wat vinden jullie van een paard gezadeld vervoeren?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
germie

Berichten: 25989
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-02 12:49

Ik zou het nooit doen, zo nauw als je paard staat in een 2-paardtrailer. Zadel stuk zeker?? liever niet.
Volgens mij is het voor het paard niet erg, maar ik vertrouw het gewoon niet.

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-02 12:51

Wij doen het op stal allemaal. Of we nu naar de verenigingsles gaan (5 minutjes op de trailer) of naar het bos (15 min). Gewoon het gemak en minder stress voor de paarden. Minder kans op losbreken van paarden op onbekend terrein, dus in mijn ogen zelfs veel veiliger. Wel staan onze paarden op 1,5 prd. trailers, juist omdat we ze gezadeld vervoeren. Bevalt ons en de paarden prima en zie absoluut geen argument om hier niet mee door te gaan.

En over dat zielielieleihieieeg, inderdaad, sprekend pennypraat onzin!

Angeliek
Berichten: 4948
Geregistreerd: 20-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-02 13:29

Ik denk dat het niet zo lekker zit voor het paard. Jij houd toch ook niet je riem om als je gaat slapen?
En sommige paarden vinden trailers al eng, en dan ook nog zo'n zadel op z'n rug..
Ze kunnen ook in het zadel bijten.

ALS je het doet zal ik wel een zweetdeken of een zadelhoes om het zadel doen.

-XXX- Angeliek

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-02 13:57

Dan moet je je paard beter in de trailer vastzetten, dan kan hij nooit in je zadel bijten. Onze paarden (7 stuks) laden meestal goed, maar al laden ze lastig, een zadel zit dan echt niet in de weg.
Een paard slaapt niet op de trailer, dat doet hij in stal en dan heeft hij toch geen zadel op voor de volgende dag? Als ik in de auto rij hou ik ook mijn kleren uit, en trek net alles uit als ik naar bed ga? Als je vergelijkingen zoekt, doe het dan goed!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-02 14:22

Kleintje"]
[quote="My Dominique schreef:
waarom zou je
of eerst opzadelen (kost toch ook tijd)
als je die tijd nou gebruikt om op de plaats van bestemming op te zadelen
lijkt mij prettiger voor je paard

Wil je een goede reden?
Thuis heb je de faciliteiten om het paard op te zadelen op een rustige plaats. Op een wedstrijd kom je de trailer af, ziet het paard de ringen al liggen, alle paarden die worden ingeladen en uitgeladen, het paard wil niet stilstaan en gaat lopen etteren.

Vooral met een hengst kan het verdomd handig en vooral VEILIG zijn om het gezadeld en al de trailer af te krijgen en er gelijk op te gaan zitten.

Citaat:
Vind sowieso voor je paard, (meeste staan niet bepaald cool op de trailer) om dan opgezadeld op de trailer te moeten...
(bij onze club wordt er wat van gezegt!)

Als ik bij jouw club zou aankomen met mijn gezadelde paard en ik zou van iedereen commentaar krijgen, dan denk ik dat club erg zielig is. Bemoeials zijn er al genoeg in de paardenwereld en als een hele club dat zou doen, dan denk ik dat het voor het laatst was dat ik op die club zou zijn geweest!
[/quote]

Als je een hengst hebt lijkt het me inderdaad veiliger als je hem al gezadeld mee hebt en er meteen op kunt stappen. Het is een hele hoop paard als je er naast staat en de hormonen beginnen op te spelen. Ik denk dat je er dan toch meer te vertellen hebt als je erop zit.

Ook als je bijvoorbeeld naast de weg uit moet laden en een buitenrit wilt maken is het heel handig om gezadeld met de paarden op weg te gaan. Langs een drukke weg/op een drukke parkeerplaats je paard te moeten opzadelen vind niet iedereen even prettig.

En inderdaad, iedereen moet zelf weten of en wanneer hij zijn paard gezadeld vervoerd. Een stukje van 6 Minuten naar de rijvereniging moet kunnen, en een beschadigd zadel is je eigen risico.

Mieke
Berichten: 6926
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-02 14:55

Persoonlijk zie ik het probleem niet om je paard gezadeld te vervoeren. Je zadel loopt risico, maar goed, doe daar een hoes overheen en de risico's zijn meteen een stuk minder.

