Al opgezadeld in de trailer??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Rivjenn

Al opgezadeld in de trailer??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-06 14:17

Hoi,
laatst zag ik een paar paarden uit de trailer komen die waren al helemaal opgezadeld.
Wel lekker makkelijk natuurlijk, maar zelf zou ik het nooit doen.
Al is het maar om beschadigingen aan het zadel te voorkomen.
Doen jullie het ook wel eens?

Anoniem

Re: Al opgezadeld in de trailer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 14:49

Toen we waren oefenspringen stond ze ook gezadeld in de trailer.
Om beschadigingen aan het zadel te voorkomen,een zweetdekentje erop gooien

lentjj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 17:18

als ze niet al te gek doen in de trailer kan het denk ik wel

Stitatio

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 17:20

lentjj schreef:
als ze niet al te gek doen in de trailer kan het denk ik wel

Hij kan altijd ergens achter blijven zitten etc. Ik zou het ALS ik het doe alleen maar met een dekentje erover heen doen idd. Ook voor het zadel alleen al. Maar ook voor mijn paard.

Bingelding

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 17:23

is al een topic over

lentjj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 17:25

Ja met plunk eens

lascolover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 17:26

hier is al een topic over ja maar ik doe het nooit maar ik zadel hem wel ooit op in de trailer maar ik vervoer hem nooit in de trailer opgezadelt

lentjj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 17:26

Nee vervoere zou ik idd ook niet doen met zadel op is ook denk ik niet nodig

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 17:36

Persoonlijk zou ik het ook nooit doen.
Beetje onzin om zo'n dier de hele rit (ookal is het maar een kwartier) met zadel op te laten staan.

Ik vind het voor een paard al meer dan genoeg dat hij op een normale manier op de trailer staat en daar ook rustig blijft staan gedurende de reis. Het is dan wel zo fijn als hij daarna rustig mag bijkomen van de reis en daarna gepoetst en opgezadeld wordt. Als je al niet eens de tijd neemt om zulke dingen rustig op te bouwen.....

Zoveel tijd kost opzadelen niet dus dat hoef je helemaal niet van te voren te doen.

_Anouck

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 17:37

Wij doen het wel...de fjord is super rustig! Dekentje erop! Is nog nooit fout gegaan!

juria

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 17:39

Ik doe het nooit. Stel je voor dat er iets gebeurd onderweg en je paard heeft het zadel op (en/of hoofdstel om). Wil je toch niet op je geweten hebben?

Marritt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 17:41

Nadir schreef:
Persoonlijk zou ik het ook nooit doen.
Beetje onzin om zo'n dier de hele rit (ookal is het maar een kwartier) met zadel op te laten staan.

Ik vind het voor een paard al meer dan genoeg dat hij op een normale manier op de trailer staat en daar ook rustig blijft staan gedurende de reis. Het is dan wel zo fijn als hij daarna rustig mag bijkomen van de reis en daarna gepoetst en opgezadeld wordt. Als je al niet eens de tijd neemt om zulke dingen rustig op te bouwen.....

Zoveel tijd kost opzadelen niet dus dat hoef je helemaal niet van te voren te doen.

Idd

Ik heb ook nooit het zadel er op in de trailer.

xLuus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 17:43

Nehee zou ik niet doen dan beschadigd je zadel enzoo sja het is je eigen keuze maar ik zou het niet doen hoor

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 18:43

Zelf zou ik het absoluut niet doen!

Ik ben wel een keer meegeweest naar een evenement. Daar werden pony's gehuurd op de manege waar ik toen stond met mn pony, en ze kwamen mensen tekort dus ging ik mee.
Ze hadden de paarden opgezadeld in de trailer gezet, en eenmaal daar aangekomen deden we de klep open en toen liep een pony naar achter en de stang (die achter de kont van de pony) kwam tussen het zadel en de rug van de pony, helemaal in paniek, echt een vreselijk gezicht.
Gelukkig was het paard vrij snel te kalmeren en had het 'maar' en schaafwond op de rug.
Voor hetzelffde geld was de pony gaan hangen, springen, noem maar op en was het erger gweest.

Heleen_B

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 18:43

ik doe dat ook wel regelmatig..

zadelhoes over het zadel ..

en heb ook nog een deken..

Shira2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 18:49

Werkelijkwaar BE-LACH-E-LIJK!!!
Wat is het nut ervan om je paard gezadeld in de trailer te zetten??
Het is hartstikke gevaarlijk!!! ik heb op concours paarden van de trailer af zien rennen achterover sloegen, BAM zo recht op het zadel omdat mevrouw of meneer de ruiter te lui was om dat buiten te doen!!!

