beweging

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

night

beweging

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-06 13:12

halloow allemaal..

ik heb een shetlander van 24 mnd
het is een hengst
het is vandaag maandag en ik ben donderdag voor het laatst
bij hem geweest
donderdag is hij naar buiten geweest
en verder de 2weken ervoor ook elke dag
heb wel is meer dat hij een poosje op stal staat als het regent bv
dan heeft hij zelf ook niet veel zin

maar hoe denken jullie daar over
kussje

Horse_

Re: beweging

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 13:13

Tja een dagje in nood op stal vind ik al vreselijk maar een heel weekend

night

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-06 13:59

nog meer meningen....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 16:32

Ben het met gouda eens. Een paard(je) zo lang op stal laten staan, is niet goed.

ellenlouise

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 20:29

Eerlijk gezegd snap ik de bedoeling van dit topic niet helemaal.

Niemand zal dit goedkeuren, en al helemaal niet als het om zo'n jong dier gaat. Die hoort lekker de hele dag in een koppel buiten te lopen.

Wat is de reden dat je zolang niet bent geweest? Was je ziek? En als je vandaag ook niet bent geweest staat hij al 4 dagen op stal. Mijn mening daarover zal ik maar voor me houden

BleikjA

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 18:01

Ben het met Gouda eens.
Maakt niet uit hoe jong of hoe oud een paard is ik vind dat een paard buiten hoort. (savonds op stal kan wel)

loesje688

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 17:07

Zeker een jong paard moet gewoon naar buiten, zeker een shet kan je beter 24/7 buiten laten. Bovendien moeten z'n benen zich goed kunnen ontwikkelen. Ik heb paarden gezien die als veulen 24/7 binnen stonden, en ze zijn allemaal ontzettend krom gegroeid.

crownjumper

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 09:12

Ben jij er eigenlijk wel aan toe om een eigen pony te hebben?
Ik ga altijd naar mijn paard al ben ik ziek!

En het is zeker belangrijk dat een veulen veel buiten komt!
Dan worden ze ook wat harder voor het weer!

Lynn_Nikita

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 10:45

het is een schetlander, zet op weiland met andere pony`s waar ze kunnen schuilen.

BiBaMi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 14:06

ieder paard moet naar buiten,, aleen als het hard regent blijft ze binnen bij mij, maar als het miezert mag ze gewoon in haar loopje met zand, dan krijgt ze geen modderpoten, en ik laat de boxdeur dan open zodat ze zelf naar binnen en naar buiten kan waneer ze wil. Mijn pony heeft dus altijd wel ff dat ze de benen kan strekken en dat vin ik belangrijk. Wat is er voor een paard nou aan in een stal.. jij zit tog ook niet de hele dag op je slaapkamer een beetje te liggen en te draaien?
Ik snap dat je paard regen niet leuk vind, maar ze moet ook een beetje ge-hard worden hoor!
Zorg dat je gewoon beschutting hebt, en dan kan ze altijd naar buiten.
Groetjes!

clara

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 14:19

Ik vind het ook een beetje raar dat je er zolang niet naar toe gaat en dat hij al die tijd z'n stal niet is uit geweest, beetje zielig vind ik het wel. Mijne komt iedere dag buiten, behalve als het heel erg slecht weer is.

__manon__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 14:27

mijn paard kan nog niet naar buiten, kan wel gaat iedere dag ook even (proberen we) maar dat is niet automatisch doen ze dat maar bij een andere stal wel maar dat is nog vol.. en ik ben een huis voor ons zelf aan het zoeken met veel wei voor ons.

ik vind ook dat alle paarden gewoon buiten moeten lopen, helaas kan dat niet bij iedereen, zoals bij ons.... vind ik jammer

Marigold

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 14:45

lijkt me duidelijk, zoals men hier al zei, een shet hoort buiten, een jong paard hoort op de groep, tel het bij elkaar op.. een shet van die leeftijd hoort in een groep het land op.
hoef je er ook niet persé elke dag heen, als hij in de opfok is (maja shet, moet je wel ff zoeken), of als je met de andere eigenaren overlegd omstebeurt te gaan kijken..
en kost je hoogstwaarschijnlijk ook niet zoveel als je betaald voor stalling..
en je kan het komende jaar toch nog niet veel met de pony..
al met al reden genoeg denk ik om een weitje te zoeken?

