Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Ik denk dat je toch beter afwacht hoe hij evolueert naarmate hij ouder wordt. ilovequinten schreef:ja maar je hebt ook hengsten die goed mee andere paarden kan rondlopen enzovoortIk denk dat je toch beter afwacht hoe hij evolueert naarmate hij ouder wordt.

ilovequinten schreef:Maar iedereen doet altijd zo : WOW een hengst is gevaarlijk ofzo.
Maar ik denk dat dat soms ook opvoeding is..Je hebt schatten van hengsten die niet veel kwaad doen en ja hoor zo ken ik er ! Maar ik ken er ook waar je baas over moet zijn , maar een hengst onder het zadel is soms een andere dan in de stal of op de wei ... En het resultaat daarvan weet je nog niet als ie een jaarling is

ik vind dat als je een hengst castreert hij echt wel iets van uitstraling verliest enzo... en bij ons op stal staat ook een hengst en die staat het hele jaar door met 'zijn' merries in de wei ( behalve als ze hengstig zen

wednesday schreef:hengst latenik vind dat als je een hengst castreert hij echt wel iets van uitstraling verliest enzo... en bij ons op stal staat ook een hengst en die staat het hele jaar door met 'zijn' merries in de wei ( behalve als ze hengstig zen
ilovequinten schreef:Maar iedereen doet altijd zo : WOW een hengst is gevaarlijk ofzo.
Maar ik denk dat dat soms ook opvoeding is..Je hebt schatten van hengsten die niet veel kwaad doen en ja hoor zo ken ik er ! Maar ik ken er ook waar je baas over moet zijn , maar een hengst onder het zadel is soms een andere dan in de stal of op de wei ... En het resultaat daarvan weet je nog niet als ie een jaarling is
ilovequinten schreef:ja goed je haf was al 4 jaar , en als hij dan een ezel is , kan je hem beter castreren,daar was ik mee eens! En uitbreken dat kan je ergens wel altijd voorkomen ..beter omheining,poorten,sloten weet ik wat
ilovequinten schreef:En uitbreken dat kan je ergens wel altijd voorkomen ..beter omheining,poorten,sloten weet ik wat
ilovequinten schreef:hengst laten.. waarom niet?? Als hij echt een 'lastig geval' moest zijn , kan je hem op latere leefdtijd toch nog castreren..
sherif schreef:ben het met mijn voorgangers eens..kijk eerst eens of je hengst goedgekeurd wordt en interessant is voor de dekdienst, zo nee dan zou ik (mijn mening) hem laten casteren!
En paard onnodig hengst laten is zonde en kun je het dier niet aandoen...een hengst leidt namelijk een erg eenzaam bestaan!
Hengsten kunnen inderdaad erg lief en aanhankelijk zijn, en dit ligt 9 van de 10 x aan een goede opvoeding,maar een hengst blijft een hengst dus het blijft altijd opletten geblazen hoe lief ze ook zijn!!