Niet doen zou ik zeggen!

livo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 18:53

RaQuKA schreef:

Ik ben wel een keer meegeweest naar een evenement. Daar werden pony's gehuurd op de manege waar ik toen stond met mn pony, en ze kwamen mensen tekort dus ging ik mee.
Ze hadden de paarden opgezadeld in de trailer gezet, en eenmaal daar aangekomen deden we de klep open en toen liep een pony naar achter en de stang (die achter de kont van de pony) kwam tussen het zadel en de rug van de pony, helemaal in paniek, echt een vreselijk gezicht.
Gelukkig was het paard vrij snel te kalmeren en had het 'maar' en schaafwond op de rug.
Voor hetzelffde geld was de pony gaan hangen, springen, noem maar op en was het erger gweest.

dit heeft weinig te doen met het al dan niet opgezadeld in de trailer zetten...maar meer met het niet lunnen in en uitladen van een paard want wat moest die stang daar????

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 18:54

livo schreef:
RaQuKA schreef:

dit heeft weinig te doen met het al dan niet opgezadeld in de trailer zetten...maar meer met het niet lunnen in en uitladen van een paard want wat moest die stang daar????

Als je een paard in de trailer zet, doe je toch eerst een stang achter het paard ,en dan de klep dicht?
Elke trailer heeft zo'n stang.

livo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 18:59

Als je een paard in de trailer zet, doe je toch eerst een stang achter het paard ,en dan de klep dicht?
Elke trailer heeft zo'n stang.
[/quote]

hahahahaha...wat je zegt ja achter zn kont langs...niet op zn rug...als het goed is komt de stang niet in de buurt van het zadel...maar goed ik weet natuurlijk niet hoe jij je paard op de trailer hebt staan...blijkbaar vind jij dat normaal [/quote]

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 19:01

Jaa die stang bedoel ik.
Ik zelf snap ook niet hoe die pony dat ooit voor elkaar heeft gekregen.
Ten eerste was het niet mijn pony, niet mijn trailer en niet mijn verantwoordelijk.
De pony;s werden door iemand anders op de trailer gezet, ik zat toen in de auto.
Ben daar uitgestapt, en diezelfde mensen die hadden ingeladen hebben ook ingeladen.
Ik heb niks te maken gehad met hoe die pony daar stond en alles.

Ik zou mijn pony nooit zo inladen en weet ook precies hoe het moet.

Thokkadisje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 19:02

Heb het nooit, onzin, lekker zonder zadel in de trailer en dan gewoon op plek wara ik moet zijn opzadelen, net zo makkelijk en denk fijner voor het paard.

@Livo: De stangen zijn niet gemaakt voor kleine paardjes, zit idd achter de kont langs als het goed is maar ze kunnen ver door de achterbenen hoor als ze eruit willen!! Heb het vaker meegemaakt met IJslanders. Die zijn zo klein dat ze als ze bukken en echt willen er zo onderuit lopen!

livo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 19:09

Thokkadisje schreef:
Heb het nooit, onzin, lekker zonder zadel in de trailer en dan gewoon op plek wara ik moet zijn opzadelen, net zo makkelijk en denk fijner voor het paard.

@Livo: De stangen zijn niet gemaakt voor kleine paardjes, zit idd achter de kont langs als het goed is maar ze kunnen ver door de achterbenen hoor als ze eruit willen!! Heb het vaker meegemaakt met IJslanders. Die zijn zo klein dat ze als ze bukken en echt willen er zo onderuit lopen!

dat weet ik wel maar dan gaat er dus niet iets mis omdat dat beestje opgezadeld is...maar omdat de stang niet op goede hoogte zit...dus heeft imo weinig met het onderwerp te maken...het is altijd gevaarlijk om de stang te hoog te hebben want ook onopgezadeld gat dat niet zo lekker (onder de stang door afladen...)

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 19:11

Okee misschien niet een goed voorbeeld, maar alsnog vindt ik het vrij gevaarlijk om een pony opgezadeld in de trailer te zetten.
Is een kleine moeite om het zadel mee te nemen en bij aankomst op te zadelen.

livo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 19:13

ik zadel haar heel vaak op....althans bij korte ritjes...wij wonen ongeveer 5 min. vande vereniging af en daar rij ik meestal...zadel en poets ik m thuis vast...kan ik daar deken eraf trekken en opstappen...
hierboven wordt genoemd dat het paard de kans moet krijgen om bij te komen??? nou mijn paard staat alle dagen op de trailer die hoeft echt niet bij te komen als ie in de trailer heeft gestaan...

marsi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 19:15

Ik moet wel zeggen dat ik het zelf nooit zou doen, vervoeren met zadel erop. Maar wie zegt er dat de pony's zo zijn vervoerd? Het kan toch zijn dat ze al gereden zijn en daarna even op de trailer zijn gezet om ze vervolgens er weer af te halen omdat ze nóg een keer gereden moeten worden?
Ik denk dat dat op zich nog wel kan...stel: je moet twee proefjes rijden en de tweede een uur na de eerste. Wat doe je dan? Een uur rondzeulen met je paard? Zet je deze op de trailer? En dan? Helemaal afzadelen om vervolgens een half uur later weer op te moeten zadelen? Ik denk dat ik er wel over na zou denken om m dan tóch een half uurtje met zadel op de trailer zou zetten...al is dat wel afhankelijk van de situatie.