Paard trapt hak open....?!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

magic_lover

Paard trapt hak open....?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-06 14:06

als mijn paard op stal staat, loopt ze vaak tegen de muur te trappen.
vaak als er gevoerd word/is maar ook soms uit het niets

Nu heeft ze ook op haar achterbeen haar hak open getrapt.. er zit nu een plek van 1,5/2 cm bij 1,5/2 cm..... dat is gewoon open.

Hebben jullie een idee wat er tegen te doen is?
Ik heb in de divoza gids wel hakbeschermers gezien, maar die kun je niet voor 'altijd' omhouden zeker... ?
Afbeelding
http://divoza.com/shop/a.visit/44351348 ... ermers.jpg

Straks als ze naar buiten gaat zal het wel een beetje beter worden (dan staan ze niet zo lang op stal)

Ze is nog jong (3 jaar) en wil dit jaar ook met haar naar de keuring, en denk niet dat ze daar een paard willen zien met een wond op de hak..
dus misschien een idee om toch die hakbeschermers te halen en paar weken voor de keuring om te doen zodra ze op stal gaat/komt, zodat de wond kan genezen en eventuele nieuwe wond kan voorkomen..(weet niet of je die gewoon dag en nacht om kan houden op stal... ?

Matten tegen de muur is ook geen optie denk ik, dan presteerd ze het nog, ze staat op en pensionstal, en bovendien zijn die best prijzig

Wie kan mij helpen??

Groetjes angela

trisca

Re: Paard trapt hak open....?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 14:52

Ik zou het ook niet meer weten. We hebben al gezorgd dat er geen paard naast staat maar dan doet ze het nog. Ze doet het ook niet alleen bij het voeren of als er een paard langkomt, maar gewoon zonder reden.
Volgende week komt er waarschijnlijk weer een paard bij dus moet die naast haar komen te staan. Dan zal het weer erger worden ben ik bang.

magic_lover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-06 14:59

idd.. ik hoopte dat die hakbeschermers een oplossing zou zijn.. maar er staat dat ze elastisch zijn ofzo? dan krijg ik hetzelfde idee als met elastische bandages.

niemand ervaring mee hier ??

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 16:45

Angela, die hakbeschermers kun je proberen. Een paard wat op een trainingsstal stond waar ik werkte had de nare gewoonte altijd op zijn knieen te kruipen (echt onwijs stom gezicht). Wij hebben toen leren knie beschermers om gedaan en het werkte wel iets.

Wat apart overigens dat je paard zo staat te trappen...soms wil verhuizen naar een andere (grotere?) stal wel eens helpen, of een stal waar ze meer afleiding heeft en meer kan zien?

Coentjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 16:59

Mamma van Woovje trapt ook al tijd.. Ze hebben nu van die rubber maten aan de zijkant v/d stallen gehongen (gewoon van die zwarte matten weet je wel voor je schoenen te vegen met die rondjes )

monsera

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 17:17

Je kan eens proberen om een andere stal te proberen.Zoals al eerder gezegd een grotere box of een box met meer afleiding of een dichte box of juist een box zonder tralies maar open zodat je paard meer contact kan hebben met de buurman/vrouw{een maatje mss}Een stal ruimte kan soms heel belangrijk zijn maar ja soms kan e niet zo veel schuiven op stal.Wij hebben op onze stal van die echte boxen met tralies en een paar dichte boxen en in een ander gebouw hebben ze dichte zijkanten maar is de hele voorkant open boven het muurtje wat er staat.Een paard die nu naast de mijne staat kon echt heel lastig zijn in de andere 2 boxen had echt voerneid en schokte haar eten echt naar binnen en verbouwde af en toe de hele stal nu is er niets meer aan de hand.We hadden het echt niet verwacht maar tijdens werkzaam heden in de andere stal moest dit paard tijdelijk even in deze box staan en nu na een half jaar staat ze er nog steeds en is veel rustiger geworden.

Als dit geen mogelijkheid is voor jou zou ik persoonlijk toch de stalwanden bekleden met rubber.Ik zou mijn paard niet dag en nacht dingen om zijn benen willen hebben.

magic_lover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-06 17:43

nee ik het liefst ook niet natuurlijk

ze heeft nu in het halfjaartje dat ze bij me is al in nou 4 verschillende boxen gestaan..

Nou de boxen verschillen niet echt maar de plekken.

maar alle boxen deed ze precies hetzelfde...
Ja misschien wat spullen halen wat haar bezig houd op stal, ze had al een bal maar die ging ze gewoon begraven.. ook een bal die opgehangen is hielp ook niks.

lastig paard

Allejandro

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 18:18

Ik denk niet dat het "lastig paard" is, maar zo bedoel je t ook niet
Ik denk toch echt dat het verveling is ofzo hoor
Dusja probeer dat goed tegen te gaan.
En zo gauw mogelijk naar buiten

Zeebries

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 19:09

Als je onder die 'elastische' hakbeschermers een stukje handdoek ofzo doet, kan je het best aanhouden hoor

Roos_M

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 07:34

Mijn paard had het ook, nog wel eens afentoe. Ik zou inderdaad die beschermers aanschaffen. Kan geen kwaad denk ik.

ElCamino

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 07:37

je moet geen handoekjes etc onder die beschermers doen !!
Dat gaat juist irriteren bij ze als het verschuift.
Die hakbeschermers werken echt en zijn ervoor bedoeld dus gewoon kopen en proberen !!!

Zeebries

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 07:49

ElCamino schreef:
je moet geen handoekjes etc onder die beschermers doen !!
Dat gaat juist irriteren bij ze als het verschuift.
Die hakbeschermers werken echt en zijn ervoor bedoeld dus gewoon kopen en proberen !!!

Ja, maar zijn ze wel gemaakt om 'snachts op te laten?

nico1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 08:27

magic_lover schreef:

Matten tegen de muur is ook geen optie denk ik, dan presteerd ze het nog, ze staat op en pensionstal, en bovendien zijn die best prijzig

Wie kan mij helpen??

Groetjes angela

nico1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 08:29

magic_lover schreef:

Wie kan mij helpen??

Groetjes angela

dat was het eerste wat ik dacht... een paard bij ons op stal, heeft dat namelijk, die kan af en toe echt enorm slaan, maar zoals je zegt vind je dat geen goed idee, ik heb geen andere goede ideeen voor je