paard van een ander weekje op stal?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

paard van een ander weekje op stal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 07:58

mij is zojuist gevraagt door een bokker of haar paard niet een weekje bij mij mag staan in juni omdat haar zus dan gaat trouwen en zei met de kar naar het gemeentehuis word gebracht. de afstand van haar stalling hier heen is te groot vandaar.

opzich vind ik het geen probleem, ken haar niet super goed maar wel redelijk. ze komt haar afspraken na. ze hoeft niet persee een box, weide is ook al goed.

nu zit ik te denken wat er allemaal bij komt kijken...ik heb een privé stal en verder 1 pony van een ander die ik train. op het moment geen weide paarden.

zoals, wat als er iets met het paard gebeurd, wat als hij uitbreekt etc etc.

en wat zou ik voor prijs kunnen vragen, we hebben qua voer hooi, kuil, basisbrok. stro en zaagsel. en we zijn voorzien van koud water.

sowiso moet ik eerst nog met mijn ouders overleggen wat die er van vinden..maar ik wil eerst zelf nog even denken. als ik teveel "not's" heb dan vraag ik het niet eens aan hun

dus hoe denken jullie erover?

Duhelo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 11:59

als het voor een weekje is zou ik het zeker geen probleem vinden.
afspreken dat ze haar eigen brok meebrengt.
en de prijs dat je normaal vraagt voor een maand delen door 4 ofzo
30 of 40 euro vragen voor hooi, stro, en de box...

Luckystory

Re: paard van een ander weekje op stal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 12:03

Gewoon goede afspraken maken.
Haar duidelijk maken dat jij niet verantwoordelijk bent als er iets gebeurd. En een correcte prijs afspreken.

Marchador

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 23:15

Duidelijke afspraken maken en desnoods zwart op wit vastleggen (dmv een contractje).
Neemt ze haar eigen voer mee?

Als het om maar een weekje gaat, zou ik er persoonlijk geen geld voor vragen. Wat is nu een weekje op het weiland?
Maar dat is mijn mening, dat moet je natuurlijk verder helemaal zelf weten

MarrieLeen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 07:40

Wat cow_horse ook zegt, idd goeie afspraken maken, ook over aansprakelijkheid etc.
Verder kan je de prijs per maand idd door 4en delen, of er samen iets van maken.