Hoeveel beweging per dag/week?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xxXhorsesXxx

Hoeveel beweging per dag/week?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-06 17:23

Ho0ii,
Ik wou graag weten hoevaak paarden/pony's beweging moeten krijgen? En dan heb ik het over een pony van 1.30 voor recreatie! (Dus geen spring/dressuur pony) Als de pony geen beweging krijg, staat ze op een stal met uitloopmogelijkheid op zand! (Dus ze staat niet dag en nacht op stal) Hier een voorbeeld: 30 min. beweging per dag - 1uur beweging per dag - Enz... En als het kan ook per week. 'hoeveel uur beweging' Ik hoop dat iemand me hierbij kan helpen. Groetjes Tanja

Mocca

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 17:55

Amo geef ik ongeveer 4 à 5 keer per week beweging, dat is mijn verzorgpaard.
Ik rij drie keer, en ik longeer en wandel 2 keer. Op vrijdag, zaterdag en zondag staat hij de hele dag op de wei, en anders op stal met grote uitloop. Als ik beweging geef is dat minstens een half uur.

Ik zou wel vaker willen, maar helaas is dat in de winter niet mogelijk.

Linardsje23

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 18:30

Dat ligt er vind ik heel erg aan, in de zomer staan de paarden vaak langer buiten. In de winter maar 2 uur ofzo. Dan moet je wel longeren, wandelen of rijden. Maar als lin in de zomer op het weiland staat, rijd ik misschien maar2 keer in de week serieus en verder alleen maar buitenritjes en stukjes wandelen. Ik denk dat het ook heel erg aan het paard ligt. Of het paard heel druk is en hoe goed zijn conditie is.

Chatelaine

Woonplaats: Geboren in Dordt,via H.I Ambacht in Lelystad terecht gekomen!

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 19:09

Veel beweging is altijd goed .
In de winter staat die van mij veel meer op stal dan zomers. In de winter wil ik toch dat ze er zo lang het kan sochtends vier uur uit komt in de blubberweide. En dan nog rijden is ze er een uur uit en vaak stap ik haar nog een half uur savonds aan de hand of mag ze nog even los. En daar moet ze het helaas mee doen . Zomers komt ze 8uurtjes in de wei en nog een uur rijden ongeveer en soms in de avond ook nog in de wei .

Dan heeft ze veel meer beweging iig .

Oscar
Forumcoördinator

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 19:30

Dit topic krijgt een slotje omdat de topicstarter onder een schaduwaccount actief is.