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-02 14:59

Eleonoor schreef:
Als ik in de auto rij hou ik ook mijn kleren uit, en trek net alles uit als ik naar bed ga? Als je vergelijkingen zoekt, doe het dan goed!


Ik neem aan dat je bedoelt dat je je kleding aan houdt in de auto Haha!

Toch vindt ik het allemaal gemakzuchtig klinken en ik ben van mening dat als je paard niet normaal kan doen als jij hem ergens anders wil opzadelen dan in z'n eigen omgeving dat er dan toch iets niet helemaal goed zit in de opvoeding. Mijn paard zadel ik gewoon op, waar ik ook ben, het doet er niet toe hoe druk het er is, hij moet gewoon normaal doen. Hij weet dat ook dondersgoed en doet ook normaal ( en ook hij kan af en toe echt opgewonden zijn in een nieuwe omgeving) Ik vindt het dus ook geen excuus door te zeggen dat je paard niet opgezadeld wil/kan worden op een wedstrijdterrein, dan moeten mensen daar toch eens mee gaan oefenen!

Mieke
Berichten: 6926
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-02 15:00

Mwah.... ik heb ooit eens een normaal gesproken heel braaf paard, keurig opgevoed, veel gewend en zo, aan een trailer zien hangen waar hij aan vast gebonden was op opgezadeld te worden. Je wilt niet weten hoe dat afgelopen is....

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-02 15:10

Mieke schreef:
Mwah.... ik heb ooit eens een normaal gesproken heel braaf paard, keurig opgevoed, veel gewend en zo, aan een trailer zien hangen waar hij aan vast gebonden was op opgezadeld te worden. Je wilt niet weten hoe dat afgelopen is....


Tja, en ik heb dus weleens een paard op concours gezien die behoorlijk krom inde trailer hing omdat het zadel niet meegaf.......zadel kapot, paard gewond, trailerwand aan gort geslagen en meisje was boos omdat ze precies genoeg tijd had gehad om haar gezadelde paard uit de trailer te halen en zo de wedstrijd in te rijden, NIET DUS! Paard en zadel waren alletwee niet meer te gebruiken.........

Trouwens, waarom was dat paard dan aan de trailer gebonden Verward Hadden ze geen paniekhaak voor dat paard, of een veiligheidsknoop, kon niemand dat paard even beet pakken/losmaken of eventueel vasthouden tijdens het opzadelen???

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-02 15:16

Mijn paard heeft afgelopen weekend maar weer eens bewezen dat als hij gaat hangen een paniek sluiting en goede paniekknoop absoluut geen zin heeft. Met alle gevolgen van dien (losgelopen op straat en de nodige schade aan paard). Daarbij komt dat ik altijd alleen op pad ga en dus geen hulpje om mij heen heb. Vandaar dus dat ik vaak mijn paard van te voren opzadel.

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-02 15:26

Eleonoor schreef:
Mijn paard heeft afgelopen weekend maar weer eens bewezen dat als hij gaat hangen een paniek sluiting en goede paniekknoop absoluut geen zin heeft. Met alle gevolgen van dien (losgelopen op straat en de nodige schade aan paard). Daarbij komt dat ik altijd alleen op pad ga en dus geen hulpje om mij heen heb. Vandaar dus dat ik vaak mijn paard van te voren opzadel.


En hoe doe je dat dan na de wedstrijd Verward Lukt het je dan wel om in je eentje je paard af te zadelen en in de trailer te krijgen Verward of laat je hem dan bezweet met zadel op in de trailer staan en rij je naar huis Verward

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-02 15:34

Na het rijden zadel ik altijd af. Kans op ongelukken zijn dan minder omdat hij dan moe is. Ik kan hem dan zonder vast te zetten (met risico op hangen en loslopend paard op vreemd terrein) afzadelen, beschermers omdoen en op de trailer zetten (al dan niet met dekentje).
Waarom ben jij er nou zo fel op tegen? Mijn zadel is nog nooit beschadigd, altijd dekentje over heen, paard heeft er naar mijn idee geen last van, zelfs dit voorkomt onnodig stress. Ik heb een goede brede trailer en ging uitsteksels waar het zadel aan kan hangen. Hij kan er niet aan bijten. Gaat makkelijk in en uit de trailer, dus denk ik vind het reizen niet erg.

