Mijn lieve Pony met klitten

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

HackneyLover

Mijn lieve Pony met klitten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-06 14:49

heEy

mijn pony Cismo mocht in de winter niet geborsteld worden vanwege zijn wintervacht, nu kan het wel weer maar hij heeft een tijdje geleden gespeeld in de modder en onder zijn buik zat allemaal modder het meeste heb ik weg kunnen halen, maar nu zitten er best wat klitten onder zijn buik hoe kan ik die weg halen??

lascolover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 14:52

dat had ik ook vaak met mij oude verzorgpony's ik ging dan altijd met de manekam over de vacht en dan kreef ik de klitten er altijd makkelijker uit

ZzzeiN

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 14:54

Dit hoort hier niet dit is voor alle andere (huis)dieren.
TeMt

HackneyLover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-06 15:33

ow al weer verkeerd:S waar hoort het dan eigelij?

tessyke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 15:53

je mag je pony best wel borstelen in de winter hoor

je moet hem gewoon niet elke dag uitgebreid poetsen

Fredt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 01:34

Je kan je pony in de winter inderdaad nog gewoon poetsen hoor. Je kan gerust dan met een harde borstel het vuil eraf borstelen en met een zachte borstel poetsen. Als je maar niet flink gaat rossen, anders verliest ie zn vetlaag. En die heeft ie hard nodig in de winter!

HackneyLover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-06 12:10

Okey bedankt:)

Anoniem

Re: Mijn lieve Pony met klitten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 12:24

BB --> VSW.

_mrie_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 18:52

maar HOE krijg je nu de klitten eruit

Ik denk dat veel plukken, kammen en borstelen toch het beste werkt.

Misschien dat je mogelijkheid hebt om hem te wassen? Ik zou het nu wel met warm water doen en lekker onder een dekentje zetten daarna, anders is hij weer ziek

monsera

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 20:38

Toch ben ik van mening dat je je pony in de winter beter niet kunt poetsen.Je haalt dan het huidvet weg en je pony zal zich minder goed kunnen beschermen tegen kou en regen.Toen die van mij een aantal jaren geleden nog het helejaar door buiten stond zonder deken poetste ik alleen even de plek waar het zadel en hoofdstel komen te zitten verder niets.

Ik zou gewoon een beetje geduld hebben.Als het nog warmer word zal je pony nog meer gaan verharen en kan je die vieze plukken er dan makkelijk af kunnen halen.Als je er nu aan gaat zitten moet je trekken en dat zal je pony niet fijn vinden.Je zou er ook voor kunnen kiezen om hem te wassen maar als hij buiten staat zou ik dat nu nog veel te koud vinden.

HackneyLover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-06 20:44

okey maar hij is al aan het verharen en nu borstel ik hem het word toch al iets warmer, ik denk dat het wel lukt met de klitten ze gaan er al aardig uit, ik heb hem eens een goeie poetsbeurt gegeven, hij ziet er nu een stuk beter uit, dus met de klitten komt het denk ik wel goed, bedankt voor julie hulpieJ:)

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 20:47

monsera schreef:
Toch ben ik van mening dat je je pony in de winter beter niet kunt poetsen.

ik zie echt geen probleem als je niet zoveel poetst

ik ga in de winter echt niet met een modderpaard een wedstrijd rijden of een les nemen in een manege want dan sturen ze me meteen terug weg

ladigo14

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 21:11

als je ziet dat je pony klitten krijgt kan je die er tog beter al meteen uittrekken,
en met borstelen in de winter kan best wel gewoon met een zachte of harde borstel erover gaan zodat zand en alles er een beetje vanaf is

aafje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 16:09

tessyke schreef:
monsera schreef:

ik ga in de winter echt niet met een modderpaard een wedstrijd rijden of een les nemen in een manege want dan sturen ze me meteen terug weg

maar als de pony het hele jaar door buiten staat zonder deken is het verstandig om (bijna) niet te poetsen s'winters ook met normaal poetsen haal je een groot deel huidvet weg(en dan heb ik het alleen maar over even harde bortsel en dan zachte erover)

Het enige wat ik kan bedenken op het moment is een beetje anti klit op de plek stuiten en dan heel voorzichtig los pielen!
Of anders laten zitten en er pas aan beginnen als zijn haren verder loskomen

monsera

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 18:05

tessyke schreef:
monsera schreef:

Ja maar jou pony heeft een deken op net als de mijne nu.Dus nu poets ik mijn pony ook gewoon.Dan zitten ze ook niet onder de modder maar alleen hun voeten en hun hals.Als je pony zonder deken loopt dus veel vacht krijgt om zichzelf te beschermen tegen kou en regen is het slecht om je pony heel veel te poetsen.De meeste mensen die hun pony zonder deken hebben staan rijden ook geen wedstrijden dus is het ook gewoon niet nodig