Verzekering en holistisch dierenarts

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

OneDesire

Verzekering en holistisch dierenarts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-06 07:46

Ik vraag me af of ik een behandeling door een holistisch dierenarts vergoed krijg door de verzekering voor mijn paard. Ik heb nl. op het moment contact met Steffie van der Laarse. In haar mailtje zei ze dat de verzekering een deel van de kosten vergoedt. Maar als ik in mijn polisvoorwaarden kijken, dan worden dingen als homeopathie en acupunctuur uitgesloten.

Heeft er iemand hier ervaring mee? Dus heeft iemand de kosten van een holistisch dierenarts vergoed gekregen van de verzekering? Ik zou dit heel graag willen weten. Ik heb zelf de meest uitgebreide verzekering van Hippo Zorg (Amev Hippo).

Micha

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 08:16

informeer gewoon eens goed bij deze dierenarts in kwestie, mogelijk kan hij/ zij vergoeding realiseren door bijv. gegeven van dierenarts ipv de nadruk op holistisch. Een dierenarts ben je niet zomaar en mag je je niet zomaar noemen. Tevens zegt holistisch niet direct alternatief, het is de nadruk anders leggen en "kijken naar het geheel ipv van de onderdelen"

een dergelijke dierenarts zal ook wel gewoon een hechting zetten bij een wond.

Nogmaals samengevat vraag even goed bij deze behandelend dierenarts.

Succes en zie graag wat deze dierenarts hierop meldde

OneDesire

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-06 08:23

Bedankt voor je reactie. Ik heb ook al contact met haar over deze kwestie, maar wilde het hier op Bokt ook eens navragen.

Margo

Re: Verzekering en holistisch dierenarts

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 08:28

Onze uitgebreide ziektenkosteverzekering van Hippo zorg vergoedt de rekeningen van Eric Laarakkker. Al durf ik niet te zeggen of dit voor 100% is. Dat zou ik even aan mijn moeder na moeten vragen, (volgens mij is het namelijk geen 100%...)
Wel moet de behandelend arts een attest invullen voor de verzekering maar dat doen ze dagelijks dus dat lijkt me geen probleem.

OneDesire

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-06 08:35

Dat is fijn om te weten . Ik heb zelf de meest uitgebreide ziektekostenverzekering. Volgens mij wordt er 75% vergoed.

Erretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 08:38

Het hangt er volgens mij vanaf of ze geregistreerd staan. Ik weet van Eric Laarakker dat hij regulier dierenarts is, ik weet dat niet van Steffi van der Laarse.

Margo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 08:42

Dit zou je dan even bij de verzekering op moeten vragen. Die hebben een lijst met dierenartsen die vergoedt worden...

rinaldo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 23:22

Vaak zijn alleen "traditionele" therapieen gedekt door je verzekering. Laarakker is dierenarts, en op basis daarvan vaak onder ziektekosten te declareren. Efo doet daar iets moeilijker over geloof ik....

An_J

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-06 00:12

Steffi is erkend d.a. (onder andere). Meeste verzekeringen hebben geen probleem met het vergoeden van haar werkzaamheden.

Jits

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-06 08:48

Ik heb ook Hippo Zorg en de rekening van Eric Laarakker werd idd vergoed, maar niet de homeopatische middelen die hij voorschreef.

Vogel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-06 08:50

een holistische dierenarts valt onder natuur/alternatieve geneeskunde en word vaak niet vergoed door de verzekering.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-06 08:58

Inderdaad even je verzekering bellen wat er vergoed word. E. Laarakker is een dierenarts dus dat zou vergoed moeten worden. Volgens mij is Steffi ook dierenarts. Eric weet hoe hij het op de rekening moet formuleren om de verzekering uit te laten betalen. Maar dat moet je ook even kortsluiten met Stefffi.

Bij een kennis van ons werd behandeling voor spontane kreupelheid niet vergoed maar kreupelheid ten gevolge van een klap of val weer wel. Nu dat kun je dus op de rekening laten zetten.

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-06 09:02

mijn paard is verzekerd bij de AMEV (uitgebreid) en ik kreeg een euro terug voor een consult van Steffi v.d. Laarse.
ik heb er uitgebreid over gebeld met ze, maar ze hebben het niet vergoed, mijn paard was scheef geworden door een ongeluk, maar dat kon ik niet meer bewijzen

OneDesire

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-06 09:05

Ik heb contact gehad met Steffie. Die is idd ook DA. Ze zegt dat ze op de factuur diergeneeskundige zorg zet. De overige dingen vermeld ze niet. Maar ik ga voor de zekerheid toch maar ff met mijn verzekering bellen, om te vragen of ze op de lijst staat met dierenartsen die vergoedt worden. Want zo'n behandeling is behoorlijk prijzig.

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-06 09:10

dat had Steffi op mijn formulier ook gezet, maar het werd niet vergoed, ook niet na vele telefoontjes en uitleg enz.
Steffi weet dit, misschien vult ze het formulier nu anders in, bij mij is het al een jaar geleden

OneDesire

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-06 09:14

Ik ben blij dat je me dit gezegd hebt. Dan kan ik tijdig informeren bij mijn verzekering.

OneDesire

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-06 10:02

Ik heb zojuist met mijn verzekering gebeld. Ik mag iedere (officiele) DA in Nederland en België uitkiezen. Dus ook Steffi. We moeten er alleen rekening mee houden wat ze op het attest schrijft.

mywayzidane

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 14:47

hey suus ik ben heel benieuwd vrijdag hoe dat het gaat je laat me toch wel weten hoelaat ze komt?
groetjes en tot op stal

OneDesire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-06 06:58

Ik heb uiteindelijk van de 270 euro (135 euro behandeling en de rest homeopatische medicijnen) ruim 94 euro vergoed gekregen. Dus dat valt me mee.