Bestaat er een zachte ondergrond in de stal??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

p0nyl0ver

Bestaat er een zachte ondergrond in de stal??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-06 19:53

Hoi
Bestaat er een zachte ondergrond voor in een stal? Waar je eigenlijk weinig stro/zaagsel op moet leggen?? Groetjes

Jol1

Re: Bestaat er een zachte ondergrond in de stal??

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 19:59

Wij hebben een HIT-softbed in de stal liggen. Op het bed hoef je niet te strooien eromheen wel. Bevalt ons erg goed.

Manon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 20:12

Wij hebben Govaflex matten erin liggen (te koop bij divoza).

Op zich werkt het goed, het laat de zeik door en de toplaag blijft redelijk droog. Ik vind het zelf niet stro besparend. Alleen al voor het gezicht wil je er een laag stro in hebben (die tegels zien er niet zo mooi uit.), maar ik merk ook niet dat het stro schoner blijft. Het is meer een fijne zachte ondergrond die ook niet koud optrekt, zoals bijvoorbeeld gewone tegels, maar het zal niet direct kostenbesparend zijn op je strooisel.

Zeebries

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 20:22

Hit softbed? Wat is dat ?

Jol1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 19:13

Dat is een speciale dikke mat, met een soort vulling erin die je in de stal legt. Het wordt geleverd door dezelfde firma die de HIT-aktiefstallen bouwt.

OemmiejO

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 19:17

Rubberen matten?

rinaldo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 19:20

Als je een alternatieve bodembedekking neemt, dan geen vlas of stro. Dan krijg je inderdaad troep. Het is even omschakelen, zo'n kale stal maar wel het beste.

Jol1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 19:23

Bij het HIT-softbed is het wel de bedoeling dat je om het bed heen strooit en dat kan stro, vlas, zaagsel enz. zijn. Paarden houden er over het algemeen niet van om op een harde ondergrond (en daar valt rubber ook onder) te plassen. Het strooisel absobeert het vocht, dus helemaal kaal is de stal niet.

MyWup

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 20:34

ik heb rubberen matten en rubberen tegels in de stallen liggen,
met vlas stro, hoezo smerig? ik vindt het ideaal en het blijft echt wel schoon!!!

monsera

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 14:07

Ik denk dat je beter nog even een verzorg pony kunt houden.Als je nu al wil bezuinigen met stro terwijl de pony er nog niet eens is.Ik snap echt wel dat je heel graag een eigen pony wilt maar het moet niet ten koste van alles gaan en zeker niet ten koste van de eventuele pony.Over een paar jaar kan het mss wel voor je.

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 07:45

Ach ze mag natuurlijk gewoon geen afval hebben, pony moet thuis staan in de tuin....... Lees alle berichten maar
Ponylover ik kom nu al op 5 topics over hetzelfde... Dan tel ik die waarin je reageert dat je hoefbevangen pony niet wil galopperen maar niet mee....

Jacqueline4

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 10:07

Het antwoord is al een keer gegeven maar rubber matten zijn naar mijn mening betaalbaar en een simpele oplossing.

Starbreeze

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 10:40

rinaldo schreef:
Als je een alternatieve bodembedekking neemt, dan geen vlas of stro. Dan krijg je inderdaad troep. Het is even omschakelen, zo'n kale stal maar wel het beste.

Blijven jouw paarden dan schoon als ze gaan liggen?
Ik heb die van mij ook op rubber gehad maar heb ze er weer uitgegooit. De tegels werden soppig en het vlas erop werd daardoor vies op plaatsen waar ze normaal kurkdroog was. Zonder wordt het nog viezer omdat alles spettert en de grond nooit echt droog is. Ik vind het niet zon succes eerlijk gezegd. Dan beter een gewone rubberen mat, die niet doorlaat.