Paard wil niet op de vrachtwagen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

SjilliejJj

Paard wil niet op de vrachtwagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-06 12:02

Hoi,

Ons paard ging de eerste 5x erg goed op de vrachtwagen
we rijden altijd erg voorzichtig en als we op de eindbestemming zijn mag ze altijd wat bix eten
ook haar weide maatje waar ze zo gek op is gaat altijd mee

nu is ze echt niet meer op de vrachtwagen te krijgen
* eerst geprobeert met een touw achter der kont
dan gaat mijn dame gewoon voor de vrachtwagen zitten en blijft ze zitten.

* daarna voet per voet op de vrachtwagen maar dan steigert ze en laat ze zich gewoon vallen

* daarna met de zweep een tik op der kont gegeven dan gaat ze weer omhoog en laat ze zich vallen

* dan bix op de vrachtwagen gezet, hooi en wortels dan zet ze enkele stapjes tot aan het eten, dan schuif ik het eten op en dan vertikt ze het weer op verder te gaan

nu doe ik er al een week lang 2-4 uur over om haar te laden en zelf dan gaat ze er niet altijd op jullie begrijpen dat het zo echt niet leuk meer is

ze heeft ook het trucje te pakken dat ze telkens gaat zitten en ze weet dat we haar zo niet verder krijgen

wanneer we dan de zweep nemen of iemand gewoon achter haar loopt om een duwtje te geven of met een touw gaat ze steigeren en laat ze zich vallen ik ben echt bang dat ze zich zo gaat verwonden en ik zoek echt een oplossing

met snoepjes en eten lukt het soms na 2-4 uur maar dat is eigenlijk verwennen en ik denk dat ze het nu gewoon doet voor het extra eten ze rammelt echt met onze voeten

ik zoek iemand met ervaring of oplossing
het is z'n lief paard maar zo koppig als een ezel
ze wandelt lief tot aan de vrachtwagen en dan remt ze angst heeft ze niet want ze staat intussen gewoon te geeuwen en de zijwanden
af te likken

cissy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 15:37

er zijn inmiddels al een hele berg topics over problemen met trailer/vrachtwagen laden, misschien moet je de zoekfunctie even proberen.
Het klinkt alsof je een dominantieprobleem met je paardje hebt en dat los je niet even op via bokt helaas.... kijk ook eens op paardnatuurlijk.nl onder het kopje trailerladen.
Succes!