Goed gedaan? Pony bij 2-jarig paard weggehaald

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Stephanie

Goed gedaan? Pony bij 2-jarig paard weggehaald

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-06 21:22

Mijn Shetlander is absoluut geen schatje en ze zit de hele winter al te klooien met het 2-jarige paardenruintje.

Hij springt boven op haar voor/achter/zijkant en gaat haar vervolgens in haar nek bijten en hele tijd vast blijven houden..
Flame is daardoor al een paar keer omgevallen.

ook schopt hij haar, Flame bijt wel van zich af.
maar ze is toch wel een heel stuk kleiner dan het terroristje.
Natuurlijk zou hij zijn rang wel willen weten want Flame staat best hoog namelijk. Maar het idee dat ze in een best wel kleine loopstal voor vechtpartijtjes staan heeft mij doen besluiten Flame erbij weg te halen.

Ze staat nu met een andere shetlander op het land...

Was dit wel een verstandige keuze, of moeten ze het gewoon uitvechten?
want ik vind het echt geen prettig gezicht hoe Flame mishandeld word door haar soort genoot
soms piete/gilde ze zelfs heel hard.
In het weiland vind ik het geen probleem want dan kan ze wel wegrennen als ze dat wil.

De stal eigenaar is er niet zo blij mee dat ik flame op het land wilde hebben omdat het gras nog niet goed gegroeid is.
maar hij wilde niet nog meer paarden op stal.

Help?
advies gevraagt

_Marinke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-06 22:16

Uh.. aan de ene kant wel beter. En laat ze het uitvechten in het land of bak o.i.d. Niet in de stal. Dus in dat opzich wel goed. Zoiets hebben we ook op de manege. 2 Ruinen kunnen totaal niet met mekaar, trappen, steigeren etc. naar elkaar. De gevordenen kunnen ze wel uit elkaar houden met het rijden, de beginners niet. En dat is in de winter soms echt een probleem. Maar als ze ind e zomer het land op gaan worden ze expres bij elkaar gezet om het uit te vechten waar ze in de Winter tegen aan zijn gelopen.. Het is dus eigenlijk wel goed wat je hebt gedaan, maar zorg wel dat ze het een keer kunnen uitvechten!

Armaris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 12:31

Volgens mij heb je het wel goed gedaan Zet ze een tijdje apart en probeer een paar maand later weer.

Had ik ook met mijn vzpaard,hij had enorme bijtplekken van het paard waar hij bij stond,even een tijdje daar weggehaald en weer teruggezet en hij had geen bijtplekken meer

Stephanie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-06 17:07

nou over een maandje gaat de rest ook de wei in dan zie ik wel hoe het gaat
en anders komt ze eerst in een andere wei als die ruin