Fitzroy

Berichten: 25129
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-02 15:58

Als ik naar het ruitercentrum ga, is het meestal 's avonds laat en dat gepiel in het donker in de trailer zie ik niet zo zitten. Dus dan zadel ik al op stal op, en hij heeft er nog steeds geen trauma aan overgehouden Knipoog

Naar wedstrijden en overdag zadel ik pas op de plek van bestemming IN de trailer op.
Gee gezeur met wegdraaiende paarden, alleen even uitkijken dat ie me niet klem zet Haha!

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-02 16:04

Eleonoor schreef:
Waarom ben jij er nou zo fel op tegen?


Wie zegt dat ik er "fel" op tegen ben Verward Ik vraag er gewoon wat over door.........en ik heb gewoon nare dingen meegemaakt met mensen die hun paard idd met zadel op vervoerden naar een wedstrijd (stukje van vorige reactie)

Ik vindt het zelf heerlijk om in alle rust mijn paard mee te nemen ergens naar toe en hem daar dan op te zadelen, zonder haast en zonder stress.
Als ik dan een paard in de trailer zie staan wachten met z'n zadel op komt dat bij mij over dat mensen niet de tijd "willen" nemen en over het algemeen merk je dan ook wanneer het paard wordt uitgeladen dat niet het paard maar de ruiter errug gestresst is......

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-02 16:37

napoleon schreef:

Ik vindt het zelf heerlijk om in alle rust mijn paard mee te nemen ergens naar toe en hem daar dan op te zadelen, zonder haast en zonder stress.
Als ik dan een paard in de trailer zie staan wachten met z'n zadel op komt dat bij mij over dat mensen niet de tijd "willen" nemen en over het algemeen merk je dan ook wanneer het paard wordt uitgeladen dat niet het paard maar de ruiter errug gestresst is......


Projekteer je nu niet heel erg je eigen gevoelens en opvattingen op een ander? Stop je nu niet mensen heel erg in hokjes? Loop je nu niet weer te generaliseren?

Als iemand de beslissing neemt om zijn paard opgezadeld te vervoeren zal hij daar wel zijn redenen voor hebben.

Paarden blijven nu eenmaal paarden, ja ze kunnen schrikken en om de een of andere reden vreselijk over de zeik gaan. Argumenten als "je moet je paard opvoeden" gaan hier maar te dele op, en zoals iemand al zei: in de winter in het pikkedonker opzadelen is niet fijn. Ik vind het wel grappig dat afzadelen na het rijden (ook bij mezelf) in het pikkedonker veel makkelijker gaat. Als ik zadel wil ik wel kunnen controleren of de schabrak goed ligt en de singel niet gedraaid is (bij wijze van spreken dan) . Bespaard drukkingen en alle ellende van dien.

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-02 16:52

Cassidy"]
Projekteer je nu niet heel erg je eigen gevoelens en opvattingen op een ander? Stop je nu niet mensen heel erg in hokjes? Loop je nu niet
weer te generaliseren?
Als iemand de beslissing neemt om zijn paard opgezadeld te vervoeren zal hij daar wel zijn redenen voor hebben. .
[/quote]

Goh, ik wist niet dat ik zo vaak generaliseer!!!!! Ik denk eerder dat jij nu even je agressie op mij projecteerd omdat ik het niet geheel met deze stellingf eens ben en jij duwt mij nu in een hokje (maar ik denk niet dat je dat door hebt!)
Als je goed leest, vertel ik hier mijn eigen bevindingen net als ieder ander, kennelijk mag dat niet van jou Verward Ik mag dus geen vragen stellen, of is vragen stellen negatief??????

[quote="Cassidy schreef:
Paarden blijven nu eenmaal paarden, ja ze kunnen schrikken en om de een of andere reden vreselijk over de zeik gaan. Argumenten als "je moet je paard opvoeden" gaan hier maar te dele op, en zoals iemand al zei: in de winter in het pikkedonker opzadelen is niet fijn. Ik vind het wel grappig dat afzadelen na het rijden (ook bij mezelf) in het pikkedonker veel makkelijker gaat. Als ik zadel wil ik wel kunnen controleren of de schabrak goed ligt en de singel niet gedraaid is (bij wijze van spreken dan) . Bespaard drukkingen en alle ellende van dien.


