verliest haar

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

veerle123

verliest haar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-06 12:58

Hej,
nu het terug warmer word verliest mijn verzorgpony enorm veel haar.Ik kan een uur blijven kamen en nog blijven er heel veel haren komen als ik haar een aai geef op haar gat dan zit het vol met haren.Ze heeft geen haaruitval maar heeft iemand een tip voor te zien dat er geen haren gewoon los op haar liggen (lukty niet meet een borstel of hand!!)

Floress

Re: verliest haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 15:08

Is toch compleet normaal wanneer ze hun wintervacht verliezen. Je moet gewoon geduld hebben tot deze periode voorbij is en ze mooi in hun zomervachtje staan. En het is inderdaad vervelend hoor.

Flip

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 15:48

ik denk dat je dat niet kan veranderen als ze haar wintervacht verliest hoor
ik doe altijd voor ik ga poetsen met mn zweetmes eroverheen dan komen er al een hoop haren uit. schiet lekker op

lentjj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 17:15

Mijn paardje heeft ook nu die periode gewoon elke dag goed poetsen vooral onder het zadelgedeelte dat ze geen jeuk krijgen maar voor de rest kun je dr denk ik niet veel aan doen

Stitatio

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 17:21

lentjj schreef:
Mijn paardje heeft ook nu die periode gewoon elke dag goed poetsen vooral onder het zadelgedeelte dat ze geen jeuk krijgen maar voor de rest kun je dr denk ik niet veel aan doen

Nee, idd je kan blijven poetsen maar je zal gewoon moeten wachten todat ze haar wintervachtje kwijt is.

_mrie_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 17:41

Ben vandaag ook een uur bezig geweest om het arme dier een beetje uit zijn vacht te helpen

Verharen is een gewoon een mooi excuus om veel, lang en heel goed te poetsen

Niks raars aan hoor!

lentjj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 17:50

mijn paardje heeft al zo'n dun vachtje en weinig haar dus als ze in de rui is snap ik niet hoe ze aan al dat haar komt en niet kaal word

veerle123

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-06 19:30

hej, misschien heb ik de vraag wat verkeert gefolmuleert maar ik bedoel of iemand mss iets weet hoe dat de haren sneller weggaan...maar als ik dit lees denk ik dat er eigenlijk geen oplossing is en gewoon moet afwachten!!

monsera

Re: verliest haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 19:41

Ja geduld is hier het enige antwoord Komt trouwens elk jaar weer teug deze verharingsperiode Ik denk niet dat er iets bestaat waar je alle haren mee weg krijgt.

Cassidy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 19:43

Er zijn speciale lava poetsblokjes te krijgen die je kunt gebruiken om je paard snel door zijn haar heen te krijgen.
Ik gebruik de grove borstel van Oster, ideaal ding om de haren mee weg te halen.
En om hem sneller door de rui heen te helpen kun je een scheutje lijnzaad over het voer heen doen...

HackneyLover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 19:47

jha mijn ponytjes hebben het ook ze verharen vreselijk, ik borstel ze nu elke dag en toch hebben ze telkens veel haar maar nu gaat het al iets minder dus egt gewoon geduld hebben:):D

Melia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 20:13

gewoon elke dag/keer dat je komt even goed plukken met je handen, evt. met de roskam of zo'n borstelblok.. maar met je handen is denk nog het handigst je krijgt alles er toch niet in 1 keer uit dus je zult geduld moeten hebben