Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
AikePeer schreef:hehe het hoeft niet voor de rechter te komen want de jongen had zoiezo die tractor niet mogen besturen op de openbare weg!

maarJaa misschien dat jullie andere antwoorden hebben gekregen toen jullie het hebben nagevraagd maar bij ons kregen we deze antwoord:) dus..
Jaro_Lover schreef:oei dat klinkt neit goed! gelukkig heb ik dit nog nooit meegemaakt..! hop dat het jou ook niet meer gebeurd
maar dat ze zeggen van onder de 16 jaar niet mag tractor rijden is niet waar;) ik ben 15 en ik mag ook met de tractor op de openbare weg komen..!! Dit mag alleen maar als je niet voor je werk bezig bent. Als je wel voor je werk bezig bent moet je persee een tractor bewijs hebben. Je moet wel ouder zijn dan 12 Jaar staat in de Wet. Dat hebben weallemaal nagevraagd.maarJaa misschien dat jullie andere antwoorden hebben gekregen toen jullie het hebben nagevraagd maar bij ons kregen we deze antwoord:) dus..
maarjaa lekker boeiiend
Welshcobfan schreef:ff ter illustratie: stel je rijd door groen met een auto, er komt een auto van rechts (voorrangsweg) die door rood heeft gereden en die raakt jou. Jij zit dan net zo goed fout als de bestuurder van rechts, jij had hem immers voorrang moeten verlenen omdat stoplichten geen voorrang bepalen maar wel wie er eerst mag. hij zit ook fout omdat hij door rood reed.
In dit geval zitten jullie beiden fout indien hij niet bevoegd is tot tractor rijden. Hij had dan niet mogen rijden en jij (je berijdster in dit geval) had niet met het paard de weg op moeten gaan.
Climax schreef:Welshcobfan schreef:
Gaat niet helemaal op, alleen indien de stoplichten kapot zijn.
Want een verkeerslicht gaat boven een voorrangsregel, dus de bestuurder die door rood rijdt zat fout en jij niet.
Maar dat terzijde
wizewo schreef:Vanaf je 16 mag je tractor besturen, van en naar het veld (geloof ik) en met een theoriexamen...Weet niet precies hoe het zit maar het kan dus wel.
Overigens mogen ze dan bewijzen dat het daar van komt, vind persoonlijk. Zoals jij het verteld kunnen ze dat waarschijnlijk niet.
Ik zie dat anderen me al voor zijn, maar goed ik post toch maar.

wizewo schreef:Vanaf je 16 mag je tractor besturen, van en naar het veld (geloof ik) en met een theoriexamen...Weet niet precies hoe het zit maar het kan dus wel.
Overigens mogen ze dan bewijzen dat het daar van komt, vind persoonlijk. Zoals jij het verteld kunnen ze dat waarschijnlijk niet.
Ik zie dat anderen me al voor zijn, maar goed ik post toch maar.
Climax schreef:Welshcobfan schreef:ff ter illustratie: stel je rijd door groen met een auto, er komt een auto van rechts (voorrangsweg) die door rood heeft gereden en die raakt jou. Jij zit dan net zo goed fout als de bestuurder van rechts, jij had hem immers voorrang moeten verlenen omdat stoplichten geen voorrang bepalen maar wel wie er eerst mag. hij zit ook fout omdat hij door rood reed.
In dit geval zitten jullie beiden fout indien hij niet bevoegd is tot tractor rijden. Hij had dan niet mogen rijden en jij (je berijdster in dit geval) had niet met het paard de weg op moeten gaan.
Gaat niet helemaal op, alleen indien de stoplichten kapot zijn.
Want een verkeerslicht gaat boven een voorrangsregel, dus de bestuurder die door rood rijdt zat fout en jij niet.
Maar dat terzijde
Dus je had hem voorrang moeten verlenenondanks dat hij door rood reed, dus beide schuld (hoe banketstaaf ook) Er bestaat dus wel degelijk kans dat jij er ook een boete voor