.Uiteindelijk hebben we vette mazzel gehad: hij had "alleen maar" een flinke wond aan de kroonrand
. Nu hebben we iedere keer weer geprobeerd om hem in de trailer te zetten. Dat lukt ook wel, maar het rijden durfde ik tot-nu-toe nog steeds niet goed aan. Omdat er binnenkort een puzzel-rit is, waar ik en mijn vriendin graag aan mee willen doen, besloten we om het vandaag te gaan proberen. Op aanraden van div. "paarden-goeroes" (Monty Roberts persoonlijk, Birger Gieseke en Peter Pfister!) hebben we de wand "breed" gezet, zodat ´ie meer plek had om zich uit te kunnen balanceren. We hadden ruim 3 kwartier nodig om hem in de trailer te krijgen en toen we de klep uiteindelijk dicht hadden, begon te ellende
, hij heeft direkt het gevoel dat ´ie geen bodem meer onder z´n benen heeft en gaat als een gek te keer (NIET uit kwaadaardigheid, het is echt angst!!!). Een buurman had ons geholpen en adviseerde ons om meteen te gaan rijden, zodat ´ie niet meer echt de kans had om "rond te hampelen". Ik zei tegen m´n vriendin, dat ik wel achter de trailer aan zou lopen, totdat ze vooraan de weg was, omdat ik dan kon zien wat ´ie deed. Na 10 meter!!! heb ik gezegt dat ze moest stoppen: hij breekt dus echt de hele trailer af
! In deze 10 meter was ´ie al helemaal door z´n achterhand gezakt. We hebben de auto toen laten staan en ik stelde voor om hem dan tenminste 5-10 min. te laten staan, zodat we hem RUSTIG weer uit de trailer konden laten gaan. Dát kan je dus vergeten, na 3 min hebben we hem eruit laten gaan, hij was echt zeiknat van het zweet en helemaal over z´n toeren, echt heel zielig
! Mijn vraag aan jullie: wie heeft dit ook al eens meegemaakt en wat kan ik nog meer doen (Sedalin/ Vetranquil
)???? Dat ik geen leuke dingen kan doen, is nog het ergste niet, maar wat als ik naar een kliniek met hem moet??? Op het moment kan ik alleen maar bidden en hopen dat ´ie nooit een koliek oid krijgt waardoor we naar een kliniek toe MOETEN
!Ik ben langzaam echt aan het vertwijfelen
!(Sorry dat het zo´n lange story is, ik wilde de situaties extra goed uitleggen
!
raken
! 

.