ik heb een grote quarter maar zijn manen beginnien lang te worden hoe zou ik het best zijn manen knippen of misschien helemaal niet of op handbreedte of hoe ik zit vast ????
manen kun je beter niet knippen maar trekken, wat doe je met je quarter? in de reining mag je ze gewoon lang laten en voor de pleasure moeten ze 'dresuurmaat' hebben. Ben je een recratie ruiter dan moet je het helemaal zelf weten welke lengte je leuk vindt.
het is eigenlijk de bedoeling om er misschien halter mee te starten maar ze had ook ergens gelezen dat het dan ook in een hengstenvlecht mocht. het gaat trouwens om dit paard
Ik snijdt de manen met een mes (bij de springpaarden van de buurman). Het is een houder waar een scheermesje in geplaatst kan worden. Het ziet er natuurlijker uit dan knippen met de schaar. Bij een dunne manenkam zou ik niet gaan manen trekken, want dan hou je weinig over. Mijn eigen pony's (deels paint) hebben gewoon hele lange manen, daar doe ik niets aan.
Wat hobby zegt klinkt wel redelijk, ik zou ook eerder snijden dan echt knippen. of áls je knipt knip het dan niet zo bot af maar knip het dan een beetje in zoals de kapper dan behoudt je de volume van de manen en dan is het toch niet zo bot afgeknipt.
Ik zou ze niet knippen als ik jou was. Bij sommige paarden kan dat wel maar die hebben dan net zulke stugge manen als een fjord en dan gaan ze recht op staan en dan is knippen wel mooi,maar als ze blijven hangen is knippen niet zo mooi vind ik. Ik zou de manen van jou paardje eerder trekken of snijden.
Ik zou de manen gaan trekken niet knippen dat ziet er onnatuurlijk uit. Denk dat je al wel van zulke reacties gehad hebt. ALs je niet weet hoe je moet trekken laat het dan eerst iemand voordoen die wel ervaring heeft.