Idd, paarden blijven paarden en mensen blijven mensen! Je geeft zelf dus wel toe dat het deels te maken heeft met de opvoeding, niet helemaal idd want je hebt er stressneuroten tussen zitten ( ook bij mensen trouwens!!!) en die verander je niet!

Iemand anders gaf al een goed voorbeeld door in de trailer op te zadelen en kennelijk heb ik dan altijd de mazzel dat ik genoeg licht heb, genoeg ruimte heb en dat ik desnoods binnen in de manege m'n paard zou kunnen opzadelen (en ik heb ook echt niet de makkelijkste knol, hij is met z'n 5 jaar behoorlijk "fris" op vreemd terrein)

Goed lezen ik zeg: over het algemeen merk je dan ook wanneer het paard wordt uitgeladen dat niet het paard gestresst is maar de ruiter errug gestresst is..........ik zeg dus niet dat iedereen die het zo aanpakt gelijk gestresst is!!!! Goed lezen dus, ik duw dus niet iedereen in een hokje (of voel je je aangesproken Verward )

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-02 16:58

napoleon schreef:
Goed lezen ik zeg: over het algemeen merk je dan ook wanneer het paard wordt uitgeladen dat niet het paard gestresst is maar de ruiter errug gestresst is..........ik zeg dus niet dat iedereen die het zo aanpakt gelijk gestresst is!!!!


Maar dan nog? Is een ruiter die wat sneller gestresst is dan zo erg? Niet iedereen is hetzelfde en soms kunnen die mensen er niets aan doen. En als de ruiter gestresst is dan kan het overslaan op het paard en dan kan het dus ook veiliger zijn om het paard in de trailer al met zadel en al op te laten staan.

Doe gewoon wat jou het beste lijkt. Gaat het bij jou prima zonder zadel in de trailer en daarna opzadelen, hardstikke mooi.
Helaas is het gewoon niet bij iedereen hetzelfde, respecteer dat en accepteer dat.
Er zijn al teveel mensen die zich bemoeien met elkaar.

Doorvragen mag wat mij betreft, maar zet inderdaad geen mensen en paarden in hokjes.

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-02 17:20

Kleintje"]
Maar dan nog? Is een ruiter die wat sneller gestresst is dan zo erg? Niet iedereen is hetzelfde en soms kunnen die mensen er niets aan doen. En als de ruiter gestresst is dan kan het overslaan op het paard en dan kan het dus ook veiliger zijn om het paard in de trailer al met zadel en al op te laten staan. .
[/quote]

Jee, wat lezen jullie slecht!! Ik zeg niet dat het erg is ik zeg dat het me
opvalt

En ik schrijf toch dat er idd verschillen tussen zitten.......


[quote="Kleintje"]
Helaas is het gewoon niet bij iedereen hetzelfde, respecteer dat en accepteer dat.
Er zijn al teveel mensen die zich bemoeien met elkaar..
[/quote]
Als er in dit topic staat wat vindt je er van en of je het zelf ook doet, dan mag je er toch een mening over geven Verward Of moeten die meningen dan alleen maar positief zijn Verward
En wie zegt er dat ik geen respect heb voor die mensen Verward Dat maak jij ervan niet ik, ik heb niet geschreven dat ik die mensen niet respecteer!!!!!

[quote="Kleintje schreef:
Doorvragen mag wat mij betreft, maar zet inderdaad geen mensen en paarden in hokjes.

Ik vindt dat mijn mening nogal in een hokje wordt geplaatst, kennelijk mag ik geen eigen mening hebben omdat er een aantal van de mensen die op dit topic zit het niet eens zijn met mijn gedachten, erg raar, maar ja gebeurt wel vaker is me opgevallen........
[/b]

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-02 17:23

napoleon"]
[quote="Cassidy"]
Projekteer je nu niet heel erg je eigen gevoelens en opvattingen op een ander? Stop je nu niet mensen heel erg in hokjes? Loop je nu niet weer te generaliseren? Als iemand de beslissing neemt om zijn paard opgezadeld te vervoeren zal hij daar wel zijn redenen voor hebben. .
[/quote]

Goh, ik wist niet dat ik zo vaak generaliseer!!!!! Ik denk eerder dat jij nu even je agressie op mij projecteerd omdat ik het niet geheel met deze stellingf eens ben en jij duwt mij nu in een hokje (maar ik denk niet dat je dat door hebt!)
Als je goed leest, vertel ik hier mijn eigen bevindingen net als ieder ander, kennelijk mag dat niet van jou Verward Ik mag dus geen vragen stellen, of is vragen stellen negatief??????

