Hoeveel is de verzekerde waarde?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

wreckh

Hoeveel is de verzekerde waarde?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-06 10:03

Ik wil een paardenverzekering afsluiten voor mijn jaarling.

Hoe weet ik nu wat de verzekerde waarde moet zijn?

Mijn veulen is een EASP hengst. Hij wordt. ong. 1.55 hoog (geschat)
Hij is valkkleurig. Voor foto's kan je in mijn profiel kijken.

Sizzy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 12:08

Volgens mij komt er daarvoor iemand langs? Of wordt het aan de telefoon geregeld oid.

wreckh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-06 15:20

owh, omdat op het aanmeldingsformulier ik de verzekerde waarde moet invullen. En omdat hij nog maar een jaar is zal die waarde nog wel stijgen denk ik.

Alytje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 19:25

Je kan volgens mij als je paard bv. 3000 waard is hem verzekeren voor bv. 2000. Maar hoe dat zit met een jaarling? Ik zou gewoon even contact opnemen met de verzekering, ik neem aan dat zij wel weten hoe dat werkt

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 21:02

Ik heb mijn paard van 3500 gulden destijds voor 6000 gulden verzekerd, want wilde er wel wat goeds voor terug als er iets gebeurde. Dat kon gewoon, alleen werd je premie uiteraard ook hoger.

Guuus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 08:41

Urielle schreef:
Ik heb mijn paard van 3500 gulden destijds voor 6000 gulden verzekerd, want wilde er wel wat goeds voor terug als er iets gebeurde. Dat kon gewoon, alleen werd je premie uiteraard ook hoger.

Heb ik ook gedaan

Lynn_Nikita

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 16:10

ik heb haar niet verzekerd, maar paar jaar geleden was bij ons wel een keuring voor de verzekering en was de mijna nog net geen 3. Elke jaar stijgt of zakt de waarde, ligt aan leeftijd en zo. mijn kwpner die ik pas heb gekocht was ook verzekerd en zie je ook vanaf 3 tm 11 stijgen en nu zakte ze weer iets. Worden elk jaar gekeurd

ikke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 16:44

Lynn_Nikita schreef:
ik heb haar niet verzekerd, maar paar jaar geleden was bij ons wel een keuring voor de verzekering en was de mijna nog net geen 3. Elke jaar stijgt of zakt de waarde, ligt aan leeftijd en zo. mijn kwpner die ik pas heb gekocht was ook verzekerd en zie je ook vanaf 3 tm 11 stijgen en nu zakte ze weer iets. Worden elk jaar gekeurd

Dat ligt aan je maatschappij. Ik had mijn paard verzekerd voor een bedrag en daar zijn ze niet meer op teruggekomen. Deze verzekering gooide me er wel uit toen het paard 21 werd, let daarop.....
Je kunt het paard verzekeren voor elk bedrag waar je zin in hebt, zolang je de premie maar betaald. Boven bepaalde bedragen kunnen maatschappijen echter wel extra eisen gaan stellen, zoals foto's en extrene taxatie- en/of keuringsrapporten.

MSQuincyTE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 00:01

Lynn_Nikita schreef:

De mijne word niet gekeurd elk jaar.

Lynn_Nikita

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 10:21

ja, ik heb hun niet verzekerd, maar bij paard van me heb ik de verzekeringspapieren erbij en werd ze elk jaar opnieuw gekeurd en veranderd het bedrag ook. De keuring waar ik met mijn pony was dekte alleen in bijzondere gevallen en was vrij duur. als paard ziek werd en stierf kreeg ik niks, alleen bij ongeluk geloof ik en blikseminslag was ook weer niet meegeteld. Vond beetje onduidleijk en heb nu dus niet verzekerd.

tones

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 20:51

MSQuincyTE schreef:
Lynn_Nikita schreef:

De mijne word niet gekeurd elk jaar.

De mijne wordt 2x per jaar getaxeerd.
Als je een 'nieuw'paard aanmeld, komen ze met 2 personen taxeren.

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 20:53

Mijne werd alleen bij inschrijving gekeurd.

MSQuincyTE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 00:13

De mijne is gewoon door een dieremarts gekeurd en niet een van hen zelf

050206051012Jarig

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 01:04

Bij mij is er een verzekeringsmeneer langs geweest

Ik heb mijn paarden beide voor minder dan de eigenlijke waarde verzekerd. Stan incl. uitgebreide ziektekostendinges met laag eigen risico en Quell alleen nog maar beperkt Die zou ik opschroeven als ze ingereden zou zijn.

WendyBZ

Re: Hoeveel is de verzekerde waarde?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 07:28

Bij kleine verzekeringen komen ze vaak elk jaar langs om te schatten (mijn vader is schatter voor de verz hier in het dorp). Die schatten het paard op waarde van wat ze zien, ongeacht de afstamming. Je kan ze wel voor meer laten verzekeren, maardan in overleg.
Voor jou moet je gewoon bedenken wat je zelf wil. Zet je hem er hoog in, dan betaal je ook meer. Of zet je hem er realistisch in en heb je ook niet teveel kosten. Je zou ook even uit kunnen vinden of je hem er over een jaar voor hoger in kan laten zetten, aangezien hij toch meer waard wordt als ie ouder wordt.