beter rijden dan de eigenaar? *help*

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Bellex

beter rijden dan de eigenaar? *help*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-06 08:01

Ik weet niet of het hier goed staat hoor

Hajj hajj...ben ik weer...

ik heb een probleem, ik krijg van mensen te horen(mensen van stal, maar ook de instructie van de eigenaresse) dat ik beter en zekerder en fijner op Ivana zou rijden...nou vind ik dit niet zo fijn omdat ik toch maar de verzorgster ben, oké zij komt bijna nooit rijden maar, het is toch pijnlijk om te horen(vind ik dan). En kijk het is leuk dat mensen je leuk vinden rijden. Maar ja...hè bah, kan het niet uitleggen Maar ik zit hier dus best wel mee...want ook als ik in het midden van de bak sta en eigenaresse rijdt dan loopt ivana zo naar me toe, en andersom moet ik haar er echt heenrijden.

Als jullie als eigenaar te horen kregen dat iedereen vind dat je verzorgster veel beter op je paard rijdt...ze een supercombinatie zijn...ment to be...en dat soort dingen...wat zouden jullie dan doen?

=xxx= Emma

Jiske_Nilis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 08:04

Ik heb het zelf gehad met mijn pony. Mijn bijrijdster reed beter als ik. Het is leuk voor haar als je haar gewoon probeert te helpen zodat het rijden bij haar ook beter gaat. Probeer niet bij haar over te komen alsof je het beter weet en beter kan, maar dat is je bedoeling ook niet denk ik .

Bellex

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-06 08:08

nee absoluut niet...ik zal het eens proberen Dank je

Marije_jiplover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 08:09

Ik rijd ook beter met Duvel dan zijn eigenaar. En dat weet zij, daar is ze alleen maar trots op. Ik ben zelf allang blij dat ze weer rijdt, op hun vorige paard had ze dusdanig het vertrouwen verloren dat ze er de laatste 3 jaar niet meer op heeft gereden. Op Duvel rijdt ze wel weer.
Ze is er zelf alleen maar trots op dat haar paard met mij M2 loopt.
Kortom, bij mij is dat geen probleem.

KiWiKo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 08:09

Ik zou het alleen maar fijn vinden als eigenaar zijnde

Hoe beter de combinatie werkt, hoe beter het ook voor mij is

jarrah

Re: beter rijden dan de eigenaar? *help*

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 08:10

Ik zou alleen maar heel blij zijn als ik een bijrijdster zou hebben met wie het ontzettend goed klikt, dan kan ik tenminste met vertrouwen mijn paard bij diegene achter laten!

LovingTweety

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 08:11

Mijn oude verzorgster reed ook beter dan ik in het begin. Ik reed 2,5 jaar, zij bijna 7... Ik vond het wel prettig, zo zorgde zij ervoor dat pony conditie behoudt. Nu heb ik een verzorgster van 12. Die rijdt prima maar niet beter.

Milord

Woonplaats: Op de Trein van het Leven onderweg naar Overal en Nergens, Dromenland en halte Thuishaven

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 08:21

Ik heb 2 bijrijdsters voor mijn paardje en beiden rijden ze beter dan ik, vind ik zelf. Bijvoorbeeld met de rengalop. Ik moet echt zowat aan de noodrem gaan hangen als ik hem wil doen stoppen. Mijn beide bijrijdsters hoeven alleen maar even de teugels op te nemen en daar is de overgang naar de draf al. Tja, aan de ene kant vind ik het niet leuk want ik zou als eigenaar toch het beste met mijn paard moeten kunnen omgaan. Aan de andere kant vind ik het toch wel weer fijn dat zij niet zo hoeven te trekken want zelf voel ik me daar ontzetten schuldig over. Ik wil mijn paard namelijk geen pijn doen maar als ik niet aan de rem ga hangen raast hij overal door en over (ook op straat).

Qimm

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 08:24

Je mag ook best stiekum trots hierop zijn. Jij kan er toch ook niets aan doen?

RUBYWHITE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 08:52

KiWiKo schreef:

Precies! En geloof me zulke bijrijdsters zijn best zeldzaam.

ikkemetwikke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 10:57

zolang jij haar er niet met d'r neus inwrijft,maakt dat toch niet uit,heeft voor haar ook d'r voordelen!

miesie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 11:08

Voor de eigenaar juist een voordeel!
Ik heb het zelf ook een keer gehad, en we deden ook beiden mee met een wedstrijd en toen werd ik eerste en zij tweede, daar was ze alleen niet zo blij mee...

Ik heb het eigenlijk altijd wel een beetje gehad met mijn bijrijdpony's, omdat ik vaak pony's reed van mensen met niet zo veel ervaring, dus eigenlijk nog beginners..