[quote="Cassidy schreef:
Paarden blijven nu eenmaal paarden, ja ze kunnen schrikken en om de een of andere reden vreselijk over de zeik gaan. Argumenten als "je moet je paard opvoeden" gaan hier maar te dele op, en zoals iemand al zei: in de winter in het pikkedonker opzadelen is niet fijn. Ik vind het wel grappig dat afzadelen na het rijden (ook bij mezelf) in het pikkedonker veel makkelijker gaat. Als ik zadel wil ik wel kunnen controleren of de schabrak goed ligt en de singel niet gedraaid is (bij wijze van spreken dan) . Bespaard drukkingen en alle ellende van dien.


Idd, paarden blijven paarden en mensen blijven mensen! Je geeft zelf dus wel toe dat het deels te maken heeft met de opvoeding, niet helemaal idd want je hebt er stressneuroten tussen zitten ( ook bij mensen trouwens!!!) en die verander je niet!

Iemand anders gaf al een goed voorbeeld door in de trailer op te zadelen en kennelijk heb ik dan altijd de mazzel dat ik genoeg licht heb, genoeg ruimte heb en dat ik desnoods binnen in de manege m'n paard zou kunnen opzadelen (en ik heb ook echt niet de makkelijkste knol, hij is met z'n 5 jaar behoorlijk "fris" op vreemd terrein)

Goed lezen ik zeg: over het algemeen merk je dan ook wanneer het paard wordt uitgeladen dat niet het paard gestresst is maar de ruiter errug gestresst is..........ik zeg dus niet dat iedereen die het zo aanpakt gelijk gestresst is!!!! Goed lezen dus, ik duw dus niet iedereen in een hokje (of voel je je aangesproken Verward )
[/quote]

Nee hoor, ik voel me niet aangesproken, ik vervoer mijn paard namelijk niet zo vaak, en heb het nog niet opgezadeld gedaan ook. Ze loop de trailer bij wijze al in als ik er alleen maar naar wijs, en ik zie mezelf niet als stresskip in bijzijn van mijn paard. Beter nog zelfs: ik dwing mezelf om gas terug te nemen als ik bij mijn paard ben, en zo breng ik mijn eigen rust op mijn paard over. Voor zover de opvoeding. Maar ook het character van mijn paard helpt daarbij.

Er zijn paarden waar ik niet dagelijks mee omga en waar mijn methode niet meteen bij werkt. En dat is ook weer een gedeelte opvoeding, en een gedeelte character.

Van mij mag iedereen gewoon doen waar hij of zij zin in heeft, al zolang als het paard er maar geen schade van ondervindt. Al verf je hem pimpelpaars met donderwolken (met onschadelijke verf welteverstaan) En transporteren met een zadel zie ik niet als schadelijk.

Mijn excuses voor het feit dat ik schreef dat je "weer generaliseerde".Ik had je verwisseld met iemand anders.

Joyce1988
Berichten: 3518
Geregistreerd: 17-04-02
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-02 17:35

Kleintje"]
[quote="ilovehorses4ever schreef:
Zozo, kwart over 6 de paarden buiten zetten, ja en???? doe ik ook! Ik ben altijd in de avond NOG STEEDS bij de paarden. En ik vrijdagavond ben ik ook nog bij de paarden. Die kroeg kunnen ze van mijn part sluiten, want daar houd ik helemaal niet van! En uitmesten en afvoeren doe ik ook hoor, zijn de normaalste dingen bij de paarden, niet alleen zoals alle wedstrijdpikkies, presteren, trainen, presteren, presteren en trainen! Neej houden van een dier, dat moet je doen, niet alleen maar presteren. Nou ja, in de avond je paard verzogen EN op vrijdagavond zoals jij dat zegt, dat doe ik allemaal ook. EN? lijkt me heel normaal als je van je dieren houd!
de mzzl ik ga nu duz naar de paarden toe.


