Voorjaar, wat doen jullie aan het land?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

qt_shetties

Voorjaar, wat doen jullie aan het land?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-06 16:08

het word nu weer voorjaar, gras gaat weer groeien enzo, maar wat moet ik nou precies doen om mijn land in een goede conditie te brengen? het is 2 weken geleden ge- egt, en het wordt nog bemest,

wat moet er nog meer aan gebeuren ??

yyy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 19:05

ge- egt heb ik nog nooit van gehoort haha zal wel iets uit jullie buurt zijn...

ik ga binnen kort even de weide slepen en dan even kunstmest strooien, kan al wel merken dat het met dat warme weer het gras toch wel iets gegroeid is

verder doe ik er wijnig aan behalve pony aan een kant van de weide, in de winter laten lopen, zodat het in de zomer makelijker groeit.

Renske_W

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 21:02

Onze weilanden zijn bemest, onder 1tje word drainage gelegd dus die word ook opnieuwt gezaaid.
Op de kaal gelopen plekken zaaien we ook.
En dat was het volgens mij...

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 07:25

Een paar weken terug hebben wij al mest op de landen uit gereden. Paar weken laten in werken. Straks de weidesleep er over. Alle troep er uit halen. Drinkesbakken controleren, hekken en alles weer dicht maken. Eerst even de schapen op het eerste land dan de paarden op het eerste, de schapen op de tweede, de paarden op de tweede en de schapen op de derde. Na een maand of twee staat alles dus open en staan ze met zijn alle op drie landen.

Ohja en de kale plekken worden ingezaaid.

qt_shetties

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-06 11:03

Jen33 schreef:

ik ga binnen kort even de weide slepen en dan even kunstmest strooien, kan al wel merken dat het met dat warme weer het gras toch wel iets gegroeid is

verder doe ik er wijnig aan behalve pony aan een kant van de weide, in de winter laten lopen, zodat het in de zomer makelijker groeit.

ken je eggen niet? ik dacht dat dat al een oud hollands gebruik was, maar volgens mij is dat het zelfde als slepen

yyy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 15:22

qt_shetties schreef:
Jen33 schreef:

ken je eggen niet? ik dacht dat dat al een oud hollands gebruik was, maar volgens mij is dat het zelfde als slepen

haha nee dat ken ik niet nee schaam schaam;) weer wat geleerd voor vandaag haha bedankt dan maar:P

RUBYWHITE

Re: Voorjaar, wat doen jullie aan het land?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 22:56

In het najaar bloten wij de wei altijd nog...onlangs zijn de paardenweides bemest en begint het gras al goed te groeien. Verder zorgen we altijd dat de mest zoveel mogelijk eruit gehaald is en het gras kort de winter in gaat

leannetje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 23:40

inderdaad mest erop..

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 13:15

Bij ons word de wei bemest en gesleept.

qt_shetties

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-06 19:01

RUBYWHITE schreef:
In het najaar bloten wij de wei altijd nog...onlangs zijn de paardenweides bemest en begint het gras al goed te groeien. Verder zorgen we altijd dat de mest zoveel mogelijk eruit gehaald is en het gras kort de winter in gaat

hihi de wei bloten ken ik weer niet... iemand uitleg??

mariska1989

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 19:07

Bij ons gebeurd er helemaal niets mee..

Er is al ingezaaid, gemest, nu maar hopen op nog wat gratis beregening, dan wat hoge temperaturen en dan schiet alles weer omhoog!

joyce B

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 11:22

Bloten doe je met een bloter. dat is een soort maaimachine die het gras fijn maakt zodat het kan blijven liggen op de wei. Je haalt zo de pollen weg en de restjes gras zijn weer kompost.

qt_shetties

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-06 10:45

aHa thnx voor de uitleg