zeer dominate ruin

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Orrie_VBW

zeer dominate ruin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-06 22:13

ik heb een probleem, (o nee, mijn paard )
het zit zo, hij is zo dominant, dat hij absoluut niet met ruinen in de wei kan,(merries geen probleem) want die jaagt hij de hele wei door en hij houd dus niet weer op.
zo gaat dus het hele land kapot.
als ie in de bak staat, sloopt ie het hekwerk,(gaas) voor de kippen.
maar nu mag die dus niet meer op het land staan van de eigenaar, (aan de ene kant wel logies, het hele land gaat nl kapot)
maar ik vind het zo zielig, dat ie nu geen gras kan eten, en als ie zo doorgaat in de bak, mag die straks daar ook niet meer staan.
wat zouden jullie in dit geval doen?

_Marinke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-06 22:23

Uh.. moeilijk.. Misschien goed laten merken dat ie dat mag doen? En hem goed op zijn plek zetten! Gras kan die altijd eten, zo kun je hem aan de hand laten grazen of zelf gras plukken..

Elisa2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 13:43

Veel beweging en afwisseling geven,en gewoon in de wei laten staan,ze moeten ff de rangorde bepalen.Als ze dat bepaald hebben dan is er niks meer aan de hand en zullen ze hoogstens af en toe wat spelen.Met binnenhouden bereik je iig niks.

Orrie_VBW

Re: zeer dominate ruin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-06 13:47

het probleem is dat ik niets over te zeggen heb,over het in het land houden of niet.
en ik weet niet of dit nog met rangorde te maken heeft, want die andere ruinen lopen wel weg, maar hij blijft er achter aan gaan.

ikke

Re: zeer dominate ruin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 13:59

Jemig. Moeilijk zoiets. Dit is niet iets wat je zomaar oplost. Hier zul je veel tijd en energie in moeten stoppen, je verdiepen in het wezen van je paard en WAAROM hij zo is.
Op onze stal staat zo'n ruin. Toen er echter een Haf bijkwam, was het met zijn dominantie snel gedaan. Hij is op die Haf afgestormt, met de bedoeling die total-loss te meppen; maar i.p.v. te vechten, bleef die Haf gewoon staan Die ruin knalde zo hard op die Haf dat ie LETTERLIJk over de kop sloeg, over die Haf heen!! Ze hebben elkaar nooit meer aangekeken........