goedkope glansspray??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

beau_diva

goedkope glansspray??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-06 21:26

weet niet of het hier goed staat

Wie weet er een goedkope oplossing voor glansspray?

wat niet "gevaarlijk" is voor de huid??

ik kan zelf even niks bedenken..

lucydan

Re: goedkope glansspray??

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 12:01

nouw uhmm een stuk vettige schapenwol, of op ene doekje een sheutje babyolie doen.

magicrover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 12:23

heel klein scheutje brandspirutus oplossen in goed veel water. zeem er door halen en dan over je paard. doe dit niet te vaak, want dan haal je de natuurlijke vetlaag weg. een wedstrijdstal waar ik gewerkt heb, deed dit wekelijks voordat ze op concours gingen. 1 dopje spiritus en een emmer vol water voor 10 paarden. daar deden ze 1 maand mee.

monsera

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 13:39

Even je zakgeld opsparen en gewoon goed spul kopen.Een fles glasspray kost 10 euro en weet je zeker dat de huid van je paard/pony er tegen kan.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 13:49

Dan nog kunnen ze er allergisch op reageren, eigenlijk behoor je dat soort sprays net als vliegenspray eerst op een klein stukje huid uit te testen
Babyolie is een optie, alleen oppassen in de zon mocht het op roze/witte aftekeningen zitten; vanwege snel verbranden.
Slaolie mag je ook gebruiken, maar voor 6 euro heb je al een spuitje Equistar en dat werkt prima! Die van Sectolin (kleinste) is iets van 6,95.. (www.divoza.com)

monteaura

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 13:55

Ja op Dabo's site staat dat.. Zal het even zoeken.

Citaat:

Anti-klit

Als antiklit heb ik vaak op bokt gelezen dat je daar ook 'cockpit-spray' voor kunt gebruiken. Gewoon te koop bij het Kruidvat, maar dan wel een stuk voordeliger..

Deze tip kwam ik ook tegen:
niet echt DHZ, wel handig. Gewone siliconenspray voor ritsen e.d. werkt prima als antiklit.
(tip van Liellie van bokt.nl)

--------------------------------------------------------------------------------

Recept voor anti-klit, van Saartje_kip (bokt.nl)

Antiklit spray:

1 deel neutral wasverzachter, 1/4 deel babyolie en 1 deel water, even lekker schudden, in een spuit doen en sprayen maar!

050206051012Jarig

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 14:52

Gewoon zorgen dat je paard in topconditie is

Mowoah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 19:25

Lijnzaad olie geven is ook goed voor de huid, gaan ze mooi van glimmen.
Bij mijn pony helpt het, al gaat het me niet om de glans.

beau_diva

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-06 22:50

cockpitspray (??) die chemische troep hoef ik echt niet op me paard hoor..

het gaat eigenlijk omdat mijn paard vaak rolt ziet zijn staart er vaak dof uit, en hij heeft een hele dikke staart dus is me flesje snel leeg..
maar baby-olie vind ik nog het veiligst, maar baby olie laat zich niet vermengen met water. en schapenwol kan ook, maar niet logisch voor de staart.
jah ze krijgen iedere dag een scheutje zonnebloemolie door het voer heen.

maar ik denk dat ik het toch op "normale" glansspray hou,
maar iedereen toch bedankt voor de reacties!

ElCamino

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 13:58

goedkoop = duurkoop
beter een duurder merk waar je weing van nodig hebt zoals Cowboy-Magic of goedkope oliebol die niet werkt (equistar)

L_isa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 14:58

je kan ook een laagje cremespoeling in een fles met zo'n spuitkopje doen.. er wat water bij.. en klaar is kees!!

Blend

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 03:55

Baby olie vermengen met water, en er een drupje zeep bij doen! dan mengt het wel goed door het water en blijft de olie niet boven op het water liggen. Ik heb het geprobeert en het werkt wel. De manen werden er niet vet van maar zagen er gewoon schoon uit en kon ze makkelijk doorkammen na dat ze droog waren.

Roos_M

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 07:29

Babyolie!!!! Super!! Je kunt het ook in een fles doen en dan een beetje water doen, licht eraan hoe sterk je het wilt doen! Of; hoevenvet op je handen smeren en door de staart doen.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 19:39

Olie mengt niet met water
Vindt babyolie sowieso niks, veel te vettig! En goedkoop=duurkoop, ben ik het niet mee eens. Cowboy Magic staat bekend als één van de beste ontklitters, naast D-Tangler van NAF (is 14 euro).
Gebruik zelf die van Leovet, met zijde-proteinen, was de duurste die er lag, maar hij werkt perfect!

Knuffeltjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 12:15

Ik ga met Miirthe mee.

Ik heb zelf ook de Glansspray van Leovet met zijde-proteïnen, en hij werkt inderdaad heel goed!