Trektocht te paard Drenthe: hoe, wat en waar??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

bloemkooltje

Trektocht te paard Drenthe: hoe, wat en waar??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-06 13:00

Van het zomer willen een vriendin en ik een weekend of week (hangt van de prijzen af) een trektoch te paard doen. Ik ga op mijn eigen (jee, mijn nieuwe pony die mrgen komt! ) en mn vriendin wil er eentje huren.

Mijn vraag: wat zijn jullie ervaringen? Waar hebben jullie in Drenthe gereden, wat zijn leuke routes? Hoe deden jullie dat met overnachtingen en spullen meenemen? En waar is er de mogelijkheid een paard voor een week te huren ozdat we samen, ieder een een eigen paard, de trektocht kunnen maken? Wat zijn dan de osten vane en paard een week huren?

Ik heb al wat gegoogled en veel mooie maneges en accomodaties gevonden, maar nog nergens een plek waar je een paard een week kunt huren zonder dat je onder begeleiding naar buiten gaat.. Dus komt u maar met suggesties en tips

WendyBZ

Re: Trektocht te paard Drenthe: hoe, wat en waar??

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-06 09:14

Pivanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 19:32

Ja inderdaad! wilde ik ook zeggen: www.dezingendehuifkar.nl Daar kun je een trektocht maken van 4 of 5 dagen. Het is mogelijk een eigen paard mee te nemen, maar ook om het op een van de paarden van hier te doen. Je trekt dan door drenthe, heel mooi! Is echt een aanrader! Maar voor dit jaar is het al bijna vol, dus als je dit jaar nog wilt moet je wel snel mailen/bellen. De kosten zijn trouwens 195 voor 4 dagen en 235 voor 5 dagen.

MISTRAL94

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 20:54

Mocht je een slaapplaats in de omgeving van Beilen zoeken, dan weet ik nog wel wat. In Een (vlakbij Norg) kun je ook paarden voor een weekend, week oid huren. Dit zonder begeleiding!

Cody

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 19:54

Ik heb 2x een trektocht in Drenthe gemaakt.

In 2005 was dat het rondje:
Van Deurze (onze eigen stal) naar Zwiggelte (manege 't Hoefijzer)
Van Zwiggelte naar Meppen (camping/manege De Bronzen Emmer)
Van Meppen naar Buinerveen (camping De Paardetange)
Van Buinerveen naar Grolloo (vakantieboederij Boerhaarshoeve)
Van Grolloo naar Deurze.
Aantal kilometers per dag: ongeveer 25.

In 2006 was dat het rondje:
Van Deurze (eigen stal) naar Hijken (campingadres heb ik wel ergens)
Van Hijken naar Wateren (Manege de Alberthoeve)
Van Wateren naar Dwingeloo (Manege de Drift)
Van Dwingeloo naar Hijken (zelfde adres als heenweg)
Van Hijken naar Deurze.
Aantal kilometers per dag: ongeveer 25.

Houd er rekening mee dat je in de maanden juli, augustus veel vliegen/muggen/dazen tegen kan komen, vooral in de veengebieden.
Tip: ga niet in een dazenperiode naar plaatsnamen met 'veen' erin

Wij hadden een caravan mee, die werd elke dag door familie naar een volgend adres gebracht. Zo hadden we minimale bepakking voor onderweg, rijdt erg fijn.

Via manege Gasselte en Jan Dolfing in Vries zijn ook trektochten mogelijk met een huurpaard en het brengen van bagage e.d.
Even googlen, dan kom je een heel eind.
Als je nog meer vragen hebt (of adresjes zoekt) - ik heb een heleboel informatie hierover thuis liggen, dus dan roep je maar

miss_piggy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 19:56

Je kan ook kijken op www.leschevaux.nl. Daar verhuren ze ook paarden en pony's. Ze organiseren ook zelf trektochten.

xx
Anke

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 21:23

informeer eens bij rijmaaraan. vanuit daar gaan wij elk jaar ook een lang weekend weg. je kan via ruiterroutes naar verschillende overnachtingsplekken waar je dan kunt slapen.

Stacy S

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 11:29

ik zou zeggen gasselte! heb ik ooit eens stage gelopen.. het is daar echt super mooi! een geweldig leuk bos...

www.manegegasselte.nl ofzoiets..