paard die duif eet... echt bizar .

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

rosesss

paard die duif eet... echt bizar .

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-06 10:04

hallo.

als je dit leest zou je wel denken dat het nooid kan maar het is toch egt waar gebeurt.

gisteren kwam ik mijn stal ingelopen.
ik keek achter in z'n stal, er lagen allemaal duiven veren.
ik dacht ooow het zijn alleen veren.
maar toen ik op de grond keek onder zijn drink bak zag ik ook nog , bij elkaar zitten de botten met hooi en bloed heel ranzig.

duz ik zet mijn paard in de bak ...en ga z'n stal uit mesten.
kom ik de duif z'n poten kop en nog iets tegen ...echt heel viez zag het er uit ...
en de rest van de duif z;n lichaam voetsie. :S....
mijn paard z'n drink bak was meer een bloed water bak geworden.

het rare is nog ...paarden eten geen flees. en er zijn geen katten daar en die duif was zijn maatje die duif zat altijd op zijn rug en bij hem in de stal.

nou weet ik nie goed wat ik moet doen, want wat is het volgende wat die gaat doen! hij is nog jong en verveelt zig heel snel in de stal.
weet iemand raad met dit.???????? is het gevaarlijk voor mij??? en mijn paard ????

alvast bedankt

griebels

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 10:08

buiten zetten, zeker als hij zich in de stal verveeld.
Ik vraag me af of het toch niet een ander dier kan zijn geweest, gegeten zal hij niet hebben, maar misschien wel met zijn hoeven kapot geslagen ofzo...

Flew

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 10:10

Mijn pony heeft ook een keer een duif vermoord. Hij heeft hem echt helemaal geplet en gemold etc. Daarna was de duif voor hem niet interessant meer, maar zijn vriendje wou er aan gaan likken etc. Dus ik heb de duif opgeruimd, en jahoor, wie likte de grond waar de duif lag? Het vriendje van mijn pony... Ik snap werkelijk niet waarom hij dit gedaan heeft. Blijf dit dus even volgen.
Laatst bijgewerkt door Flew op 10-04-06 10:14, in het totaal 1 keer bewerkt

rosesss

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-06 10:12

jah MAAR KATTEN ZIJN DER niet en er lache egt vet raar gekoude botjes onder zijn drink bak en zijn drink bak zat heel veel bloed in ...:S en waar moet dan de rest vand e duif zijn geweest.
? nergens in zijn stal temiste ..:S egt raar

griebels

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 10:13

Dat jij geen katten ziet wil niet zeggen dat ze er niet zijn... Ook kunnen er andere dieren dit gedaan hebben. Ook je paard kan de duif geplet hebben, maar zeker niet gegeten

rosesss

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-06 10:20

maar waarom zit dan in zijn drink bak bloed..???? het was gewoon nie helder meer maar echt rood het water. maar mijn paard heeft een hekel aan iets wat in zijn stal loopt voorlal honden ...en dan zou die kat dus in zijn stal de duif opgegeten moet hebben ...neey dah kan nhie want dan zou mijn paard de kat ook pletten. welke diren vermoorden dan nog meer duifen in een stal ??? is nie banketstaaf bedoeld hoor maar ik dnek echt dat ghij hem op gegeten heeft ...:S

Erretje

Re: paard die duif eet... echt bizar .

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 10:21

Het gebeurt wel vaker dat een paard vlees eet. Er stond ooit in het bit een vraag van een pony die van een dood konijn aan het eten was. Ze zijn er niet achter waarom te dat doen, misschien vitamine gebrek. Het klinkt bij jou eerder alsof er een ongelukje is gebeurd en dat je paard hem uitelkaar heeft getrokken als spelerij. Weten zij veel...

rosesss

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-06 10:22

jah dah kan ook ...

Billy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 10:24

Diesellover, kun je asjeblieft Nederlands schrijven? Dit is werkelijk niet om aan te zen.
Paard zal er niet van gegeten hebben, maar hij kan hem zeer zeker gemold hebben. Jammer dan, moet die duif maar uit zn hok blijven

Jol1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 10:30

Misschien heeft diesellover last van dyslexie.

Billy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 10:33

Lijkt me sterk, de afwijkingen zijn consequnt oa nhie g ipv ch etc
Klinkt meer als een van die moderne babytaaltjes die ze gebruiken op MSN en dergelijke.
Ik denk dat diesellover nog niet in de boktregels gelezen heeft dat Nederlands hier de voertaal is.

loulou

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 12:03

erg raar, vooral als de duif altijd in z'n stal zat.
je paard kan natuurlijk ook gewoon en keer met z'n neus over de duif zijn gegaan en ertegen aangeduwd hebben. dan zit z'n neus ook vol bloed en wordt het water ook rood.

het lijkt me sterk dat hij de duif op heeft gegeten, maar je weet natuurlijk nooit...