esperance

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 16:43

er is toch wel iemand in die dagen geweest?
ben eignenlijk ook wel benieuwd waarom je niet geweest bent, de tijd heb je wel anders zat/ en zit je nu niet op bokt..

night

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-06 17:46

ik ben een paar dagen niet geweest omdat ik een abses had in mn mond,waardoor mn wang heel erg dik werd ook zat heel mijn oog dicht ben ervoor naar het ziekenhuis geweest en het is opengesneden!!!nu aan de antibiotica
en natuurlijk weer elke dag naar spunky...
misschien sla ik wel een dagje over want t doet nog heel veel pijn...

groetjess

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 22:21

night schreef:
ik ben een paar dagen niet geweest omdat ik een abses had in mn mond,waardoor mn wang heel erg dik werd ook zat heel mijn oog dicht ben ervoor naar het ziekenhuis geweest en het is opengesneden!!!nu aan de antibiotica

groetjess

Wanneer ik mij ziek zou voelen (gelukkig gebeurd dat weinig) regel ik altijd gewoon iemand. Jij blijkbaar niet. Ik vind het best vreemd dat je paard zo´n tijd in een hokje staat, en niemand hem buiten laat. In de winter baal ik al wanneer mijn paard niet lang naar buiten kan, laat staan helemaal niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 15:55

night schreef:

groetjess

Dit zit ik echt met verbazing te lezen. Het is rot voor je dat er een abces in je mond is weggesneden en dat dit nu zeer doet, maar je paardje heeft toch echt z'n verzorging en beweging nodig. Je kunt een dier niet aan z'n lot overlaten wanneer jij effe niet lekker bent. Een paard is geen mountainbike waarbij je kunt zeggen 'ik ben niet zo lekker (of het is slecht weer), dus vandaag maar even niet'. Het is een levend wezen en daar draag jij de verantwoordelijkheid voor, vanaf het moment dat jij hem kocht of kreeg.

BonBon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 19:18

Ik heb een beetje het idee dat de TS probeert bokt op te steukelen. Het klinkt allemaal net een beetje te nepperig ofzo. Sorry als ik hierin ongelijk heb. Maar niemand hoeft te vragen wat bokkers hiervan vinden, want dat is algemeen bekent dacht ik.

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 19:50

Niet naar je pony kunnen om hem er even uit te laten, geen ouders of vrienden die het even willen doen en wel een Welshveulen erbij gekocht?!
Enne... wie voert die pony dan als jij vier dagen niet komt? Wie mest de stal uit? Die persoon kan wel voeren en mesten maar niet de pony even eruit laten zodat het beest zijn benen kan strekken? Ik geloof er niet veel van...

Jiske_Nilis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 19:56

idd het is wel een vreemd verhaal..
is voor de meeste mensen toch logisch dat je pony elke dag uit stal komt?

EvaSuzanne

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 08:45

Hoe slecht of ziek ik me ook voel, ik voel me echt nog rotter wanneer ik een dag niet bij mijn beestjes ben geweest! Een shet in een box vind ik al geen goed idee, laat staan 24u per dag! Waarom heb je dan een pony?

Antheman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 08:54

Ik denk dat TS beter een goudvis kan nemen als ze de verantwoordelijkheid niet wilt nemen voor een paard?

ellenlouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 11:15

night schreef:

groetjess

Weer een dagje overslaan? Meisje meisje waar ben je mee bezig. Zet je paardje ergens in een koppel buiten. Hoef je ook niet elke dag. En denk dan nog eens heel hard na of je de verantwoording wel aan kan.

Melanie_D

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 11:21

ik vraag me idd ook af, wie voert er? of staat dat beestje daar te verhongeren? Als hij een dag niet naar buiten gaat, oké, maar 4 dagen? ik hoop dat je inmiddels wel weer gaat.

Sioux15

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 12:08

Zowiezo zou elk paard/pony 24/7 buiten moeten staan met een schuilstal zodat hij/zij zelf kan kiezen of hij/zij naar binnen wilt met slecht weer of lekker buiten blijft staan.

Greetz Sioux