hey hey iedereen die van paarden houd of paarden heeft weet als het goed is dat jacobs kruit giftig is voor paarden maar als het in de wei staat gaan ze daar tog niet van eten ?(trekken doen we wel hoor ) of wel reageer aub doei doei !
Je weet het maar nooit.. ik zou het toch wel verdelgen hoor. Normaal eet een paard niet zo snel wat giftig is voor hun. Natuurlijk instinct. maar jah .. ik zou het gokje nie wagen.
ow nee we treken het wel maar iemand zeg dat paarden het ook eten als het in de wei staat maar ik de enceklopendie (hoe schrijfje dat?)staat dat ze het niet eten als het in de wei staat aleen als het tussen het hooi zit en ik denk dat iemand dat niet zomaar in een boek zet tog?:P
Paarden eten het kruid alleen als het dood en opgedroogd is. Ze kunnen het verschil dan niet makkelijk 'ruiken' geloof ik. Pas op dat je geen uitgetrokken plantjes in de wei verliest!
ze eten het zo niet in de wei alleen als er niet veel anders te eten staat zouden ze het KUNNEN gaan eten, en ze eten het verder idd alleen maar als het in het hooi zit of gedroogd is omdat ze het niet meer ruiken
Ze zullen het inderdaad als laatste eten. Maar bedenk wel dat als er Jacobskruiskruid in je weide groeit, je erg arme grond hebt en je gras dus ook minder voedingswaarde heeft. Trek je de planten wel met goede handschoenen aan? De gifstoffen gaan ook door de huid en het is niet helemaal ongevaarlijk voor de mens.
Lontje
Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!
kun je er alles over lezen. Je kunt er vooralsnog niet!! vanuit gaan dat ze het niet eten als het tussen het gras staat. Gewoon alles weg halen is het beste en het veiligste...