken.
Ik maak meestal een hengstvlecht na het wassen van de manen, dan krijg ik het meestal beter voor elkaar het goed en netjes te houden. Kleine plukjes beet pakken, is een questie van oefenen denk.

Woest

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-06 07:17

hij,
ik kan best een goede hengstenvlecht maken, alleen zijn heeftg zo dike n pofferig haar, natuurlijk wilt de eigenaar dit niet, hij was niet graag zijn paarden veel! omdat het slecht is , 1x per jaar doet hij ze helemaal, en voor de rest alleen manen en staart met bruine zeep wrijven en met warmwater aan de tuinslang heel goed afspoelen "tot je ervan kunt drinken" zegt hij altijd
ik ga proberen knotjes heb ik al een sgedaan maar duurde 2uur :p was toen ook de 1x!
bij een matje gaat het haar RECHT OMHOOGSTAAN
grappig om te zien maar niet mooi op wedstrijd!
maar ik moet nog een vraag beantwoord
HOE vlechtje de voorpluk in?

Melia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 08:38

ik denk gewoon een vlechtje maken en daar een elastiekje indoen en dan een knotje ervan maken en dan weer met een elastiekje vastmaken

chitra

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 08:41

invlechten..
En dan een knotje maken..

jipje_niekje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 11:36

Gewoon invlecht, net zoals je een invlecht een de staart maakt. Ik kan niet echt een duidelijke foto hiervan vinden. Je begint gewoon met drie kleine plukjes bovenaan. Hier begin je mee te vlechten en dan pak je elke keer een klein plukje erbij. Zo ga je door totdat je alles hebt. Dan helemaal door vlechten en een knotje ervan maken. Oke vage uitleg, maar ik weet ook net hoe het anders moet.

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 14:45

Mooiste vind ik alijd nog de gewone manen kam invlechten met roosjes... de maantop vlecht ik altijd een stukje in zoals bij een fransevlecht en dan een bescheiden knotje voorop maken.