paard wordt weggetrapt

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ygoeseye

paard wordt weggetrapt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-06 14:00

Ik heb bijna de volledige verzorging voor een bijna 4 jarige e-pony. Nu het weideseizoen er bijna aankomt,maak ik mij een beetje druk.

Dit komt omdat mijn paardje gewoon weggetrapt wordt door andere paarden als ik ze losgooi in de bak. Hij is dan bang en gaat stilletjes in een hoekje staan. Maar die andere paarden lopen er gewoon naar toe met hun oren in de nek, draaien hun kont er naar toe en beginnen te slaan. Van de week een heel stuk huid van zijn achterbeen afgetrapt. Hij staat nog maar pas op deze stal en kan nu al met 2 paarden niet meer samen in de bak los. Met 1 pony gaat het heel goed en bij de andere weet ik het nog niet. Hij heeft dit probleem op zijn vorige stallen ook gehad. Hij is gewoon te onderdanig. Hij zou eens een keer terug moeten trappen. Maar goed ze moeten dus straks op wei in groepjes van ongeveer 5 paarden/ponies en ze houden wel rekening met wie bij elkaar kunnen. Maar ben toch bang dat ik hem straks een keer met een enorme blessure van de wei haal.

Iemand tips?

roxiie

Re: paard wordt weggetrapt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 14:02

Misschien toch maar over leggen of het misschien mogelijk is offie alleen of met die pony waar ie wel mee over weg kan op de wei kan staan.. want alsie getrapt wordt is ook niet leuk.

wednesday

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 14:05

wij hebben ook zo n jong paardje dat echt schrik heeft van de andere dus hebben we hem met elk paard apart eens in de wei gezet en nu heeft hij het grootste paard van de stal ( een gelder) uitgekozen of zij misschien hem zij beschermt hem tegen alles en iedereen en ze kunnen niet zonder elkaar
dus misschien eerst een smet elk paard appart proberen en inderdaad probere enkel met die pony op een wei te plaatsen succes