Billy schreef:
Klinkt meer als een van die moderne babytaaltjes die ze gebruiken op MSN en dergelijke.
Ik denk dat diesellover nog niet in de boktregels gelezen heeft dat Nederlands hier de voertaal is.

g en ch omwisselen kan wel dyslexie zijn, doe mijn vriend namelijk ook altijd en die is dyslextisch.
ik zeg niet dat het in dit geval zo is, maar t kan wel.

gizmoloverr

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 15:39

Diesellover vind het moeilijk om zonder fouten te schrijven dus het is zeker geen msn taal.............

en het kan echt geen kat geweest zijn........
want wij hebben geen katten
er lopen 6honden rond op het erf die absuluut niet met katten kunnen
twee van doe honden liggen altijd voor die stal.....
dus een kat kan het echt niet geweest zijn!!!!!!!

Ik vraag me ook af waarom haar paard dat gedaan heeft
en het paard heeft de duif echt opgegeten

Melia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 16:06

ieel bah..

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 17:28

Vleeseters zullen het nooit worden maar die ouwe van mij heeft eens een kraai in drie stukken gebeten....

Zunzuncito

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 17:42

Of het gevaarlijk is zou ik niet weten, maar ik weet wel dat de twee haflingers die ik jaren geleden verzorgde, een tic hadden om achter elke kip aan te gaan die in hun bak durfde te komen. Dat die kippen van een of ander dubbelgezoomd barnevelder ras waren die de zoon van de baas met moeite had gefokt, konden ze ook niet weten. Maar als ze haar te pakken hadden, dan leek het wel of ze een head shaking syndroom hadden, want blijkbaar moest en zou het hoofd volledig gescheiden van het lichaam verder leven. Ik heb wel een keer of twee in een bak bezaaid met veertjes rond moeten rijden, maar om heel eerlijk te zijn heb ik nooit het gevoel gehad dat het ze om het vlees ging, of om het doden. Het was een zelflopend, ei leggend speeltje dat al tokkend in hun territorium kwam: leuker kon de kip het niet maken.

Zeebries

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 19:13

Mss heeft ie er gewoon speels in zijten bijten...

Horsefreak

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 19:17

Op mijn stage staat vlakbij het weiland een windmolen. In het weitje bij de windmolen staat een shetland hengstje. Er was een duif tegen die windmolen gekomen en dood naar beneden gekomen, inhet weitje van de shetlandhengstje. En die heeft er lekker in staan bijten. Dat beestje zet overal zijn tanden in en zag die duif ook als speelgoed.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 19:22

Misschien was het spelen, of een ander dier; katten hoef je niet overdag te zien, die kunnen overal en nergens opduiken. Verder een beetje letten op hoe je typt, graag in ABN !

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 19:25

Ik ging eens een paard uit de wei hale, en die wou helemaal niet komen, loop ik naar hem toe, kijkt mij me aan met allemaal pluis in zijn mond, stond hij aan dee dood konijn te vreten

Uh jah... gadver!

Ronnie25

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 11:40

Ik denk dat hij het als een speeltje heeft gebruit...
Voorbeeld:
(Het is dan michien niet het beste vorbeeld, maar ik weet ff zo snel
niks anders)
Katten, die dodden muizen ook meestal om er mee te spelen
en door de lucht te gooien... daarna eten ze (soms) op.

Maar michien had die duif wel op je paard zijn rug gezeten en hem
per ongeluk op een wat gevoelig plekje gepikt. Jou paard
hapt in een keer hard in die duif... duif valt half dood op de grond
en je paard gaat er mee spelen, en dus michien wel opeten ofzo.
Nja er kan van alles zijn gebeurt. Ik denk niet dat je je echt zorgen
hoeft te maken...

MDWStables

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 11:47

Ik heb ook eens een pony bij mij op stal een eend op zien eten, ik heb geen idee waarom het ziet er bizar uit.

Ibalia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 12:01

Zou me er niet teveel zorgen over maken.
Misschien heeft je paard de duif getrapt of iets dergelijks.

Dom duifje die op de verkeerde tijd op de verkeerde plek was.

Ik denk, zoals hier al genoemd is, dat een paard door ruiken en proeven enz. wil weten wat in zijn hok heeft gelegen

rosesss

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-06 16:31

nouw bedankt voor jullie reacties.
(voor de mensen die tegen fouten kunnen)

alleen nog ff dit voor de mensen die reageren op mijn typ fouten.
waar slaat het op om daar iets over te zeggen ik kan er tog ook niets aan doen! zo ben ik nouw eenmaal en iedereen maakt fouten.!!!!!!!!

ik heb gevraagt of jully wouden reageren op mijn vraag,, niet op mijn typ fouten. .......................slaat dus helemaal nergerens op!!!

(Verder een beetje letten op hoe je typt, graag in ABN !
van mirrthe.....)

Billy schreef:

PFFF LET aub DE VOLGENDE KEER OP JULLIE ZELF MET DE FOUTEN!!!

Ilsje_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 16:43

hihi mijn pony heeft een keer in zijn jonge jaren een kip vermoord stond ze daar te zwaaien met de kip in der mond hihih