HELP!! Hoeveel paarden zijn er in de gemeente Almelo..??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ritmisch

HELP!! Hoeveel paarden zijn er in de gemeente Almelo..??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-06 08:22

Ja ik weet het, misschien een rare vraag. Ik ben bezig met een reportage over deze gemeente en nu moet ik een schatting hebben van het aantal paarden in deze gemeente.... Iemand een idee???

Anoniem

Re: HELP!! Hoeveel paarden zijn er in de gemeente Almelo..??

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 10:27

Euh... bel de gemeente? Die hebben de gegevens zo voorhanden.

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 10:43

Ik vraag me af of die gegevens er wel zijn... volgens mij is niet eens exact bekend hoeveel paarden er in Nederland zijn.

Ritmisch

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-06 15:02

gemeente weet het niet hoor! Heb ik naartoe gebeld... ze moesten erg lachen om deze vraag...

Concorde

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 20:06

Probeer het eens bij het CBS, daar heb ik ooit ook flink wat info vandaan gehaald.

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 20:10

Heel veel gegevens hebben die wel op de site staan bij statline inderdaad.

Als je een totaal aantal paarden weet, zou je dat kunnen delen door het aantal inwoners van Nederland, en dat dan weer x het aantal inwoners van almelo. Dan heb je een beetje een schatting....

Zeebries

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 21:51

Neem de fiets

Westernfreak

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 20:36

Wendy schreef:
Heel veel gegevens hebben die wel op de site staan bij statline inderdaad.

Als je een totaal aantal paarden weet, zou je dat kunnen delen door het aantal inwoners van Nederland, en dat dan weer x het aantal inwoners van almelo. Dan heb je een beetje een schatting....

Een schatting wel inderdaad, alleen het aantal paarden is niet netjes evenredig verspreid over het land!

Er zijn natuurlijk een aantal grotere stallen in de gemeente Almelo die je kunt vinden in b.v. de gouden gids / telefoongids.
Verder kun je de rijvereniging benaderen om te vragen hoeveel leden deze heeft ...
Tja...een makkelijk onderwerp is het niet, want het zal altijd een schatting blijven. Tenzij je inderdaad 1 voor 1 alle paarden gaat tellen