Zeebries

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 11:19

Volgens mij is het juist een geluk voor zowel pony als eigenaar als de bijrijder beter rijdt. (Ik heb zelf bijrijdpony, maar er rijdt niemand anders mee).
Natuurlijk is het niet leuk voor je ego/imago als je met je paard op wedstrijd gaat en je bijrijder wint..

happyjoyce

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 11:20

Ik heb dat ook een keer gehad, mijn eigen pony had een blessure en ik reed op de pony van iemand anders.
Heel veel mensen zeiden dat de pony beter bij mij liep als bij haar.
Mijn instructrice had zelfs tegen haar gezegt dat ze maar aan mij moest vragen hoe ik de pony zo goed kon laten lopen.
Ik mocht ook meedoen aan een onderlinge wedstrijd en zij deed ook mee, beiden in de B. Ik had gewonnen met 167 punten en zij had 158. Sinds die wedstrijd mocht ik dus niet meer op haar pony rijden.
Door dit verhaaltje lijkt het wel een beetje of ik denk dat ik heel goed kan rijden maar dat is dus niet zo

Damber

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 11:22

Gewoon het compliment accepteren... lekker die veer in je kont steken.. maar blijf gewoon jezelf... is niets mis mee hoor..

Memuska

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 11:59

Ik vind zoiets altijd een mooi compliment "Bij jou loopt ie toch héél wat beter hoor!" Geweldig vind ik dat

beau_diva

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 13:27

sorry dat ik het zeg, maar volgens mij loop je er wel een beetje te koop mee.. (niet erg, maar ( denk ik ) niet leuk voor de eigenaar).
ik zou erg blij zijn met een bijrijdster die beter kan rijden als mij, dan verpest ze me paard teminste niet.
maar ik zou het niet leuk vinden om 100x keer van andere mensen te horen hoe goed mijn bijrijdster beter dan mij rijd, snapje?

regine

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 13:34

Als er geen jaloerzie in het spel is, denk dat je daar bang voor bent? Zolang dat er niet is, lijkt het mij geen probleem.

Ik heb zo'n beetje hetzelfde maar dan andersom
Op dit moment staat mijn paard namelijk bij een vriendin van mij omdat ik er gewoon niet meer mee overweg kon. Aan de hand prima, aan de lange lijnen ook, hebben we zelfs een super show gelopen op de Barokke dag, maar zodra mijn voeten de grond niet meer raken (ik er dus op zit)... brrr wordt ik echt angstig. Nu heeft dat ook wel als reden dat mijn paard om niks echt loei hard kan gaan galopperen en nu rijdt dus mijn vriendin erop. Bij haar probeert ze het ook maar zij kan haar veel beter houden en ze rijdt er op dit moment gewoon beter op als ik. Ze probeert de galoppades in te dimmen en helpt mij over mijn angst heen komen. Ik ben alleen maar blij want zelf zou ik dit alleen dus niet kunnen verbeteren. En nu rijdt zij mijn paard, heeft daar plezier van en krijg ik van haar les en hoop ik me ook weer beter in het zadel te voelen dan nu. Prima deal vind ik.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 15:56

Joh daar moet je je JUIST niet schuldig over voelen! Wij hebben voor 1 van onze paarden ook een bijrijder die beter kan rijden, veel meer lef heeft en veel losser in zijn eigen lijf is dan mijn vriend (en eigenaar van dat paard). We hebben hem niet voor niets gevraagd! Is juist hartstikke fijn voor een eigenaar als de combi paard-bijrijder zo fijn klikt!!!

daantjuhhh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 16:00

ach das juist fijn voor de eigenaar.
Ik rijdt mijn eigen paard en bij een vriendin help ik veel bij de paarden.
Zij rijd Z2 dressuur en laatst zaqt ik ergens tegen aan te hikken met Olly.
Zij heeft er toen een x opgezeten en olly liep echt 10 x beter , maar ja zij heeft er ook ECHT gevoel voor.
En het is een natuur talentje.
Het is soms wel naar dat ik al 2 weken tegen dat ene puntje aan loop te hikken en zij binnen 10 minuten het klaar heeft.
Maar aan de andere kant heeft het wel z'n voordelen.,
Ik ben nu ook over dat puntje heen en kan m nu zelf net zo lekker rijden.

Imitador

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 16:03

Tuurlijk is het heel fijn voor de eigenaar dat jij zo goed rijdt, daar wordt het paard alleen maar beter van. Als ik een eigen paard had en een bijrijdster, dan zou ik het denk ik wel eens moeilijk vinden dat hij liever bij de bijrijdster is dan bij jou... Maar als zij niet zo vaak komt, kun je dat natuurlijk verwachten...

__Marloes__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 16:05

KiWiKo schreef:

Hier ga ik wel in mee, hoewel ik eerlijk moet toegeven dat ik er wel moeite mee zal hebben ergens.

Kimbers

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 16:16

Ik heb het op dit moment zelf ook met mijn verzorgpony. Als ik op haar rijdt dan loopt ze veel soepeler en gewoon meer relaxt. Het vervelende is dat de eigenaresse dit dus ook weet en ook jaloers is. Ze is blij met me hoor, daar niet van. Maar je krijgt toch wel heel veel negatieve opmerkingen naar je hoofd geslingerd omdat ze het eigenlijk toch niet helemaal geweldig vind dat ik gewoon beter met haar pony omga.
Maar niks aan te doen, het is haar probleem en ik rijd fijn met die pony.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 16:21

Ik snap eerlijk gezegd niet WAAROM die eigenaren daar jaloers om zijn???

jarrah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 16:22

Sonja schreef:
Ik snap eerlijk gezegd niet WAAROM die eigenaren daar jaloers om zijn???

Het is meer een pijnlijke confrontatie denk ik