Muilkorf voor minder gras te kunnen eten??

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

loeskim

Muilkorf voor minder gras te kunnen eten??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-06 19:17

Hallo allemaal,

Ik had een vraagje.

Ik ben al een tijdje opzoek naar een goeie mailkorf.
De reden daarvoor is dat me paard dan minder gras kan eten?
Maar diegene die ik nu tegen ben gekomen is een grooten ijzeren met bont ofzo maar k vind hem zelf zwaar.
Veder 1tje een heelen goedkope Muilkorf van plastic
Waar 3 gaatjes in zitten, de grooten van een knikker

De prijs maakt opzich niet zoveel uit als die maar goed iS??
Ik vind het zo ie zo niet zo fijn dat ze hem al om moet maarja het zei zo!!
Ik wilden ook nog even bij Hyporamma gaan kijken??
Als dat de moeite is ?? En als die zaak nog wel bestaat??

Alvast bedankt!!!!

Grtjes Loes

Sim

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 08:31

Kijk eens op de site van de paardendrogist. Daar verkopen ze ze ook. Greenguard heet het.

Zeebries

Re: Muilkorf voor minder gras te kunnen eten??

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 09:57

_Merato_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 13:14

Hoi, ik heb er vorige week 1 aangeschaft bij Kiela Ruitersport in Emmen!
Deze kostte maar 16,95 euro. Het is gemaakt van gevlochten nylon met een rubberen mondstuk met een gaatje erin.
Het is net een mandje met een gat erin voor sprietjes grazen en drinken. Een heels sterk geheel met een halster erbij aan.
Het werkt perfect! Het was wel even wennen voor Yetse, maar hij is er nu helemaal aan gewend en weet dat hij voor sprietjes het masker helemaal in het hooi moet duwen. Aangezien het gras in de weilanden op dit moment nog erg kort is (althans hierzo), zou ik het nu nog niet gebruiken op het land, want het risico dat je paard helemaal niets binnenkrijgt is te groot (lijkt me).
Succes ermee

Moragh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 13:31

Bovenstaande reactie was voor mij de reden om die muilkorf niet te nemen, paard kan er eigenlijk nagenoeg mee eten dus alleen geschikt als je de muilkorf ook af doet .

Mijn dikke sh!tlander heeft hem bijna constant nodig, die wordt van de lucht nog dik... Ik heb voor hem een leren muilkorf met een soort raster genomen... Gelukkig ben ik nogal handig, want ook deze was eignelijk niet gemaakt om heel veel om te hebben. Na 3/4 e jaar intensief gebruik heb ik al heel veel moeten herstellen en is het meet een strotouwtjes verzameling van een muilkorf.

Die van de p-drogist is erg duur, maar misschien wel de meest paardvriendelijke en effectieve....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 14:09

HAR --> VSW.

monsera

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 15:05

Kan je paard niet op een stuk land staan waar geen gras op staat.Waar het eerst gemaaid word voor je paard er op staat of waar eerst wat schapen hebben gestaan die het kort gegeten hebben.Zo doen wij het ook.Die van mij worden dik van de lucht maar zo kan ik het heel goed onder controle houden.Ik heb ook wel eens aan zo'n ding gedacht maar ik moet er eigenlijk niet aan denken.Ze kunnen dan ook niet meer spelen en kroelen bij elkaar.

Guuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 11:58

yulan schreef:
http://paardendrogist.nl/cache/producte ... ctID=26125

Afbeelding
Een mondmasker met gaten waarmee uw paard lekker kan grazen, zonder al te veel gras binnen te krijgen. U kunt dit product direct aanschaffen maar u kunt het masker ook gerust eerst testen!

Er zit ook een speciaal halster bij:
http://paardendrogist.nl/cache/producte ... ctID=26129
Afbeelding
Met dit speciale Greenguard halster kunt u de Greenguard passend maken wanneer dit niet lukt met het eigen halster.

Deze haddeb wij ook voor onze shetlander. Werkte erg goed. We hebben deze op aanraden van de dierenarts gekocht. Ik vond dat het echt goed werkte, en de shet viel er ook vanaf

Liezel1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 11:59

die hierboven werkt inderdaad, een kennis van me heeft hem ook voor een shet.

sannaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 19:50

haai ik heb er eentje, die mag jepassen en weer terugsturen. Is nog nooit gebruikt. Maar niet dezelfde als hierboven maar gewoon van zacht materiaal. HIj was 60 euro. Kijk maar wat je hiermee doet. Reageer graag even via pb. Groetjes

sannaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 19:54