Paaltjes om land te omheinen!!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ronnie25

Paaltjes om land te omheinen!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-06 17:41

Hayhay ,

Wij hebben een heel groot land (2 hectare). En ook nog een stuk
land naast het huis, dat stuk is netjes omheind met schrikdraad
en goede stevige paaltjes.

Nu willen wij het grote land ook afzetten vóór de zomer begint.
Maar wij hebben zeker 400 paaltjes nodig, en als je er zo veel
nodig hebt kan het nog best duur worden.
Weet iemand van jullie een site waar ze palen verkopen?
En ook michien waar het niet al te duur is.
Bedankt alvast!

loesje688

Re: Paaltjes om land te omheinen!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 21:33

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 11:29

Bij de welkoop of de boerenbond. Maar reken maar op een flink bedrag....

mariska1989

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 12:24

hoeveel meter heb je tussen je paaltjes gerekend?
Inderdaad even bij de welkoop die hebben er wel verstand van.

magicrover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 14:50

ik heb om de 1.5 meter een paaltje. dit was op advies van iemand bij de welkoop, paaltjes ook daar gekocht. ik heb alleen de paatjes om de weilanden door de midden te delen. als afrastering rondom heb ik toch voor houten palen gekozen ivm de stevigheid daarvan.

tenerife

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 15:25

Haha, als je ze om de 1,5 zet kun je beter een muurtje om de wei heen bouwen. www.afrastering.com goed bedrijf met veel ervaren en goedkope prijzen, zowiezo goedkoper dan een welkoop en met beter advies.

Caesar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 15:29

1,5 meter??? Ik denk dat je beter kan gaan voor een houten paal, van hoogte en dan een aantal linten eromheen... dan dat je gaat bezuinigen op het schrikdraad omdat je zoveel paaltjes hebt wij hebben de paaltjes met glad ijzerdraag op 10 meter staan, als ze eenmaal weten dat er stroom op staat. Maar je kunt er bijv. ook voor kiezen om de afstand te nemen die je normaal bij een paardrijbak hebt. Dan kom je ong. op 3-5 meter, en als je dan stevig lint hebt met een lekkere hoge paal dan is dit al netjes zat.

Ronnie25

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-06 16:21

Hayhay,

Ja ik had ong. 3 metet tussen elk paaltje gerekent. En we doen
2 draden shrikdraad. En ik ben ook op zoek naar zeker 1.60 lang en ze moeten echt stevig zijn. Dus niet van de witte paaltjes die met een zuchiej wind omwaaien:P

Maar wel bedankt allemaal! Voor advies

rinaldo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 20:16

Op de website van Gallagher kun je het aantal palen uitrekenen. Kijk op marktplaats.nl voor een leuk adres voor de palen.

Lante

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 21:02

4 of 5 meter is prima joh! Zoek wel stevige palatjes uit hoor, anders kan je elk jaar weer. Of je moet al van die ijzeren steekpaaltjes nemen, maar dan moet er wel heel goed stroom op de draad staan!! Die van mij blijven daar prima achter. Het zal zowieso een dure grap zijn.

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 22:57

400 palen is behoorlijk veel ik weet niet hoe je de stukken gaat opdelen maar tussenruimte van 8m tussen elke paal is voldoende. Wij gaan binnenkort 1ha afrasteren en hiervoor heb ik 60 palen (incl hoekpalen) nodig. Deze haal ik gewoon bij de houthandel in het dorp verderop. De palen steken 1m50 boven de grond en zitten ca 75cm in de grond. Als je zoveel palen tegelijkertijd inkoopt kun je gewoon korting vangen (dus afdingen). Ik betaal liever voor kwaliteit dan dat je over 3-5 jaar alles moet vervangen. Gallagher verkoopt ook kunststof palen...

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 23:02

Wij hebben ze ook acht stappen uit elkaar staan en omheind met koord. Persoonlijk vind ik dat heel fijn. Het is goed zichtbaar, je bent niet van die aparte isolatoren nodig en je kan het makkelijk veranderen als dat eens zo uitkomt.

magicrover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 08:29

ik heb voor 1.5 meter gekozen omdat ze niet goed de grond in kunnen en bij veel wind lbewegen de linten mee en schieten de paatjes uit de grond. liggen veel stenen onder de grond. zoals al eerder vermeld, is het alleen om de weides te scheiden de rest is met houten palen en breed lint.

RUBYWHITE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 12:57

magicrover schreef:
ik heb voor 1.5 meter gekozen omdat ze niet goed de grond in kunnen en bij veel wind lbewegen de linten mee en schieten de paatjes uit de grond. liggen veel stenen onder de grond. zoals al eerder vermeld, is het alleen om de weides te scheiden de rest is met houten palen en breed lint.

Die snap ik even niet om de weide te scheiden heb je palen van 1 1.2 meter want ze kunnen niet diep de grond in, maar de palen om de weide kunnen wel dieper de grond in dan???????

1 1/2 m is echt kort, als je ze 50cm in de grond hebt is een meter boven de grond aan de vrij lage kant. Wij hebben 1 perceel op 1m10 afrastering staan en een super talentvol veulen (nowie van Gomir hier op bokt) sprong er geregeld over heen....