Schuurplekken

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

__manon__

Schuurplekken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-06 13:00

Ik heb mijn pony nu 4 weken en hij heeft een grote schuurplek op zijn borst echt heel groot (door de vorige eigenaar)het groeit al een beetja aan maar niet zo heel snel, en ik hoorde van een instructrice dat levertraan het in 2 weken helemaal weer begroeit is. hoeveel moet je daar dan van in het voer doen? En groeit het dan echt heel snel? En helpt biotine ook?(van iemand uit een ander topic van iemand anders)

Phrono

Re: Schuurplekken

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 16:32

Levertraan door het voer? Daar heb ik nog nooit van gehoord eigenlijk.
Ik heb levertraanzalf en smeer dat op de schuurplekken.
Naar mijn idee groeit het haar dan wel sneller terug.

_Nann_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 20:26

biotine is idd goed voor de huid voor de vacht en voor de hoeven....

oris had ook een schuurplek van dr deken, en bij haar groeide het zoo superlangzaam terug.. ik heb er niet veel aan gedaan, alleen 1x in de maand een vitamine stoot gegeven. af en toe wat babyolie erop gesmeerd, zodat de huid niet verder uit zou drogen en nog schraler zou worden... en nu begint in 1x het haar heel erg snel terug te groeien.. dus het is gewoon afwachten denk ik, als je pony gezond is, groeit het vanzelf opniew aan.

loesje688

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 16:59

Het groeit vanzelf wel weer aan. Waarvan is de schuurplek van? Als het van een deken is kan zo'n paardenBH onder de deken helpen. Elke dag levertraanzalf op de kale plek smeren helpt opzich wel, maar het scheelt niet echt superveel.

__manon__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-06 15:36

Sorry zat even in de war met lijnzaadolie dat je door het voer moet doen. Verder heeft hij bij ons geen deken meer om. Bedankt voor de reacties