aubiose

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

laurens_vh

aubiose

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-06 10:36

hallo

Mijn paard heeft nogal wat last van stof zeker als het warm weer is. We zouden hem op aubiose zetten. Maar eerst zou ik er graag wat meer info over hebben.

IS het waar:

dat je maar om de drie maanden de hele stal moet mesten en elke dag de mest opkuisen en wat bij strooien?

dat het zeer goed is voor paarden met luchtweg problemen.

kan mij iemand zij ervaringen of info over aubiose geven.

bedankt

p.s. verveelt een paard zich niet als hij niets heeft om op te knabbelen ? mijn paard staat van 's morgens 7u 30 tot 's avonds 7u op de wei en 's nacht staat hij op stal

Guuus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 11:00

Je kunt hem ook tegen de verveling een plakje stro geven waar hij op kan knabbelen

laurens_vh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-06 12:14

is het dan niet gevaarlijk als er aubiose tussen dat plakje stro geraakt, want ik dacht dat ze geen aubiose mochten eten

Guuus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 12:17

Dat weet ik eigelijk niet
Maar in dat geval kun je misschien een hooinet ophangen met wat stro of hooi naast zij/haar normale portie?

mammaslamma

Re: aubiose

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 14:21

Mijn paard staat ook op aubiose en het is super........
Hij staat er ook alleen sávonds en s'nachts op, ik gooi z'n hooi gewoon erop, dat is echt niet lekker voor ze om op te eten, hoor!
Hij was gewend aan stro, maar toen hij bij mij kwam, is hij hier op gegaan, veel minder werk.
Ik haal hem na 4 maanden pas leeg, dan is het echt een koek geworden, je moet wel iedere dag de mest eruit halen en alles weer een beetje op z'n plek leggen.
Met op z'n plek leggen, bedoel ik, dat je niet aan de ondelaag mag komen, die moet een koek gaan vormen, maar die van mij maakt er een nesje van, dus moet ik alles van de buitenkant weer naar binnen trekken met de riek....
Ieder weekend gaat er een nieuw pak bij, gaat net goed een week.....
Ik vind dat het absoluut niet stuift, maar ik ben geen paard.
De afbraak is ook veel makkelijker, gewoon de mest in de container en
bij leeghalen naar het land.
Boeren hebben het graag, breekt volledig af.
Dus ik zou zeggen, probeer het, het kost je per dag zo weinig tijd, kun je leukere dingen gaan doen....

pilou

Re: aubiose

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 17:47

mijne stond op aubiose, ze at er teveel van (ondanks het crysil wat ik erop spoot) en kreeg en koliek van............

Nu staat ze op vlas en dat gaat wel goed