Raar dat iemand zonder eigen paad zoveel moet doen voor haar verzorgpaard. Dan is de eigenaar waarschijnlijk erg lui als jij dat ook altijd doet. Dan moet je er bijna wel voor betaald krijgen }>

Enne.. dat van die wedstrijdpikkies.... Jaloers omdat je zelf nog niet zo goed kan rijden???

Sorry hoor, kon me niet inhouden, die reactie van jou is echt megabanketstaaf (hahahaha, ik begin echt verslaafd te worden, eerste keer dat ik dit gebruik!)
[/quote]

ik MOET daar helemaal niks, doe het gewoon uit mezelf. Dat heeft te maken met van paarden houden, dat snap jij misschien niet, maar ik vindt het al leuk als ik alleen maar bij ze in de buurt ben De eigenaar vindt het allemaal heel aardig en daar krijg ik een vernieuwde bak van en een springparcour. Nou geld zou ik er nooit voor hoeven hoor, ennuh een eigen springparcour en nieuwe bak is toch al heel veel? En wedstrijdpikkies gedragen zich heeeel anders dan mensen die echt van paarden houden, en dat heeft namenlijk niets te maken met rijden hoor. Als je gewoon rijd niet om te winnen en te presteren kan je even goed zijn hoor als zo`n wedstrijdpikkie... ennuh kwil jou (verzorg)pony/paard (wat je maar heb) wel is zien, volgens mij zal er niet zo goed voor gezorgd worden, door jou dan he *LOL*

Caballo

Berichten: 1160
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Texas, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-02 19:45

Ik zet mijn paarden wel altijd opgezadeld en al in de trailer. En de reden daarvoor is, dat als er gewerkt moet worden, dat het uitladen is en wegwezen. Er is gewoonweg geen tijd om uitgebreid op te gaan staan zadelen. Mijn man heeft zijn paard al 17 jaar en hij wordt al 17 jaar met zadel en al in de trailer gezet. Hier zie je haast ook niks anders. Als je een trailer ziet gaan, dan zijn 9 van de 10 keer de paarden gezadeld. Het is alleen als we klaar zijn met werken, dat ik het zadel eraf haal en achter in de auto gooi en de paarden ongezadeld weer naar huis gaan (of ze worden gewoon ter plekke losgegooid in het weiland Haha! ). Ik persoonlijk zie niks mis met een opgezadeld paard/pony in de trailer.

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-02 20:34

napoleon schreef:
Ik vindt dat mijn mening nogal in een hokje wordt geplaatst, kennelijk mag ik geen eigen mening hebben omdat er een aantal van de mensen die op dit topic zit het niet eens zijn met mijn gedachten, erg raar, maar ja gebeurt wel vaker is me opgevallen........

Je kan het gewoon niet met iedereen eens zijn.
Soms gaan de discussies wat feller. Geeft op zich niets, maar denk wel dat het een kwestie is van elkaar in de waarde laten en niet alles op jezelf betrekken. Als je mee discussiert moet je wel tegen kritiek kunnen.

Ben het wel met je eens dat sommige mensen te snel een zadel opgooien en dan met de trailer weggaan. Dan lijkt het inderdaad gestresst en alsof men er geen tijd voor wil nemen. Maar goed, wie zijn wij om daarover te oordelen??? De eigenaar/verzorger/berijder zal het paard vast beter kennen dan dat wij het paard kennen.

Mieke
Berichten: 6926
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-02 10:32

Geen tijd voor het opzadelen willen nemen is natuurlijk onzin. Of je dat nou thuis doet of op de plaats van bestemming. Qua tijd maakt dat natuurlijk geen bal uit. Dus dat vooroordeel kunnen we alvast schrappen.

Qua veiligheid kan er zowiezo van alles misgaan als je je paard vervoert: er zijn ook nog steeds mensen die hun paard met kettingen in de trailer vastzetten. Die dingen zijn niet door te snijden in geval van nood, vind ik dus ook erg onveilig. Maar das mijn mening hè Knipoog